کد خبر: 880674
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي باز هم وعده داد
رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي گفت: واريز سود سهام عدالت براي همه ۴۷ميليون نفر مشمول به‌صورت يكجا امكانپذير نيست اما مي‌توان اين قول را به مردم داد كه در چند روز آينده واريز مرحله اول سود آغاز خواهد شد.
رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي گفت: واريز سود سهام عدالت براي همه ۴۷ميليون نفر مشمول به‌صورت يكجا امكانپذير نيست اما مي‌توان اين قول را به مردم داد كه در چند روز آينده واريز مرحله اول سود آغاز خواهد شد. 

به گزارش سازمان خصوصي‌سازي، پوري‌حسيني درباره نحوه واريز سود سهام عدالت كه قرار بود تا انتهاي شهريور واريز شود، گفت: بعد از 11 سال كه از آغاز طرح واگذاري سهام عدالت مي‌گذرد، امسال قرار شد براي نخستين بار سود سهام عدالت به صورت قانوني در اختيار مشمولان قرار بگيرد. وي افزود: شركت‌هاي سرمايه‌پذير از سال 95 بايد سود توليد شده خود را از طريق واگذاري به سازمان خصوصي‌سازي در اختيار مشمولان قرار دهند، البته پايان تيرماه زمان صدور مصوبات شركت‌هاي سرمايه‌پذير بود و طبق قانون بعد از آن هشت ماه فرصت دارند تا اين سود را به حساب سازمان خصوصي‌سازي واريز كنند. 

پوري‌حسيني گفت: چند شركت هم وجود دارند كه سال‌هاي مالي آنها 31 خرداد و 31 شهريور است كه در سال 97 پايان هشت ماه قانوني‌شان فرا خواهد رسيد. رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي افزود: اين سازمان به موجب مصوبه شوراي عالي اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 موظف است اين سود را از شركت‌هاي سرمايه‌پذير مطالبه و به حساب مشمولان واريز كند اما تا زماني كه اين سودهاي دريافتي به حدنصابي نرسيده باشد، امكان اين كار وجود ندارد. وي گفت: تا امروز حدود 20درصد يعني حدود 650ميليارد تومان از 3هزار و 400ميليارد تومان سود مصوب به حساب سازمان خصوصي‌سازي واريز شده و ما اعلام كرديم كه تا پايان شهريور واريز سود سهام عدالت در يك مرحله آغاز خواهد شد، البته طي يك ماه گذشته به دليل بعضي مشكلات فني امكان واريز سود در مرحله اول كمي به تأخير افتاده است اما مي‌توان اين قول را به مردم داد كه در چند روز آينده واريز مرحله اول سود آغاز خواهد شد. 
معاون وزير اقتصاد افزود: اين نبايد تلقي شود كه قرار بوده تا پايان شهريور سود به صورت كامل واريز شود، چراكه شركت‌هاي سرمايه‌پذير تا انتهاي اسفند براي واريز سود مصوب خود فرصت دارند، البته اين فرصت تا پايان شهريور، توسط شوراي عالي سياست‌هاي اجرايي اصل 44، يك‌ماه تمديد و تا پايان مهرماه مشمولان فرصت داشتند در صورت تمايل ارزش سهام خود را تا سقف يك ميليون تومان افزايش دهند كه اين فرصت نيز به اتمام رسيده است. 
پوري‌حسيني درباره نحوه توزيع سهام عدالت تأكيد كرد: واريز سود براي همه 47ميليون نفر به صورت يكجا امكانپذير نيست و در صورت شروع واريز سود سهام عدالت به مرور به حساب مشمولان انتقال خواهد يافت. 

رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي درباره بازگشت سهام مشمولاني كه ما‌به‌التفاوت سهام عدالت خود را پرداخت نكرده‌اند، گفت: در سال 85تعدادي از شركت‌ها به عنوان شركت‌هاي سرمايه‌پذير انتخاب شدند و بخشي از سهام هر كدام از اين شركت‌ها از يك تا 90درصد به سهام عدالت اختصاص پيدا كرد. 

وي گفت: دولت هم براي هر مشمول در آن زمان يك‌ميليون تومان سهم در نظر گرفت و قرار بر اين شد از محل سود همين سهام قيمت يك‌ميليون توماني آن به دولت پرداخت شود. 
پوري‌حسيني اضافه كرد: هيچ وقت سهام عدالت رايگان در اختيار مردم قرار نگرفته بلكه قرار بر اين شده هر مقدار از يك‌ميليون تومان قيمت سهام از محل سودش وصول شد، الباقي قيمت سهم از مشمول دريافت شود تا مشمول به صورت كامل صاحب سهام عدالت خود شود اما در صورت نپرداختن الباقي قيمت سهم از طرف مشمول تنها بخشي از سهم كه از طريق سود سهام قيمتش به دولت پرداخت شده سهم مشمول و باقي سهم به دولت بازگردانده مي‌شود. پوري‌حسيني در مورد بازگرداندن باقي سهامي كه از جانب مشمولان ما‌به‌التفاوتش پرداخت نشده، تأكيد كرد: سهام عدالت به هيچ‌وجه به كسي واگذار نشده بود كه از جانب دولت پس گرفته شود بلكه بخشي از سهام كه هزينه‌اش پرداخت شده به مشمول تعلق دارد و بخشي كه پرداخت نشده هنوز در اختيار دولت است. 

رئيس كل سازمان خصوصي‌سازي درباره قيمت فعلي هر سهم در بازار هم گفت: يك‌ميليون تومان سهامي كه در سال 85 به هر مشمول اختصاص داده شده در حال حاضر حدود 2ميليون تومان ارزش دارد، اما ما هنوز تفاوت آن را با همان قيمت يك‌ميليون تومان سال 85 براي مشمولان محاسبه مي‌كنيم. 
پوري‌حسيني گفت: مشمولان سهام عدالت تا زماني كه سهام عدالت آزاد و قابل خريد و فروش شود هم سالانه سود آن را دريافت مي‌كنند و هم در زمان آزادسازي به قيمتي كه قطعاً بالاتر از 2ميليون تومان امروز است امكان فروش آن را دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار