کد خبر: 880641
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:
سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عملکرد موفق شبکه های برون مرزی صدا و سیما، مشکلات بودجه ای را تنها مانع رشد روزافزون این شبکه ها دانسته و...

سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عملکرد موفق شبکه های برون مرزی صدا و سیما، مشکلات بودجه ای را تنها مانع رشد روزافزون این شبکه ها دانسته و بر لزوم حمایت مجلس از شبکه های برون مرزی در پیش بینی بودجه مناسب جایگاه و تاثیرگذاری آنها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی به نقل از تسنيم، محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به شرایط حاضر که بیشتر شبکه های خبری دنیا زیر چتر سلطه رسانه های غربی و معاند بوده و علیه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب برنامه می سازند و چهره ای غیرواقعی از ایران را به مخاطبان خود نشان می دهند و در عین حال هر روز شاهد افزایش شبکه های ماهواره ای معاند به زبان فارسی هستیم؛ راه اندازی و حضور شبکه های برون مرزی برای انتقال و رساندن صدای انقلاب و پیام ملت ایران و اسلام به دنیا را الزامی گریزناپذیر و حتمی دانست.

وی افزود: شبکه های برون مرزی صدا و سیما می توانند با تولید برنامه‌های جذاب برای مخاطبان خارج از کشور سیاه نمایی های رسانه های ضد نظام جمهوری اسلامی ایران را خنثی کنند و طبیعی است که اگر نتوانیم به این مهم دست یابیم، ذهنیتی منفی از کشور و مردم مان شکل می گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین تفاوت اساسی ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها دارد را در تضاد و تقابل با اهداف نظام سلطه جهانی و صیهونیسم بین المللی توصیف و تصریح کرد: همین امر باعث شده است بیشترین هجمه ها نسبت به کشور ما شکل بگیرد. لذا بایستی به طور مستمر در فضای افکار عمومی جهانیان حضور داشته باشیم تا حقانیت خود را به اثبات برسانیم.

به گفته سعیدی؛ در فضای رسانه ای امروز این ضرورت ایجاب می کند که رسانه های ما به ویژه شبکه های برون مرزی رسانه ملی بیشتر از گذشته فعال بوده، در توسعه زمینه های فرهنگی و علمی کشور کوشا باشند و ظرفیت های نهفته در کشور را به دنیا بشناسانند و تبادل فرهنگی و علمی شکل گیرد.

وی همچنین اضافه کرد: یکی از اهدافی که شبکه های معاند دنبال می کنند آن است که چهره ای مشوش از زندگی مردم ایران، انقلاب و اسلام نمایش دهند که ما باید این سیاه نمایی ها را با نشان دادن واقعیت ها، خنثی کنیم‌. این کار هم فقط با استفاده از ذخائر غنی و گران بهای مذهبی فرهنگی، ادبیات و تاریخ گذشتگان‌مان میسر است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: چرا جهان باید با افسانه های غیرواقعی کره ای آشنا باشد ولی با اسطوره های واقعی ایرانی ناآشنا؟ حال آن که در قالب بازنمایی این اسطوره ها و جلوه ها و مظاهر امروزی شان است که منش و رفتار ایرانیان بازتاب داده می شوند و ما قادریم تا از دریچه رسانه هایمان آنها را در قالب فیلم‌ها و مستندهای جذاب به مخاطبان ارائه دهیم، کما این که ما در بحث نانوتکنولوژی و پیشرفت های علمی و فناوری هسته ای از بسیاری از کشورها سبقت گرفته ایم که باید این مهم را هم به جهانیان نشان دهیم. چرا باید در اذهان عمومی مخاطبان خارجی کشوری عقب مانده به نظر آییم؟ باید ظرفیت ها، پیشینه و تاریخ، منابع غنی طبیعی کشور که در دنیا بی نظیر است، گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد و ... ایران را به دنیا نشان دهیم.

در بخش دیگری از اظهارات سعیدی آمده است: از آنجا که رسانه های معاند و غربی علیه ایران برنامه سازی می کنند، باید در شبکه های برون مرزی نیز فرهنگ، ادبیات، سبک زندگی ایرانی اسلامی و هنجارها و ارزش ها را به نحو زیبا و هنرمندانه به تصویر بکشانیم تا به سمع و نظر مخاطبان غیرفارسی زبان ما رسانده شود.

وی با بیان این نکته که: نگاه من به عنوان یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به فعالیت شبکه های برون مرزی ایران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ بر آن که این شبکه ها در مجموع در تولید برنامه و محتوا به خوبی عمل کرده و موفق بوده اند، تاکید کرده و افزود: تنها نقصان موجود شاید ناکافی بودن اعتبارات لازم است که باید دولت در این بخش به این شبکه ها کمک کند. ما در کمیسیون فرهنگی تلاش کرده ایم حمایت های مالی از شبکه های برون مرزی به شکل منطقی دیده شود اما به نظرم دولت به دلیل گرایشات سیاسی، مکانیزم تخصیص بودجه را نادیده گرفته است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: این یک اصل مسلم است که باید از شبکه های برون مرزی حمایت کنیم تا رسالت بزرگی را که بردوش دارند یعنی تنویر افکار عمومی دنیا نسبت به ایران، به نحو احسن انجام دهند. قطعا وقتی نمایندگان مجلس بر ضرورت و لزوم وجود و فعالیت شبکه های برون مرزی اشراف داشته باشند، با تعامل و همدلی بیشتری در حمایت از این شبکه ها قدم برخواهند داشت.

لازم به ذکر است معاونت برون مرزی صدا و سیما با برخورداری از بیش از 30 رادیو و همچنین شبکه های تلویزیونی عمومی نظیر الکوثر، سحر و هیسپان تی وی؛ شبکه های تخصصی خبر همچون پرس تی وی و العالم و نیز شبکه تخصصی فیلم و سریال آی فیلم با سه کانال فارسی، انگلیسی و عربی؛ همچنین برنامه های وسیع توسعه در قالب راه اندازی شبکه های تلویزیونی هوسا، شبکه فرانسوی زبان و شبکه تلویزیونی روسی و ...، رسالت القای دیپلماسی رسانه ای ایران در خارج از مرزهای کشورمان را عهده دار بوده و تریبون رسانه ای پیام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

این در حالی است که فضای رقابتی شبکه های برون مرزی رسانه ملی با شبکه های مشابه فعال در طیف جریان های معاند رسانه ای در جهان و شبکه های غربی و ....، به لحاظ مالی رقابتی نابرابر است و این شبکه ها در چند سال گذشته فشار زیادی را به سبب محدودیت های بودجه ای متحمل شده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار