کد خبر: 878661
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
پاريس برنده اصلي برجام شد
فرانسه را بايد برنده بزرگ اجراي برجام در دو سال اخير دانست چرا كه توانسته صادرات كالاهاي خود به ايران را چهار برابر افزايش دهد، آن هم انواع و اقسام كالاهاي مصرفي غيرضروري. 
 براساس گزارش گمرك، در نيمه اول سال ۹۶ ايران 136 هزار تن انواع كالاهاي فرانسوي وارد كرده كه 3/2 برابر بيشتر از رقم نيمه اول سال ۹۵ است. در نيمه اول سال ۹۵ حجم كالاهاي وارداتي از فرانسه به ايران، 57 هزار تن بود. واقعيت نگران‌كننده‌تر آنكه ميزان واردات كالاهاي فرانسوي در دو سال اخير كه به دوران پسابرجام موسوم شده، نسبت به دوران قبل از برجام، افزايش وحشتناكي داشته است. 
در نيمه اول سال ۹۴ كه هنوز برجام اجرايي نشده بود، حجم كالاهاي وارداتي از فرانسه به ايران 33 هزار تن بود اما با رشد بيش از ۷۰ درصدي در نيمه اول سال ۹۵ به 57 هزار تن رسيد و در نيمه اول سال ۹۶ هم رشد بيش از ۳۰۰ درصدي را نسبت به دوران قبل از برجام طي كرد. 
از آنجا كه احتمالاً يكي از استدلال‌هاي مسئولان دولت روحاني در واكنش به انتقادات درباره افزايش واردات از فرانسه، ‌اين است كه اين واردات مربوط به كالاهاي اساسي، كالاهاي سرمايه‌اي و مواد اوليه مورد نياز بخش توليد است، نگاهي به فهرست كالاهاي وارداتي از فرانسه در نيمه اول امسال انداخته‌ايم. 
براساس اين آمار، علاوه بر واردات انبوه خودرو و لوازم يدكي پژو و رنو، در نيمه اول امسال، انواع و اقسام اجناس مصرفي، لوكس، بنجل، غيرضروري و كالاهاي داراي توليد مشابه داخل از فرانسه راهي بازارهاي ايران شده است. براساس گزارش گمرك، در نيمه اول امسال، كالاهاي مصرفي همچون ماهي قزل‌آلا، گوشت منجمد گاوي، گوشت گوسفندي، ماهي‌هاي زينتي، گلابي خشك‌كرده، دانه آفتابگردان، چاي، فلفل، هل، ذرت و جو، از كشور فرانسه وارد ايران شده است. 
همچنين در شش ماه اول سال جاري 44 هزار و 450 تن برنج فرانسوي وارد كشور شده است. ارزش اين مقدار برنج فرانسوي 31 ميليون و 79 هزار و 846 دلار بوده است. در اين مدت، 3/2 تن شيريني فرانسوي به ارزش 19 هزار و 539 دلار وارد كشور شده است. همچنين 4/5 تن شكلات فرانسوي به ارزش 382 ميليون و 79 هزار و 846 ريال وارد ايران شده كه بابت آن 11 هزار و 722 دلار ارز، از كشور خارج شده است. بر اساس گزارش مركز آمار، ايران در سال جاري تا پايان شهريورماه نزديك به ۱۶ تن پفيلاي فرانسوي وارد كرده كه ارزش آن 47 هزار و 501 دلار بوده است. 
۶۳۰ تن غذاي سگ و گربه خانگي نيز در نيمه اول ۹۶ از مبدأ فرانسه راهي بازارهاي ايران شده كه ارزش دلاري آن يك ميليون و 485 هزار و 104 دلار اعلام شده است. گزارش گمرك همچنين نشان مي‌دهد بيش از هشت تن سركه نيز در اين مدت از فرانسه وارد كرده‌ايم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
خاک بر سر مسئولین کشور که این همه باج به کشورهای اروپایی می دهند آخرش اونها بر علیه ایران حرف می زنند چرا باید مسئولین بی لیاقت بر این کشور حکمرانی کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار