کد خبر: 879830
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
به دنبال پيمان‌هاي دوجانبه پولي باشيد
يك اقتصاددان مي‌گويد افزايش قيمت ارز چندان منطقي نيست چراكه امروز دولت مي‌تواند روزانه 3ميليون و ۸۰۰ هزار بشكه نفت بفروشد و قاعدتاً بايد عرضه ارز در بازار بيش از گذشته باشد. به نظر مي‌رسد عرضه ارز اهرمي است كه دولت براي افزايش درآمدهاي خود از آن استفاده مي‌كند و كسري بودجه خود را با آن جبران مي‌كند. 
حيدر مستخدمين‌حسيني در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: فكر مي‌كنم مشكلاتي در مذاكره ايران و كشورهاي 1+5 در جريان توافق برجام وجود داشت كه منجر به آن شد كه در پسابرجام روابط بانكي ما آنگونه كه بايد با كشورهاي خارجي شكل نگيرد. بايد در سند توافقي صراحتاً قيد مي‌شد انتقال دلار صورت بگيرد. 
او اضافه كرد: قيد اينكه همه تحريم‌ها برداشته شود با اين جمله معناي متفاوتي دارد. من آن زمان نيز به اين موضوع اشاره كردم كه قيد نكردن اين جمله مي‌تواند مايه دردسر شود و اكنون كه شرايط جديد به وجود آمده و دوباره تحريم‌هاي جديد مطرح شده‌اند، به نظر مي‌آيد حوزه بانكي و روابط بانكي ما با بانك‌هاي غرب رونق نگيرد. به اين دليل كه آنها در بستري هم كه در اين مدت فراهم بود، حاضر نشدند امكان برقراري روابط بانكي براي ايران را مهيا كنند و از سوي ديگر اكنون كه تحريم‌هاي جديد در حال شكل‌گيري است، دليلی نمي‌بينند بخواهند در حوزه بانكي گشايشي ايجاد كنند. 
مستخدمين‌حسيني اظهار كرد: فكر مي‌كنم در شرايط كنوني دولت بايد پيمان‌هاي پولي و منطقه‌اي را در دستور كار قرار دهد. اين موضوع هم بايد در نظام بانكي و هم بايد در حوزه‌هاي بازرگاني و تجارت در دستور كار قرار گيرد. پيمان‌هايي بين دو يا چند كشور بسته مي‌شود تا به اين ترتيب اقتصاد ايران بتواند با شرايط كشور خود را تطبيق دهد. نبايد انتظار داشته باشيم يك حركت سياسي شكل بگيرد تا مشكلات روابط بانكي ما با جهان بين‌الملل برطرف شود. بايد مسئولان ما تلاش كنند تا همين حد كنوني را حفظ و مديريت و براي پيمان‌نامه‌هاي بين‌المللي اقدام كنند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار