کد خبر: 879311
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
معاون صنعت، معدن و تجارت سمنان خبر داد
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام 802 مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه‌های مرتبط بیمه‌شده این استان خبر داد.
حمیدرضا مداح با بیان اینکه بیش از هشت هزار و 700 بافنده فعال و تعداد هفت مجتمع قالیبافی در استان سمنان وجود دارد، گفت: این تعداد بافنده فرش زیرنظر شرکت تعاونی‌های شهری و روستایی فعالیت می‌کنند که از این تعداد دو هزار و 700 نفر تاکنون بیمه‌ شده‌اند و از خدمات بیمه استفاده می‌‌کنند.

وی تعداد تعاونی‌های شهری و روستایی فعال در حوزه فرش را 24 تعاونی اعلام کرد و افزود: تعداد 15 کارگاه کوچک به‌صورت متمرکز و 17 کارگاه نیز به‌صورت غیرمتمرکز به تولید قالی، قالیچه و تابلو فرش مشغول هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال جاری، تعداد 802 مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه‌های مرتبط بیمه‌شده استان سمنان صورت گرفته است.

مداح یادآور شد: این بازرسی‌ها به‌منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالیبافان و همچنین به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مشمولان واقعی بیمه و معافیت حق بیمه سهم کارفرما انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به بازرسی‌های به‌عمل‌آمده، تعداد 39 اخطار به مشمولان غیرفعال ابلاغ شده است و تعداد 17 مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهمیت ارتقای مهارت قالیبافان افزود: تاکنون بیش از 200 دوره آموزشی برای هفت هزار نفر قالیباف با هدف آشنایی قالیبافان با دانش روز در این رشته و شناخت نیازهای بازارهای داخلی و خارجی فرش دستباف انجام شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار