کد خبر: 877896
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
معاون وزير جهاد گفت: ارائه حواله خريد بذر و كود به گندمكاران ربطي به مطالبات آنان ندارد. 
عباس كشاورز در گفت‌وگو با مهر گفت: اين تلقي كه دولت اعلام كرده چون پول ندارد مطالبات گندمكاران را بدهد، به جاي آن بذر و كود به آنان مي‌دهد، صحت ندارد. ماجرا از اين قرار است كه در اين برنامه ما مي‌خواهيم فارغ از همه روابط مالي كشاورزان با دولت و بانك كشاورزي بذر و كود خوب به ميزان مناسب در اختيار آنان قرار بگيرد و مصرف شود. 
وي اضافه كرد: طي سفرهايي كه بنده به مناطق مختلف كشور انجام دادم و با كشاورزان و همكارانمان در مناطق صحبت كردم، متوجه شدم انتقال بذر و كودهاي شيميايي به مزارع مقداري با كندي انجام مي‌شود. بنابراين به اين نتيجه رسيديم كه بايد تسهيلاتي را براي كشاورزان در نظر بگيريم تا در زماني كه دولت نمي‌تواند همه مطالبات كشاورزان را سريع پرداخت كند، آنان از دسترسي به كود و بذر محروم نشوند. 
معاون وزير جهاد كشاورزي با بيان اينكه ما امسال ۴۳۰هزار تن بذر عالي تدارك ديديم و كود ممتاز نيز به ميزان كافي فراهم شده است، افزود: اگر الان كشاورزان اين نهاده‌ها را مصرف نكنند دوماه ديگر بي‌فايده است، بنابراين موضوع را با وزير جهاد در ميان گذاشتم كه سرنوشت كشت پاييزه سال‌جاري را به مطالبات، عدم پرداخت يا پرداخت به موقع آن گره نزنيم و راهي بيابيم كه كشاورزان خيالشان راحت شود حداقل كود و بذر خوبي دريافت خواهند كرد. 
كشاورز گفت: در همين راستا پيشنهاد شد از بانك كشاورزي درخواست كنيم بر مبناي درخواست كشاورزان، مساحت زمينشان و تأييد همكاران ما در مناطق، فارغ از اينكه كشاورز بدهي به بانك دارد يا خير، نياز كشاورز برآورده و او به نماينده بخش كود يا شركت بذر متصل شود تا كشت پاييزه ما به نحوه مطلوبي انجام شود. 
وي با اشاره به اينكه به اين بدهي كارمزدي تعلق نمي‌گيرد و فقط تا   زمان فصل كشت معتبر است، افزود: اين راه‌حلي بود براي اينكه ما به كشاورزان كمك كنيم هر مشكلي كه ناشي از بدهي به بانك يا دريافت مطالبات از دولت دارند، كشت‌شان را مختل نكند. 
كشاورز با بيان اينكه وقتي كشاورزان مطالباتشان را از دولت دريافت كردند مبلغ اين نهاده‌ها از آن كسر خواهد شد، گفت: اين به معناي آن نيست كه دولت به جاي مطالبات به كشاورزان كود و بذر مي‌دهد، براي انجام مطلوب كشت پاييزه اين اقدام انجام مي‌شود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار