کد خبر: 878898
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
وزیر ارتباطات در پاسخ به جوان:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی شبکه تلگرام، خواستار توجه اداره‌کنندگان این شبکه به امنیت اجتماعی شهروندان ایران شد.
وضعیت کنونی تلگرام، مطلوب ما نیست
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار روزنامه جوان در خصوص دیدگاه وزارت متبوعش پیرامون فیلترینگ تلگرام عنوان کرد: طبیعتاً وزارت ارتباطات مسئول فیلترنیگ نیست و ما در این خصوص کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و همچنین قوه قضائیه را داریم که در خصوص فیلترنیگ تصمیم‌گیری می‌کنند. البته باید بگویم که تا به امروز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و موضوعی در این ارتباط به ما ابلاغ نشده است. 

وزیر ارتباطات در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: البته در خصوص شبکه تلگرام نگرانی‌های وجود دارد. ما امروز شاهد عوارض سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستیم و برخی به دنبال پیگیری اقدامات ضد منافع عمومی از طریق این شبکه‌‌ها هستند. به عنوان نمونه برخی با سوء‌استفاده از این شبکه‌‌ها اقدام به تحریک عمومی در خصوص شکستن شیشه‌‌ها و آتش زدن اماکن عمومی و در نهایت شایعه‌پراکنی و دروغگویی هستند. آذر جهرمی سپس با بیان اینکه این قبیل اقدامات به هیچ وجه مطلوب ما نیست، عنوان کرد: ما به صورت جدی از سرویس‌دهنده تلگرام خواسته‌ایم در این خصوص اقدامی جدی انجام دهد. 

در این چارچوب همچنان منتظر پاسخ آنها هستیم. گرچه برخی از پاسخ‌های آنان آشکار بوده و این مکاتبات پنهان نبوده است. وی ابراز امیدواری کرد که تلگرام به امنیت اجتماعی مردم توجه داشته باشد و به کاربران خود در ایران احترام بگذارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً چنین فضایی در تلگرام که به مطالب راست و دروغ بدون هیچ نظارتی منتشر شود مطلوب ما نیست؛ اگرچه ما موافق شبکه‌های اجتماعی و گسترش آنها هستیم اما در برابر این ناهنجاری‌های قطعا نمی‌توانیم ساکت باشیم. 
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
تا چه زمانی این روند ادامه داااررره؟
بسههههه ما طاقت نداریم
تا کی فیلتره تلگرام اخهههه؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار