کد خبر: 878142
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
در جلسات خصوصي اعتراف مي‌كنند سال 88 تقلب نشد
محمد خاتمي در برخي جلسات خصوصي رسماً اذعان مي‌كند كه موسوي و كروبي اشتباه كردند و در سال ۸۸ تقلبي رخ نداد، اما به‌صورت علني حاضر به اعلام آن نيست.
حميدرضا مقدم‌فر، مدرس دانشگاه و كارشناس مسائل سياسي و امنيتي در گفت‌وگويي تفصيلي با تسنيم در تشريح و تبيين مباحث پيرامون حصر و فتنه 88‌ با تأكيد بر اينكه برخي از دوم خردادي‌ها كه ادعاي تلاش براي رفع حصر دارند واقعاً دنبال رفع حصر نيستند، افزود: آنها حتي اگر موسوي و كروبي اعدام شوند بيشتر خوشحال مي‌شوند. 

وي تصريح كرد: اصلاً اين‌گونه نيست كه برخي از اين آقايان، دلشان براي آقاي كروبي، آقاي موسوي و خانم رهنورد سوخته باشد. آنها به هر مسئله‌اي عليه نظام متمسك و متوسل مي‌شوند. امروز هم اين مستمسك براي آنها موضوع حصر است. اصلاً هم برايشان مهم نيست كه اگر اين افراد از حصر خارج، و محاكمه شوند، چه احكامي دارند، در حالي كه طبق نظر فقها ممكن است در صورت دادگاهي شدن اعدام شوند يا حبس ابد در انتظارشان باشد، پس مسلماً شرايط آنها بدتر مي‌شود. اكنون اين افراد در خانه خودشان هستند، در وضعيتي قرار دارند كه مي‌توانند به اسب‌دواني و استخر بروند، سفر كنند و شهرهاي مختلف بروند، به سرعين اردبيل بروند. وقتي از آنها مي‌پرسيد كه «آيا مي‌خواهيد اين وضعيت آنها، تبديل به زندان ابد يا اعدام شود؟» برايشان اصلاً اهميتي ندارد اتفاقاً دوست دارند كه اين افراد اعدام شوند. اين فعال سياسي در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي از شخصيت‌هاي اصلاح طلب نظير محمد خاتمي در جلسات خصوصي از موسوي و كروبي انتقاد مي‌كنند و معتقدند كه سال 88 تقلبي در كار نبوده، اما حاضر نيستند همين مواضع را علني كنند، گفت: تصور مي‌كنم دليل اين اقدام، سكوت اين افراد در دوران فتنه و در مقابل اقدامات ساختارشكنانه آقاي موسوي و كروبي بود.

 اين افراد زماني كه اغتشاشات جاري بود، سكوت كردند و سكوت آنها به‌معناي تأييد اقدامات و مواضع اين آقايان تلقي شد و اگر امروز اعلام كنند كه اقدامات سران فتنه اشتباه بوده است، يك عده‌ سؤال مي‌كنند چرا آن زمان به ما نگفتيد كه به خيابان نريزيد؟، در واقع طرفداران اصلاحات، آنها را مورد خطاب و عتاب قرار مي‌دادند بنابراين اين افراد از طرح علني اين موضوع خودداري مي‌كنند و از نظام جمهوري اسلامي مي‌خواهند همين موضع پنهان آنها را بپذيرد. وي تصريح كرد: به‌اعتقاد من خيانت و خطاي اين سكوت كه قلباً، منطقاً و عقلاً به اين مواضع رسيدند اما اعلام نمي‌كنند، كمتر از فعل آن آقايان نيست، در واقع باز هم همراهي با آنها است. مقدم‌فر تصريح كرد: آقاي خاتمي در جلسات خصوصي رسماً مي‌گويد كه در سال 88 تقلب نشد و موسوي و كروبي هم اشتباه كردند؛ اما اينها را علني نمي‌گويد. به‌اعتقاد من فردي مانند آقاي خاتمي كه مي‌داند ولي سكوت مي‌كند و با اين سكوتش لطمه به كشور مي‌زند، كارش با كار آقايان موسوي و كروبي تفاوتي ندارد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار