کد خبر: 880311
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

روزنامه جوان در تاریخ ۲۹ مهر گزارشی با عنوان "دولت صادرات را باور نکرد" منتشر کرد. روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارسال جوابیه ای به دفتر روزنامه توضیحاتی درخصوص گلایه وزیر صنعت و تجارت در همایش روز ملی صادرات ارائه کرده است که درپی می خوانید:

سايت خبري «جوان آنلاين» به سخنان وزير صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گلايه ايشان از عدم شركت برخي افراد در همايش روز ملي صادرات را به معناي كم‌توجهي دولت به صادرات منتشر كرد.

بديهي است، وقتي معاون اول از طرف رئيس‌جمهور و به نمايندگي از دولت دوازدهم در جلسه حضور داشتند، خود نشان‌دهنده اهميت اين روز براي دولت است. همچنين يكي از اتفاقات مثبت در تاريخ ايران كه به نام دولت تدبير و اميد ثبت شد، مثبت شدن تراز تجاري ايران براي دو سال متوالي بود كه خود نشان‌دهنده اهميت صادرات براي دولت است.

مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تكذيب صريح تفسير از سخنان وزير صنعت، معدن و تجارت، بخشي از سخنان ايشان را عيناً به شرح ذيل اعلام مي‌دارد: «فقدان باور و عزم ملي به اينكه صادرات تنها راه شكوفايي اقتصادي كشور ماست، مشكل اصلي ماست. آنچه كه در اين جلسه صحبت شد در عرصه‌هاي گوناگون پيشنهاداتي كه جناب آقاي شافعي فرمودند، جناب آقاي انصاري فرمودند يا در كليپ‌ها پخش شد و شما شنيديد به نظر مي‌آيد كه اگر بخواهيم شاه‌كليدش را ملاك بدهيم اينكه ما اعم از اونهايي كه در عرصه فعاليت‌هاي صنعتي و توليد مشغوليم يا اونهايي كه در تصميم‌گيري‌ها و سياست‌گذاري‌ها مشغوليم، واقعاً خدا وكيلي به اين باور نرسيده‌ايم كه بايد عزم ملي براي صادرات را به‌عنوان مهم‌ترين مأموريت خودمان در امروز تاريخ اقتصادي ايران بشناسيم. اگر اين باور بود ،حتي در اين جلسه ما حضور دوستاني را داشتيم كه از آنها دعوت كرده بوديم، ولي امروز آنها را اينجا نمي‌بينيم. اگر اين عزم ملي بود بسياري از مشكلاتي كه امروز مطرح شد از زبان دوستان و عزيزاني كه در عرصه فعاليت‌هاي صادراتي مشغول هستند را اينجا نمي‌شنيديم.»

به نظر مي‌رسد سايت «جوان‌آنلاين» سعي در ناديده گرفتن اقدامات دولت يازدهم و دوازدهم در بهبود توسعه صادرات غير‌نفتي كشور داشته است. انتظار مي‌رود رسانه‌ها با پايبندي به اصول حرفه‌اي و اخلاق رسانه‌اي در حفظ آرامش فضاي اقتصادي كشور كوشا باشند.

پاسخ جوان :

توضیحات روابط عمومی وزارت صنعت؛ بار دیگر به گلایه وزیر صنعت از مسئولانی که دعوت شده بودند و نیامدند و تاثیرات مثبتی بر روند توسعه صادرات دارند صحه گذاشت. قضاوت با مخاطبان جوان.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار