کد خبر: 880426
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
سرلشگر صفوی در مشهد مقدس:
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ایدئولوژی اسلام ایدئولوژی الهام‌بخش در جهان است و قطب بزرگ جهان اسلام در قرن بیست و یکم بروز و ظهور می‌کند.
ایدئولوژی اسلام ایدئولوژی الهام‌بخش در جهان استسردار سرلشکر سیدیحیی صفوی ظهر امروز در  نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با موضوع تحلیل تحولات ژئوپلیتیک منطقه غرب آسیا با تاکید بر دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران که در تالار دکتر شریعتی دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار داشت: در ابتدای بحث سوالات مقدماتی در رابطه با شب اربعین مطرح می‌کنم مبنی بر اینکه بین محرم 61 هجری قمری با بهمن 57 و 8 سال دفاع مقدس چه ارتباطی می‌توانید پیدا کنید  و ارتباط محرم سال 61 هجری قمری با ظهور، نقش ملت ایران و انقلاب اسلامی چیست؟

وی افزود: آیت‌الله ناصری گفته است که یکی از جملاتی که حضرت مهدی (عج) در زمان ظهور در کنار خانه کعبه می‌گویند این است که من فرزند حسینم؛ پس قبل از ظهور باید مردم جهان حسین(ع) را بشناسند و در این راستا راهپیمایی اربعین را می‌بینیم که هر ساله به جمعیت آن افزوده می‌شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکا در سال‌های گذشته شکست‌‌های متعددی خورده گفت: سال 1991 در جریان لشکرکشی به کویت و فروپاشی شوروی به دنبال تک‌قطبی‌سازی قدرت در جهان بودند تا یک قدرت هژمون از تمام جهات در جهان شکل دهند که در این راه شکست خوردند. 

صفوی با بیان اینکه جهان کنونی جهان چندقطبی قدرت است، گفت: قدرتی که در قرن حاضر شکل گرفته قدرت آسیایی با محوریت روسیه، چین و هند است و برخی تحلیلگران می‌گویند قدرت به آرامی از غرب به شرق عالم حرکت می‌کند و مبنای آن اقتصاد و فرهنگ است. این تحلیلگران، اقتصاد را بیشتر متوجه چین و فرهنگ را فرهنگ اسلامی می‌دانند به طوری که ایدئولوژی اسلام ایدئولوژی الهام‌بخش در جهان است و قطب بزرگ جهان اسلام در قرن بیست و یکم بروز و ظهور می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در غرب آسیا با شکست روبه‌رو شدند گفت: در حمله به افغانستان و عراق و پس از آن، وضعیت اکنون در عراق و سوریه نشان از این دارد که آمریکا می‌خواست بر این منطقه مسلط شود به طوری که تریلیون‌ها دلار در افغانستان و عراق هزینه کرده،  بیش از 5 هزار کشته و 15 هزار مجروح دادند اما به اهدافشان نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: امنیت پایدار را نتوانتستد در افغانستان پیاده کنند و در عراق نیز می‌خواستند نظامی لائیک، سکولار و مخالف با ایران روی کار بیاورند اما با عنایت مراجع دین یک قانون اساسی تقریباً اسلامی و حکومتی با اکثریت شیعی روی کار است و در مجموع آنچه رخ داد وزن ژئوپلیتیکی ایران را افزایش داد و برنده این قضایا ایران بود.


منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار