کد خبر: 878291
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
هفته چهارم لیگ برتر والیبال با انجام ۶ دیدار درشهرهای مختلف کشور پیگیری شد که در حساس ترین بازی دربی خودروسازان با برتری تیم پیکان برابر سایپا به پایان رسید تا پیکان در هفته چهارم اولین برد خود را کسب کرده باشد.در دیگر بازی شهرداری ارومیه که میزبان تیم رعد کاشان بود توانست ۳ بر صفر به پیروزی برسد.در سومین بازی شهرداری تبریز توانست شمس را شکست دهد.کاله مازندران در حالی که میزبان بود برابر سارویه ساری مغلوب شد.در آخرین بازی هفته چهارم خاتم اردکان هم در خانه ۳ بر صفر برابر بانک سرمایه شکست خورد.
در بازی پیکان و سایپا شاگردان اکبری با امتیاز های ۲۵ بر ۲۳، ۲۰ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۱، ۲۱ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۷ به سود خود به پایان بردند تا با یک برد و سه شکست و چهار امتیاز خود را از قعر جدول جدا کرد تا اکبری نفس راحتی بکشد.در ست اول، سایپا بازی را بهتر آغاز کرد و ۸ بر ۴ از پیکان پیش افتاد. اما رفته رفته این شاگردان اکبری بودند که ابتکار عمل و در دست گرفتند و بازی را در عدد ۱۶ به تساوی کشاندند.در پایان نیز این پیکان بود که ۲۵ بر ۲۳ برنده شد.
در ست دوم باز هم این سایپا بود که بهتر از پیکان بازی را شروع کرد و پیش افتاد اما شاگردان اکبری هرگاه عقب می افتادند به فکر بازگشت به بازی بودند این بار هم در اواسط ست ۱۲ بر ۸ بازی را به نفع خود تغییر دادند. اما با این تفاوت که در این ست بازیکنی به نام فتحعلی در ساپیا بود که توانست یه تنه این تیم را نجات دهد.در این ست سایپا موفق شد ۲۵ بر ۲۰ برنده ست شود و در مجموع دو تیم یک بر یک شدند.
در ست سوم پیکانی ها بازهم بهتر از حریف خود بودند و توانستند با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ سایپا را از پیش رو بردارند. در ست چهارم بازهم بازی به سود سایپایی ها تمام شد؛ شاگردان ژیکو توانستند با امتیاز ۲۵ بر ۲۱ پیکان را مغلوب کنند تا کار به ست پنجم کشیده شود.
در ست پنجم سایپا با بهتری وارد زمین شد و در همان ابتدا امان تیم پیکان را برید و ۳ بر یک پیش افتاد اما در ادامه کار خوب و تیمی شاگردان اکبری باعث شد تا کار به تساوی ۵ برسد.در ادامه که تمرکز سایپایی ها بهم ریخته بود باعث شد تا امتیازات حساسی برای پیکان بدست آید تا در نهایت این ست هم پیکان ۱۵ بر ۷ برنده شد و سه بر دو بازی را از آن خود کرد.

اکبری: انگیزه بازیکنان سایپا برابر تیم سابقشان کارمان راسخت‌تر کرد
پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان پس از کسب نخستین پیروزی در این فصل از رقابت های لیگ برتر والیبال و شکست دادن سایپا با نتیجه ۳ بر ۲ گفت: باید بگویم در سه بازی گذشته که با شکست برایمان همراه شد، در دو دیدار نخست بد بودیم اما برابر بانک سرمایه با این که باختیم اما من از تیمم راضی بودم. امروز هم از تیم رضایت داشتم و هرچه به بازیکنانم گفته بودم را در زمین عملی کردند و تنها از عملکرد آن ها در ست چهارم ناراضی هستم. باید تاکید کنم درست چهارم از طرز تفکر بازیکنان ناراضی بودم چرا که بازیکنانم فکر کردند حالا که دو بر یک پیش افتادند می‌توانند به راحتی کار را تمام کنند ولی دیدید که همین طرز تفکر باعث شد در ادامه با اختلاف ست را واگذار کنیم. سایپا بازیکنان پرمهره ملی پوشی دارد و شاید به نوعی شعبه دوم از پیکان باشد چرا که پنج بازیکن از شش نفر اصلی این تیم شاگردان من در سالهای گذشته بوده اند. همین مسئله باعث شد بازیکنان سایپا با انگیزه بیشتری برابر تیم سابق خودشان بازی کنند و این کار ما را سخت تر کرد . در حال حاضر شرایطمان کمی با این پیروزی بهتر شد و امیدوارم این شرایط خوب ادامه داشته باشد.

ژیوکوف: 2 بار می‌توانستیم پیکان را ببریم اما ورق برگشت
میروسلاو ژیوکوف سرمربی تیم والیبال سایپا تهران پس از باخت سه بر دو مقابل پیکان گفت: ما دو بار شانس برنده شدن داشتیم. در طول بازی دو بار این فرصت را داشتیم که کار را به نفع خودمان تمام کنیم اما متاسفانه این کار ممکن نشد. بالاخره پیکان پرافتخارترین تیم ایران است و با وجود اینکه حریف در شروع لیگ عملکرد خوبی نداشته اما باید بگویم پیکان همواره پیکان است.تعویض استانوف و آمدن سال‌افزون در ست پنجم ایده کادر فنی بود. ما در ست پنجم 5 بر 2 جلو بودیم ولی متاسفانه ورق برگشت. ما چهار بار در ست پنجم فرصت تبدیل کردن توپ‌های برگشتی به امتیاز را از دست دادیم و برخلاف ما پیکان از توپ‌های دوم بهتر استفاده کرد.


***
در دیگر مسابقه تیم والیبال شهرداری ارومیه موفق شد در سه ست پیاپی تیم رعد کاشان را از پیش رو بردارد.شهرداری ارومیه ست نخست را 25 بر 22 از آن خود کرد.در ست دوم 29 بر 27 بر حریف خود چیره شد.در ست سوم نیز شاگردان ساسان خدا پرست با امتیاز 25 بر 16 بر تیم رعد کاشان پیروز شدند. کاله مازندران در حالی که میزبان بود برابر سارویه ساری مغلوب شد. در آخرین بازی هفته چهارم خاتم اردکان هم در خانه ۳ بر صفر برابر بانک سرمایه شکست خورد.


وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار