کد خبر: 879899
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
بخشدار جزیره هرمز:
بخشدار جزیره هرمز گفت: برای اولین بار در کشور شبکه برق هوشمند در جزیره هرمز اجرای شد.

بخشدار جزیره هرمز گفت: برای اولین بار در کشور شبکه برق هوشمند در جزیره هرمز اجرای شد.

رضا میر حسینی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان اقدام به طرح ریزی و پیاده سازی شبکه هوشمند در جزیره هرمز به صورت پایلوت نموده است.

بخشدار هرمز در خصوص شبکه هوشمند اظهارداشت: شبکه هوشمند برق، ترکیبی از شبکه الکتریکی، شبکه ارتباطی، نرم افزار و سخت افزارهای ویژه اندازه گیری، مانیتورینگ، کنترل و مدیریت تولید، توزیع، ذخیره و ارتقاء سطح ضریب اطمینان بار مصرفی انرژی الکتریکی است که با استفاده از فن آوری ICT برای کنترل شبکه و کاهش تلفات و مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه برق مصرفی از قابلیت های لازم برخورداراست.

وی بهبود سه شاخص رشد اقتصادی، امنیت انرژی و حفاظت از محیط زیست را از اهداف اصلی پیاده سازی شبکه هوشمند در جزیره هرمز، برشمرد و بیان داشت: از آن جایی که پروژه هوشمندسازی ابعاد وسیعی دارد و بازیگران گسترده ای، از فعالان صنعت برق گرفته تا صنایع غیر مرتبط را در بر می‌گیرد، لازم است نوعی جریان فکری و همراهی برای پیشبرد این امر شکل بگیرد.

میرحسینی اظهارداشت: سیستم یکپارچه ای شامل سخت افزار، نرم افزار، شبکه و بستر مخابراتی می باشد و اطلاعاتی نظیر مصرف، دیماند، ولتاژ، جریان و اطلاعات دیگر را بصورت نزدیک از سمت مصرف کننده دریافت می کند.

بخشدار هرمز بیان داشت: پروژه هوشمندسازی شبکه برق جزیره هرمز با هدف بهینه سازی مصرف برق مشترکین جزیره، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، مدیریت بار و انرژی، اتوماسیون شبکه برق رسانی و توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی در اواخر سال ۹۱ با ابلاغ وزارت نیرو و با مدیریت شرکت توانیر آغاز شده بود.

وی عنوان کرد: این طرح در سه فازاجرا می شود که در دو فاز نخست تعویض کنتورهای برق مشترکین ، اصلاح شبکه برق رسانی به مشترکان با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال اجرای می شود.

وی گفت: در فاز نخست ۲۱ نیروگاه ۵ کیلوواتی تا پایان امسال در جزیره هرمز نصب خواهد شد که این میزان تا پایان سال ۹۶ به ۲۵۰۰ کیلو وات افزایش خواهد داد.

میرحسینی افزود: تست ارتباطات رادیویی بین جزیره هرمز و بندرعباس و نصب سرور (AMI) هوشمندساز جزیره هرمز از دیگر برنامه های قابل اجرا جهت نصب کنتورها هوشمند است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر