کد خبر: 877905
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
تمجيد از عملکرد تيم چمنيان در جام جهاني 2017
حذف آبرومندانه تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران از جام جهاني 2017 بازتاب گسترده‌اي داشت.
شیوا نوروزی

حذف آبرومندانه تيم ملي فوتبال نوجوانان ايران از جام جهاني 2017 بازتاب گسترده‌اي داشت. نوجوانان باانگيزه کشورمان در مرحله يک‌چهارم نهايي اين رقابت‌ها 3 بر يک مغلوب اسپانيا شدند و از ادامه مسير بازماندند. شاگردان عباس چمنيان به‌رغم حذف از جام جهاني هند با عملکرد درخشان خود تحسين همگان را برانگيخته‌اند. 
 
تمجيد AFC
کنفدراسيون فوتبال آسيا عملکرد تيم نوجوانان ايران را مورد تمجيد قرار داد. سايت رسمي AFC در گزارشي علل موفقيت تيم چمنيان را موشکافانه بررسي کرد: «کار تيم فوتبال ايران در مسابقات جام جهاني زير ۱۷ سال به نظر به پايان رسيد، اما اين تيم مي‌تواند آينده‌اي داشته باشد که در آن در صدر تيم‌ها قرار بگيرد. با وجود اينکه ايران در يک‌چهارم نهايي جام جهاني زير ۱۷ سال مقابل ‌اسپانيا ۳ بر يک شکست خورد، اما يکي از بهترين و موفق‌ترين تورنمنت‌هاي خود را پشت سر گذاشت. آنها در راه رسيدن به هشت تيم برتر جهان کمترين اشتباه را داشتند و رکورد سه پيروزي را قبل از مقابله با مکزيک بر جاي گذاشتند. مکزيک در سه دوره اخير به نيمه‌نهايي راه يافته بو.د» در بخش دیگری از این گزارش آمده است:« همکاري اللهيار صيادمنش و يونس دلف، يکي از بهترين عملکردها در تيم ايران و در اين مسابقات بود. به نظر مي‌رسد که عملکرد اين دو نفر باعث پيشرفت تيم ايران در آينده شود. رابطه اين دو بازيکن خارج از زمين نيز خوب است و اين باعث مي‌شود که آنها در زمين نيز بتوانند گل‌هاي بيشتري به ثمر برسانند. توجه به اين جزئيات بدون شک باعث پيش‌روي تيم ايران تا يک‌چهارم نهايي شده است و ايران با اين کيفيت مي‌تواند با اعتماد به نفس به آينده اميدوار باشد.»
  
نگاه گلخانه‌اي ممنوع
سرمربي تيم نوجوانان کشورمان حذف يارانش در مرحله يک‌چهارم نهايي جام جهاني را آغاز راه خواند. عباس چمنيان در گفت‌وگوي راديويي خود به دستاوردهاي جام جهاني اشاره کرد: «خوشحاليم که در مجموع عملکرد نوجوانان ايران باعث شد تا چند دستاورد مهم و سرنوشت‌ساز براي فوتبال پايه ايران با اين درخشش در جام جهاني به دست بيايد، دستاوردهايي که مي‌تواند در آينده براي فوتبال ايران نقطه عطفي باشد. اولين دستاورد اين بود که باعث شد تا مسئولان ورزش و فوتبال و همين‌طور علاقه‌مندان به اين رشته بار ديگر ارتباط خوبي با فوتبال پايه به خصوص در رده نوجوانان پيدا کنند. دستاور دوم که خيلي هم کليدي و مهم است اينکه نگاه مسئولان ورزش و فدراسيون فوتبال به تيم‌هاي پايه از اين پس با احترام بيشتري خواهد بود، چون واقعيت اين است که همين استعدادها هستند که مي‌توانند آينده فوتبال ايران را بسازند. ما اگر مي‌خواهيم همچنان در سطح اول دنيا براي خودمان جايگاهي مهم ترسيم کنيم، نياز داريم با احترام بيشتر به رده‌ها بنگريم و تيم فعلي افتخارش اين است که دوباره احترام را به رده نوجوانان برگرداند.»
 
حفظ ملي‌پوشان نوجوان خواسته اصلي سرمربي تيم ملي بود: «همه تأکيد دارند اين تيم نبايد رها بشود. اين بچه‌ها بااستعداد هستند و مي‌توانند آينده را رقم بزنند. آنچه به نگاه اصلي مسئولان فدراسيون فوتبال برمي‌گردد به فرآيند پرورش استعدادها که هدفگذاري اين فرآيند، رساندن آنها به باشگاه‌ها و تيم‌هاي بزرگسالان است و اين کار هم در يک سال و دو سال انجام شدني نيست و نياز به برنامه طولاني‌مدت و حمايتي دارد. اين تيم يک سال و نيم دست ما بود. بعد از نايب‌قهرماني در بازي‌هاي قهرماني آسيا در سال گذشته ما 50 درصد تيم را براي جام جهاني تغيير داديم، پس نگاه ما به نوجوانان گلخانه‌اي نبود.» 
  
پيام کرش به نوجوانان 
سرمربي تيم ملي بزرگسالان هم از درخشش تيم نوجوانان قدرداني کرد. کارلوس کرش در پيامي موفقيت نوجوانان را موفقيت فوتبال ايران خواند: «اکنون زمان آن است که تيم ملي زير 17 سال را به خاطر نمايش فوق‌العاده‌اش مورد ستايش قرار دهيم. بازيکنان جوان ايراني کيفيت و آينده بي‌نظيرخودشان را نشان دادند و سرمربي اين تيم عباس چمنيان با کار بي‌نظير خود باعث اين اتفاق و پيشرفت‌شان شد. با در نظر گرفتن تمام سختي‌ها، منابع و شرايط متفاوت شکست در برابر تيمي مثل اسپانيا در مرحله يک‌چهارم نهايي براي تيم ايران پيروزي محسوب مي‌شود و باعث افتخار هواداران و کسب پرستيژ بين‌المللي براي فوتبال ايران است... تبريک دوباره به تمام بازيکنان و اعضاي کادر فني.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار