کد خبر: 878335
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
دبير ستاد حقوق بشر:
دبير ستاد حقوق بشر گفت: ما براي آمدن گزارشگر مشكلي نداريم، اما اجازه نمي‌دهيم كه به اسم گزارشگر در كشور ما فساد كنند.
محمد‌جواد لاريجاني، دبير ستاد حقوق بشر با اشاره به اتهامات حقوق بشري عليه ايران اظهار داشت: حقوق بشر يك مفهوم بد‌شانسي است، چون جنايتكاراني مثل امريكا، انگليس و فرانسه كه پرچم حقوق بشر را در دست گرفته‌اند در اين زمينه كارنامه بدي دارند. بازجويي‌هايي غير‌متعارف مانند واتربردينگ براي آنها قانوني و يك امر متعارف است. در امريكا هر دستگاه امنيتي مي‌تواند هر فردي را به مدت بسيار زياد بدون حكم قضايي بازداشت كند. 

دبير ستاد حقوق بشر تصريح كرد: حقوق بشر متأسفانه وسيله‌اي شده براي كسب منافع بين‌المللي كه اين كشورها  عليه كشورهايي كه منافع آنها را به خطر انداخته‌اند از آن استفاده كنند، اما ما در جمهوري اسلامي يك سياست مستمر و مبناي روشني داريم. ما حقوق بشر را با مبناي اسلامي خود نگاه مي‌كنيم. اولين مفهوم كليدي حقوق بشر پاسداري از كرامت انساني است و كرامت انساني را نه كسي مي‌تواند بگيرد و نه كسي صدقه داده، بلكه اين كرامت يك هبه الهي است. 

معاون امور بين‌الملل قوه‌قضائيه گفت: يكي از مهم‌ترين حقوق انسان‌ها اين است كه ملت‌ها بتوانند راه و رسم زندگي خود را انتخاب كنند، غربي‌ها به دنيا مي‌گويند كه شما اين حق را داريد و اين حق را نداريد. آنها برخي حقوق را از ما مي‌گيرند، اما حق‌هاي ساده مثل مسجد رفتن يا لباس پوشيدن را به ما مي‌دهند و مي‌گويند آزاد است. چيزي كه غربي‌ها ما را به آن متهم مي‌كنند خودشان به آن آلوده و متهم هستند، لذا صلاحيت اين حرف‌ها را ندارند. حقوق بشر يك مبناي اسلامي دارد و بايد دين خودمان را بفهميم و آن را به دنيا معرفي كنيم. 
وي افزود: اتهامات آنها به ما مبنا ندارد و بارها در اين زمينه رسوا شده‌اند. مثلاً مي‌گويند چرا گزارشگر ويژه را به ايران راه نمي‌دهيم، البته از اول انقلاب تا‌كنون آنها چهار، پنج بار براي ايران گزارشگر انتخاب كرده‌اند كه ما برخي را راه داده‌ايم و برخي را راه نداده‌ايم. ما مي‌گوييم اين گزارشگري كه هنوز وارد كار نشده، مي‌رود با بي‌بي‌سي مصاحبه مي‌كند و يك ليست بلند بالاي اتهامات را ارائه مي‌دهد و مي‌گويد موي لاي درز اين گزارش نمي‌رود، حرفش قابل‌قبول نيست. اين متدولوژي چارچوبي دارد. ما براي آمدن گزارشگر مشكلي نداريم، اما اجازه نمي‌دهيم كه به اسم گزارشگر در كشور ما فساد كنند. 
 
به اسم حقوق بشر در فتنه سال ۸۸ بيشترين خيانت‌ها به مملكت انجام شد
محمد‌جواد لاريجاني بيان كرد: در جمهوري اسلامي به اسم حقوق بشر در فتنه سال ۸۸ چه جنايت‌هايي صورت گرفت، يعني بيشترين خيانت‌ها به مملكت انجام شد. در آن سال كشور را به شورش كشاندند و اسمش را حقوق بشر گذاشتند. حقوق بشر كه كرامت دارد بيرقي شده براي منافقاني كه بيش از ۲۰ هزار نفر را شهيد كرده‌اند و انواع گروهك‌هاي ضد‌انقلاب و يهودي‌هاي كودك‌كش و امريكا بيايند زير اين پرچم سينه بزنند؛ پس اين علم، علم باطلي است. در بحث حقوق بشر جمهوري اسلامي در مباني خود نه‌تنها ترديدي ندارد، بلكه آن را يك گنج مهم و ارزشمند مي‌داند.  دبير ستاد حقوق بشر درباره تحريم‌هاي ضد‌حقوق بشري امريكا نيز اظهار داشت: در سازمان ملل بحث كرديم كه تحريم‌هاي بين‌المللي صددرصد خلاف قوانين حقوق بشري است، خوشبختانه تا حدي پاگرفته است و بنا شده يك گزارشگر ويژه براي ارزيابي باشد و آثار آن را ببينند، تحريم‌هايي كه عليه ايران و در جاهاي ديگر به كار گرفته مي‌شود، جنايت در حق يك ملت و قاطعانه عليه چندين متن حقوق بشري است. 
دبيرستاد حقوق بشر همچنين درباره سخنراني اخير ترامپ در ادامه گفت: توهين‌هاي ترامپ ما را دلسرد نمي‌كند و ما گوشمان از اين توهين‌ها از پيروزي انقلاب تا حالا پر است، امريكا و دول اروپايي متحدش چه توهيني به ملت ما، دين ما و پيامبر ما نكردند. 

معاون امور بين‌الملل قوه‌قضائيه در پاسخ به اينكه آيا امريكا در تحولات برجامي از برجام خارج مي‌شود يا خير و اينكه آيا پوسته‌اي از برجام را حفظ كند و سعي كند كه در داخل تغييراتي ايجاد كند، گفت: معتقدم امريكا هميشه طلبكار باقي مي‌ماند و برجام را عمل نمي‌كند و سعي مي‌كند غل و زنجيري را كه بر پاهاي ما با برجام گذاشته حفظ شود و به نفعش نيست كه برجام را رد كند، وقتي كه مي‌توانند برجام را عمل نكنند. 
  
برجام براي ملت ما عبرت بسيار بزرگي داشت
وي در پاسخ به اين پرسش كه مهم‌ترين دستاورد سياسي ايران در طول تحولات پر فراز و نشيب دو سال برجام چه بوده است، گفت: ما به يك تجربه رسيده‌ايم كه البته تجربه‌اي كه از راه سخت به دست آورده‌ايم. من معتقدم برجام براي ملت ما عبرت بسيار بزرگي داشت و آن اينكه هرگز نبايد براي منافع ملي كمترين اعتماد و سازشي داشته باشيم. 
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر علت هجمه و تخريب عليه قوه‌قضائيه گفت: امروز سپاه و قوه‌قضائيه در سيبل تهاجمات غربي، صهيونيستي و ضد‌انقلاب قرار دارند. سپاه از اين نظر كه منافع اين كشورها را در منطقه كاملاً به چالش كشيده است. اين كشورها مي‌خواستند با استفاده از مكانيسم‌هاي تروريستي كه امريكا در ۲۵ سال گذشته به طور وسيع از آن استفاده مي‌كند، منطقه خاورميانه را تكه‌پاره كند و نقشه‌هايي داشتند كه ناموفق بود و همچنين در افغانستان، سوريه و يمن ناموفق هستند كه اين دليل مخالفت با سپاه است. البته مخالفت با سپاه از فتنه سال ۸۸ شروع شد و آنها متوجه شدند سپاه براي نظام جانفشاني مي‌كند و عين همين موضوع براي قوه‌قضائيه نيز وجود دارد، زيرا زماني كه قوه‌قضائيه با مفاسد به طور مستقيم برخورد كرد چه مفاسد سياسي و تخلفات امنيتي و مفاسد اقتصادي، اين كشورها ديدند كه قوه‌قضائيه با كسي شوخي ندارد، طبيعتاً خيلي ناراحت شدند. اين كشورها مي‌دانند اگر قوه‌قضائيه اينگونه پيش برود اصلاحات عظيمي در مملكت انجام مي‌دهد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار