کد خبر: 879502
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
مدیر کل شیلات استان اردبیل:
مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل به 10.5 کیلوگرم رسیده است در حالی که این سرانه در کشور به طور میانگین 11 کیلوگرم است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، میرآرمان واعظی اظهار کرد: مصرف سرانه ماهی در کشورمان و استان اردبیل به نسبت سایر کشورهای دنیا همچنان پائین است اما ما در استان اردبیل با تبلیغ فرهنگ مصرف ماهیان و ارزش غذایی آنها از طریق رسانه ها و صدا و سیما سعی کردیم در بین استان های غیرساحلی جزو برترین ها در افزایش سرانه مصرف ماهی باشیم.

وی با بیان اینکه استخرهای متعددی در سال های اخیردر حمایت از پرورش دهندگان ماهی در سطح استان اردبیل راه اندازی شده است خاطرنشان کرد: ما بیش از 510 مزرعه پرورش آبزیان در استان اردبیل داریم که اغلب از ظرفیت آب های طبیعی و نیمه طبیعی برای تکثیر و پرورش آبزیان استفاده می کنند.

مدیر کل شیلات استان اردبیل با اشاره به اینکه در حد وسع و توان سعی کردیم به این تولیدکنندگان کمک های متنوعی را داشته باشیم اضافه کرد: در چهار سال اخیر و به همت دولت تدبیر و امید میزان تولید آبزیان در این استان از 4 هزار تن به بیش از 8 هزار تن رسیده است و امسال پیش بینی می کنیم این میزان تولید به حدود 10 هزار تن نیز برسد.

واعظی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار فرهنگسازی برای مصرف آبزیان در فروش ماهیان نیز مشکلی نداشته باشیم و در کنار آن سعی می کنیم با همکاری شهرداری ها در برخی از شهرهای استان اردبیل بازار فروش آبزیان را راه اندازی کنیم تا امکان عرضه مستقیم آن فراهم آید.

وی افزود: تولیدکنندگان این عرصه علاوه بر تامین نیاز داخل استان سعی می کنند به سایر استان ها نیز ماهیان با کیفیت به ویژه قزل آلا را صادر کنند که در این زمینه در برخی از شهرستان ها حتی 42 مزرعه در کنار هم برای پرورش آبزیان راه اندازی شده است.

این مسئول با بیان اینکه در حمایت از سرمایه گذاران در این بخش برای راه اندازی استخرهای مختلف تسهیلات بانکی نیز به همت کارگروه های تخصصی کشاورزی پرداخت شده است گفت: در این زمینه بیشترین حمایت ما مربوط به تامین نیاز آبزی پروران در زمینه بچه ماهی هاست که در هر سال سعی می شود چندین برابر سال های گذشته بچه ماهی های تکثیر شده در بین تولیدکنندگان و پرورش دهندگان توزیع شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر