کد خبر: 879276
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
رئیس گروه تولید و تحلیل آموزشی و پرورشی محتوای استان اصفهان :
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دست تدوین است رئیس گروه تولید و تحلیل آموزشی و پرورشی محتوای استان اصفهان با اشاره به سیره و سبک زندگی شهید حججی اظهار داشت: درسی با موضوع این شهید ولایت مدار باید برای ارائه در کتب مدارس تولید شود.

رئیس گروه تولید و تحلیل آموزشی و پرورشی محتوای استان اصفهان با اشاره به سیره و سبک زندگی شهید حججی اظهار داشت: درسی با موضوع این شهید ولایت مدار باید برای ارائه در کتب مدارس تولید شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس گروه تولید و تحلیل آموزشی و پرورشی محتوای استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اردوی آموزشی فرهنگی «فرمانده دل‌ها» اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت انسان‌های درست یکی از مهم‌ترین اهداف است، که همگی در صدد رسیدن به این مهم هستیم واین سند در دست تدوین است .

معصومه خلیلی گفت : یکی از ابعاد مورد توجه بعد معنوی بوده که از مهم‌ترین ابعاد انسانی است، افزود: روانشناسان شرق و غرب به آن اذعان دارند و این بعد در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: در فرهنگ ما نقش الگویی و تاثیرگذاری الگوها بسیار مهم است لذا سعی شده در تهیه محتوای آموزشی هم این بعد دیده شود و بهترین روش آموزشی برای تدریس آن در نظر گرفته شده است.

خلیلی پیرامون با اشاره به وجود درس‌هایی با این مضمون در کتب آموزشی ابتدایی تا متوسطه دوم خاطر نشان کرد: بر این اساس در کتب درسی ما از ابتدایی تا پایان دوره متوسطه به معنویت و آشنایی انسان‌ها با تمام ارزش‌های اخلاقی توجه شده است.

رئیس گروه تولید و تحلیل آموزشی و پرورشی محتوای استان اجرای اردوی آموزشی فرهنگی «فرمانده دل‌ها» بیان کرد: اجرای اردوی فرمانده دل‌ها ابتدا از استان اصفهان آغاز شد و بهترین و مهم‌ترین کاری است که در کشور مطرح و اجرا شده و وزارت به این مهم توجه داشتند.

وی با بیان اینکه برای ما تدریس این درس‌ها افتخار بزرگی است،ابراز داشت : درس دفاع مقدس درس زندگی و گذشت و ایثار است، آموزش پرورش به خوبی از آن استفاده کرده چراکه وجود این فرهنگ در جامعه ما ضروری است و لازم است به نسل آینده منتقل شود.

رئیس گروه تولید و تحلیل آموزشی و پرورشی محتوای استان با بیان اینکه پرداختن به این فرهنگ جنبشی جدید و نو در اجرای نظام درسی است، تصریح کرد: فرمانده دل‌ها تلفیق آموزش تئوری و عملی معنوی بوده، افزایش دانش تنها به آموختن علم نیاز ندارد بلکه باید تربیت انسانی و رشد ارزش‌های اخلاقی را به همراه علم خود داشته باشیم تا فردی فرهیخته بسازیم.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی آموزش و پرورش بیان کرد: توجه ویژه به درس استعمارستیزی در کتاب مطالعات اجتماعی دانش آموزان پایه ششم از دیگر برنامه‌های مهم است که برای تدریس بهتر آن فراخوان همیاری و نظرسنجی به مدارس ارسال می‌شود زیرا قصد داریم برای غنی سازی این درس به ویژه در بعد چندرسانه‌ای و الکترونیکی از معلمان و دانش آموزان کمک بگیریم.

خلیلی افزود: یکی دیگر از آن‌ها جشنواره تجلیل از شهید حججی است که در آن خواسته شده با توجه به سیره و سبک زندگی این شهید والا مقام تا پایان بهمن ماه برای این شهید درس تولید شود و دانش آموزان مقالات و آثار هنری مرتبط خود را ارسال کنند.

رئیس گروه تولید و تحلیل آموزشی و پرورشی محتوای استان  در پایان گفت : نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در محل تحصیل شهید حججی را از دیگر برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست وآشنایی با میراث ماندگار و آینده ساز شهدا، دستاوردهای دفاع مقدس، آشنایی نسل جوان با ایثار و دگر دوستی و مسئولیت پذیری ازجمله اهداف این اردوی آموزشی است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار