کد خبر: 880465
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی:
ححاجی دلیگانی دست‌های پشت پرده در اجرایی شدن طرح انتقال آب از سمیرم به رفسجان مجاز و مباح است ؟!چرا تونل برای طرح انتقال آب به دشت رفسنجان ایرادی ندارد ولی تونل بهشت آباد باید تعطیل شود ؟

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان بیان داشت: کاهش ذخیره آب سد زاینده‌رود به حدود 150میلیون مترمکعب رسیده که بخشی از این ذخیره نیز گل‌ولای و غیرقابل مصرف است و اجرای طرح آب‌رسانی «اصفهان بزرگ» را به خطر انداخته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت : با توجه به کاهش بارندگی در شروع سال آبی جدید و کاهش ذخیره آب سد زاینده‌رود، از استاندار اصفهان در خواست می‌کنیم با دعوت از ستاد بحران کشور به اصفهان، جلسه ستاد بحران آب تشکیل دهد.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود : در سال زراعی جدید که یک ماه و نیم از شروع آن گذشته، قطره‌ای باران وارد سد زاینده‌رود نشده و شرایط سختی را برای 5 میلیون جمعیت طرح آب‌رسانی اصفهان بزرگ به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه طرح بهشت آباد که از سال ۸۰ تا کنون کلید خورده وکارشناسی نیز شده و منتظر اجرا است، افزود: یکی از طرح‌‌های تامین آب برای انتقال آب، طرح بهشت آباد بوده و ما انتظار داریم که این طرح برای احیای زاینده‌رود به صورت تونل اجرا شود.

حاجی‌دلیگانی ابراز نمود : مسئولان باید همه توان خود را به کار گیرند که خشکی زاینده‌رود برطرف شده و جریان آب در رودخانه به صورت دائمی وجود داشته باشد.

فرماندار اسبق کاشان خاطرنشان کرد: مردم استان اصفهان انتظار دارند که آب به صورت عادلانه به اصفهان اختصاص داده شود و نباید آب به برخی نقاط استان داده ‌و به برخی نقاط داده نشود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصرح کرد : کشاورزان شاهین‌شهرو اصفهان بابت وام‌هایی که گرفته و تجهیزات آبیاری دبی را پیاده کردند ومتاسفانه به دلیل عدم کشت و کمبود آب، قادر به بازپرداخت وام خود نیستند وبدهی زیادی داشته و دیرکرد و جریمه هم به آنها تعلق گرفته است.

وی پیرامون پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی، ابراز داشت: این موضوع در اختیار جهاد کشاورزی استان بوده و آنها باید این وام را توزیع کنند و انتظار است که جهادکشاورزی استان تمام تلاش خود را برای برقراری عدالت انجام داده که یکی از وجوه آن این است که به کسانی که در گذشته کمتر از زاینده‌رود و شبکه‌های آبیاری دریافت کردند نسبت به کسانی که بخشی از نیاز خود را به آب دریافت کردند، بیشتر توجه شود.

حاجی دلیگانی با اظهار تاسف از مشکلاتی که برای کشاورزان منطقه شاهین‌شهرومیمه و برخوارو شرق اصفهان به وجود آمده، اذعان نمود : بی‌عدالتی در این باره بیداد می‌کند و مسئولان استان به مشکلات کشاورزان برخوار، شاهین‌شهر و میمه وسایر مناطق بسیار بی‌توجه هستند.

وی باابراز ناراحتی گفت : دست‌های پشت پرده در اجرایی شدن طرح انتقال آب از سمیرم به رفسجان است چرا تونل برای طرح انتقال آب به دشت رفسنجان مجاز و مباح است وایرادی ندارد ولی تونل بهشت آباد باید تعطیل شود؟

حاجی دلیگانی بیان داشت: سیاست وزارت نیرو یک بام و دو هوا شده ؟چرا که از یک طرف گفته می شود تونل برای طرح بهشت آباد خوب نیست اما از طرف دیگر تونل برای طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان تایید می شود.

وی تاکید کرد: این گونه رفتارها نشان می دهد اجرای طرح های انتقال آب در قالب تونل بهشت آباد برای اصفهانی ها سم مهلک اما برای دیگر استان ها شربت کنار سینی پسته است.

حاجی دلیگانی در خصوص اینکه چرا منابع آب استان به خارج از این منطقه هدایت می شود، گفت: وزارت نیرو در این باره باید پاسخگو باشد با این حال نمایندگان اصفهان پیگیر این موضوع هستند.

نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تشکیل ستاد بحران کشور در اصفهان بحران کمبود آب در این استان مهم مرکزی و کم آب را بیشتر معرفی خواهد کرد و به تصمیم‌های کارساز منجر خواهد شد

حاجی دلیگانی هشدار داد: ادامه این روند خسارت‌های جبران ‌ناپذیری را به کشاورزان، صاحبان صنعت و بخش خانگی استان اصفهان وارد خواهد کرد.

.



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار