کد خبر: 878237
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
دو برادر که با تهديد اسلحه دست به سرقت دستگاه‌هاي گنج‌ياب مي‌زدند بازداشت شدند.
جويندگان گنج گرفتار شدندبه گزارش خبرنگار ما، ساعت 15:00 مورخه 21/06/1396 وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در خیابان خلیج فارس به کلانتری 179 اعلام شد؛

با حضور مأمورین در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سه نفر مسلح به اسلحه کمری اقدام به سرقت از یک شرکت خصوصی کردند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقیقات از مالباخته :

مالباخته پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " حدودا ساعت 12:00 مورخه 21/06/1396 سه نفر وارد دفتر شده و در مورد خرید برنج صحبت کردند ؛ بعد به بهانه ی خوردن نهار از دفتر خارج شده و مجددا در ساعت 14:30 به دفتر مراجعه کردند ؛ [ به محض ورود به داخل دفتر ] دو نفر از آنها اقدام به کشیدن اسلحه کمری کرده و نفر سوم نیز یک افشانه در اختیار داشت ؛ آنها پس از بستن دست و پای بنده ، اقدام به سرقت 30 میلیون تومان وجه نقد و کیف شخصی ام کرده و از داخل شرکت خارج شدند " .

در ادامه ی تحقیقات از مالباخته ، کارآگاهان اداره یکم با مراجعه به محل سرقت و انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که با وجود صحت خبر سرقت مسلحانه ، مالباخته تمامی واقعیات ماجرا را به آنها نگفته است !! لذا بار دیگر تحقیقات از وی انجام شد و او اینبار عنوان داشت که به صورت غیرقانونی در زمینه فروش دستگاه های معدن یاب فعالیت داشته و سارقین مسلح نیز بعنوان خریدار دستگاه های معدن یاب به دفتر آنها مراجعه ، در ادامه اقدام به سرقت چندین دستگاه معدن یاب به ارزش تقریبی هر دستگاه 30 میلیون تومان کردند .

وقوع دو فقره سرقت مسلحانه مشابه :

همزمان با رسیدگی به اولین پرونده سرقت مسلحانه ، وقوع دو سرقت مسلحانه ی دیگر نیز به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که در بررسی دقیق آنها مشخص شد که سارقین به شیوه ای مشابه ، با شناسایی شرکت های محل خرید و فروش دستگاه های معدن یاب اقدام به سرقت دهها دستگاه از این شرکت ها کردند .

یکی از مالباختگان جدید در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " فرد ناشناسی جهت خرید چند دستگاه معدن یاب به دفتر مراجعه کرد ؛ در مرحله اول ( یک روز قبل از سرقت ) مبلغ 600 هزار تومان بابت بیعانه خرید دستگاه پرداخت کرد ؛ در مرحله دوم این شخص بهمراه دو نفر دیگر جهت پرداخت مابقی پول و تحویل گرفتن چند دستگاه مجددا به دفتر کار بنده مراجعه کرد اما اینبار پس از ورود به دفتر ، ناگهان به روی بنده اسلحه کشیدند و دست و پای بنده را بسته و بیش از ده دستگاه را سرقت کرده و از محل متواری شدند " .

دستگیری متهمین و کشف اموال مسروقه :

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و انجام اقدامات ویژه پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی دو برادر به نام های صادق (متولد 1366) و قباد ( متولد 1355 ) در غرب کشور شدند .

با شناسایی دقیق تصویر متهمین از سوی شکات پرونده ، کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به یکی از شهرستان های غرب کشور اعزام شده و در مورخه 16/07/1396 اقدام به دستگیری هر دو برادر کردند ؛ در بازرسی از مخفیگاه این دو برادر نیز تعداد دو قبضه اسلحه کمری نیز کشف شد .

"صادق" و "قباد" ضمن اعتراف صریح به انجام سرقت مسلحانه از شرکت های محل خرید و فروش دستگاه های معدن یاب ، یکی از دوستان خود را به عنوان عضو سوم گروه معرفی کردند که این شخص نیز در غرب کشور دستگیر ؛ صراحتا به همدستی با دو برادر و مشارکت در سرقت های مسلحانه اعتراف کرد .

با انتقال متهمین به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، خریدار دستگاه های مسروقه نیز در تهران محدوده میدان توحید شناسایی ، دستگیر و در بازرسی از محل فعالیتش دهها دستگاه معدن یاب مسروقه کشف و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

سرهنگحمیدرضا یاراحمدی ، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر عنوان داشت : متهمین در ادامه ی تحقیقات به یک فقره سرقت مسلحانه مشابه نیز در شهرستان کرج اعتراف داشتند که این سرقت نیز شناسایی و مالباخته ی آن جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد ؛ متهمین در حال حاضر با قرار بازداشت قانونی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشته و تحقیقات تکمیلی از آنها جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار