کد خبر: 878540
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان
آمار بیماران دیابتی وحشتناک است و هر 20 ثانیه 2 نفر به این بیماری دچار می‌شوند و یکی جان خود را از دست می‌دهد، تعداد مبتلایان به این بیماری با سرعت رو به ازیاد وبه افزایش است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان بیان داشت: 23 آبان‌ماه روز جهانی دیابت است و در این روز مؤسسه خیریه دیابت همایش‌ بزرگی این بیماری شایع و مرموزرا برای حساس‌سازی و آگاه‌سازی جامعه  برگزار می نماید.

محمد‌علی عطاری خطاب به نماز گذاران ومردم شریف اصفهان گفت : بند به عنوان یک استاد دانشگاه وهم رئیس خیریه دیابت همه قاظعانه می گویم دیابت تمام دستگا‌ه‌های بدن را درگیر می‌کند و بیماری دیابت  به عنوان یک بیماری خاموش و بی‌سر و صدا است و باید از آن پیشگیری کرد زیرا درمان قطعی ندارد و آرام  آرام بدن  بیماررا تخریب می‌کند؛ دیابت مثل سرطان نیست که یا خوب شوب شود ویا بیار را از پای درآورد و باید در خصوص این بیماری تذکرات و هشدار‌های لازم  اطلاع رسانی شود چون دیابت شوخی بردار نیست ومکانیز بدن را از کار می اندازد ودیابت معظل هایی مثل از کار افتادگی ،طلاق وناهنجاریهایی به وجود می آورد.

این پزشک حاذق و مئسول بیان نمود : آمار بیماران دیابتی وحشتناک است و در چهان 500 میلیون به آن مبتلا هستند وهر 20ثانیه 2نفر به این بیماری دچار می‌شوند و یکی جان خود را از دست می‌دهد و تعداد بیماران با سرعت زیادی رو به افزایش است؛ این بیماری سیبب ایجاد مشکلات زیادی در جامعه می‌شود وما وظیفه داریم  به عنوان یک تعهد پزشکی  بگوئیم ائمه جمعه وجماعات ، آموزش وپرورش ، شهرداری و تمام دستکاه های مسئول با ید این موضوع جدی بگیرند وبه مجموعه های خود بگویند وبخواهندو باید آموزش پیشگیری آن را به آحاد مردم  آموزش داده شود.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان اعلام داشت در جهان   40 درصد مردم دچار کبد چرب هستند و کبد که مهم‌ترین دستگاه برای سم‌زدایی است دچار اختلال در عملکرد می‌شود؛ بیماران دیابتی 2 تا 5 برابر دیگران در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، زیر‌بنای هر جامعه، سلامت افراد است و باید در این خصوص پیشگیری لازم انجام شود.

وی تصریح کرد: ما در قبال همه مردم جامعه مسؤول هستیم تا در زمینه سلامت آگاه‌سازی انجام شود؛ بسیاری از متخصصان ما رایگان کار می‌کنند و از جیب خود هزینه‌های بیماران را می‌دهند؛ دیابت 2 برابر دیگر افراد مشکلات قلبی ایجاد می‌کند و مؤسسه خیریه دیابت افراد را غربال‌گری می‌کند تا بیماران پیدا شوند و از بیماری خود اگاه شوند.

رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان افزود: دیابت یک سوم از عمر افراد را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود دانش‌آموزان بیمار درس خود را به این دلیل رها می‌کنند؛ دخانیات، استرس، ژنتیک، کم‌تحرکی و غذاهای مضر سبب ایجاد بیماری دیابت می‌شوند و بهتر است از سبزیجات و غذاهای فیبر‌دار استفاده شود و غذاهای شیرین از برنامه غذایی حذف شود.

عطاری بیان کرد: ورزش کردن از جمله پیاده‌روی و دوچرخه سواری برای پیشگیری از دیابت مناسب هستند؛ باید سعی کنیم استرس‌ها در زندگی و کارکم شوند.

وی اذعان داشت:  از صدا وسیما قدر دانی می کنم که همکاری خوبی با موسسه دارد واز شهرداری، آموزش و پرورش می‌خواهیم با ما همکاری کنند؛ سعی داریم در مساجد، صدا و سیما، مدارس و مکان‌های عمومی آگاه‌سازی در خصوص دیابت را انجام دهیم تا تعداد بیماران دیابت کاهش پیدا کند.

وی اذعان نمود :ساختمان این موسسه در خیابن جی خیابان لاهور،چهرراه اول  ابتدای بلا ل شرقی مستقر است وهرهفته سه شنبه  هاکلاسهای آموزشی رایگان با حضور اساتید و متخصصین جهت ارتقا آگاهی مردم ساعت 10:30 صبح وگارگاهآموزشیروزهای یکشنبه وپنج شنبه  دائر است

رئیس هیأت مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان ابراز داشت :حضور پزشگان عمومی ومتخصص وفوق تخصص غدد ومتابولیسم چشم پزشکی ،قلب و عروق ،داخلی تخصصی اطفال با تعرفه خیریه انجام می شود .            

عطاری در پایان افزود این موسسه توسط مردم وخیرین راندازی و فعالیت می کند و بسیار افراد بیمار ضعیف وناتوان هستند که قدرت خرید یک آمپول انسولین را ندارند و خیرین خدای خوی می توانند اعانات و کمکهای بی دریغ خود را به شمار حساب این موسسه واریز تا خانواده های ناتوان تحت پوشش بتوانند از خدمات آن استفاده نمایند .   

شایان ذکر است مردم نیکو کار وخیرین کمکهای خودرا به  می توانند به حسابهای بانک ملی حساب: 0105412421000 --عابر بانک ملي: 6037991199523949  ،  IR400170000000105412421000  ، بانک ملت حساب: 1706016561

IR560120000000001706016561  ،  بانک صادرات حساب: 0103461488001 ، IR830190000000103461488001

تلفن موسسه :32258444 – 32258891 - 32258771

 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار