کد خبر: 878273
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
ولايتي در جمع خبرنگاران:
مشاور بين‌الملل مقام معظم رهبري عنوان كرد كه دولت سوريه بعد از پيروزي در ديرالزور به دنبال باز پس‌گيري رقه و در نهايت اخراج امريكايي‌ها از سوريه است. 
به گزارش تسنيم، علي‌اكبر ولايتي مشاور بين‌الملل مقام معظم رهبري در حاشيه ديدار با فيصل مقداد قائم‌مقام وزير امور خارجه سوريه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طي مقالات با آقاي فيصل مقداد گفت‌وگوهاي مختلفي درباره روابط دوجانبه و همكاري‌هاي بين‌المللي داشتيم. 
وي افزود: در عين حال يك بار ديگر تأكيد كرديم كه خط مقاومت همچنان در برابر توطئه‌هاي صهيونيسم و امريكا ايستاده و در برابر مقاصد شيطاني در جهت تجزيه و تضعيف كشور‌هاي منطقه، كشورهاي عضو محور مقاومت با اتحاد، وحدت و همبستگي ايستاده‌اند. ولايتي تصريح كرد: محور مقاومت از تهران شروع مي‌شود و از بغداد عبور كرده و به دمشق، بيروت و فلسطين مي‌رسد، در چند روز گذشته شاهد حضور هئيت بلند پايه از حماس بوديم. قرار بر اين است كه امروز حيدر العبادي نخست‌وزير عراق سفري به ايران داشته باشد كه اين ديدارهاي نزديك به هم در توافق با سياست‌هاي اصلي كه كشورهاي منطقه دارند با محوريت حمايت از دولت‌هاي قانوني منطقه و مقابله با تروريسم و حاميان آنها ادامه خواهد يافت و شاهد پيروزي‌هاي متناوب خواهيم بود. 
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: در عراق ملت و دولت توانستند بر توطئه عظيمي كه پشت صحنه آن امريكا و صهيونیست‌ها بودند، پيروز شوند و سوريه نيز به كمك حاميان خود از جمله جمهوري اسلامي ايران در ديرالزور توانست پيروزي‌هايي به دست آورد و به سمت رقه حركت خواهند كرد كه در نهايت امريكايي‌ها را از سوريه اخراج كنند. 
ولايتي گفت: سؤال مشترك ما اين است كه امريكايي به چه حقي 12 پايگاه نظامي در سوريه بدون اجازه دولت سوريه ايجاد كرده‌اند و هدفشان تجزيه سوريه است، لذا همانطور كه در عراق شكست خورده‌اند در سوريه هم شكست خواهند خورد.  ولايتي با اشاره به اينكه امريكا به دنبال تفرقه ميان كشورهاي جبهه مقاومت است، تصريح كرد: جبهه مقاومت هر روز متحدتر خواهد شد. 
ولايتي در مورد بيانيه اقليم كردستان نيز اظهار داشت: همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد قضايا به همان سمت رفت و اينكه مي‌دانستيم اكثريت به اتفاق مردم كرد و عراق خواهان اتحاد و همبستگي ملي عراق و حفظ تماميت ارضي عراق هستند، لذا ملاحظه كرديد كه بدون خونريزي كركوك و ديگر مناطق كرد را تحويل دولت قانوني و ارتش عراق دادند و به كمك حشدالشعبي و نيرو‌هاي مردمي بالاخره تماميت عراق تثبيت شد. 
وي افزود: ما از ابتدا نيز از آقاي بارزاني مي‌خواستيم رفراندوم را لغو كند، زيرا اين همه‌پرسي، نه در جهت مصلحت كردهاي عراق و نه سني و شيعه است، بلكه مصلحت اين است كه مانند گذشته متحد بمانند. وي در پايان خاطرنشان كرد: كشور عراق، كشور مهمي است و هر كاري كه در جهت تجزيه عراق صورت گيرد، مخالف نظر جمهوري اسلامي ايران است و هر كاري در جهت تقويت اتحاد عراق باشد مورد حمايت جمهوري اسلامي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار