کد خبر: 880057
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
واکنش های داخلی به استعفای غیرمنتظره سعد حریری
مقامات جمهوری اسلامی در واكنش به استعفاي ناگهاني سعد حريري اين اتفاق را آغاز يك توطئه جديد عليه امنیت لبنان و محور مقاومت در منطقه عنوان كردند.
مهدی پورصفا

به گزارش جوان، انتشار خبر استعفاي سعد حريري نخست وزير لبنان مانند بمب در خاورميانه صدا كرد و نكته عجیب هم اتهاماتي بود كه سعد حريري به عنوان نخست وزير معزول عليه ايران بيان كرد. 
حريري در بيانيه‌اي كه از عربستان سعودي و آن هم از شبكه «العربيه» خواند، ايران را متهم به دخالت در منطقه و ضربه به آرامش و امنيت لبنان كرد. اين بيانيه حريري زماني كه در كنار ساير رويدادهاي منطقه در طول چند روز گذشته همچون دستگيري برخي از شاهزاده‌ها و مقامات سعودي، اخطار برخي از كشورهاي عربي به شهروندان خود براي خروج از لبنان و همچنين طرح‌هاي متعدد تحريمي عليه لبنان در كنگره امريكا قرار مي‌گيرد، به خوبي نشان دهنده آغاز توطئه‌اي جديد عليه محور مقاومت است. محور مقاومتي كه در آستانه پيروزي بزرگي از طريق آزاد كردن آخرين مناطق تحت تصرف داعش در مرزهاي بين عراق و سوريه است و همين مسئله اهميت نقش ايران را در اين ماجرا بيشتر مي‌كند. 
  
سفارش براي به هم ريختن لبنان 
تمام اين اظهار نظرها در حاشيه مراسم ختم پدر سرلشكر پاسدار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس عنوان شد. از جمله اين شخصيت‌ها سردار محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه بود كه اين استعفا را توطئه‌اي جديد عليه محور مقاومت دانست. 
وي در حاشيه اين مراسم و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درخصوص استعفاي سعد حريري از نخست وزيري لبنان اظهار داشت: استعفاي ايشان وقتي در رياض انجام مي‌شود، معلوم است به سفارش صهيونيست‌ها و سعودي‌ها چنين كاري را كرده تا لبنان را به هم بريزد. وي همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص ادعاي ترامپ درباره حمله موشكي يمن به عربستان و اينكه ايران را عامل اين شليك‌ها ناميده گفت: ترامپ سخنان بي حساب، غلط و دروغ زياد گفته است و اين نيز يكي از آن تهمت‌ها است. جعفري افزود: اصلاً امكان انتقال موشك به يمن وجود ندارد و اين موشك‌هايي كه شليك مي‌شود متعلق به خود يمن است كه آنها را بازسازي كرده‌اند و بردشان را افزايش داده‌اند. 
   
استعفاي حريري مشكوك بود
مقامات دولتي در اين باره اظهار نظر كرده‌اند. محمود واعظي، رئيس دفتر رئيس‌جمهور در مراسم ختم پدر سردار قاسم سليماني درباره استعفاي سعد حريري اظهارداشت: استعفاي وي مشكوك و با تحريك عربستان بود كه كار غيرمعقول و غيرديپلماتيك به شمار مي‌رود و اميدواريم براي مردم لبنان بد نشود. وي همچنين درباره اظهارات حريري عليه ايران افزود: اين اظهارات حرف‌هاي خودش نيست. همچنين محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به ابعاد پنهان اين ماجرا در جمع خبرنگاران گفت: عربستان با پشتيباني رژيم صهيونيستي اين بار به دنبال ماجراجويي جديد از طرف لبنان است. وي ادامه داد: استعفاي سعد حريري در همين راستا صورت گرفته است و به نظر مي‌رسد عربستان به دنبال اختلافات داخلي در لبنان است. رضايي گفت: قطعاً اين طرح آنها با شكست رو به رو خواهد شد. 
   
نقشه‌اي عليه ملت‌هاي آزاده 
علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز در همين باره گفت: استعفاي سعد حريري در رياض قسمتي از نقشه عليه ملت‌هاي آزاده است. 
وي در پاسخ به خبرگزاري صداوسيما تأكيد كرد: آنچه رياض با بيروت كرد، همان كاري است كه واشنگتن با رياض مي‌كند و همانگونه كه واشنگتن دستور مي‌دهد و رياض عمل مي‌كند، رياض هم به بيروت دستور مي‌دهد و سعد حريري عمل مي‌كند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار