کد خبر: 877880
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
رئيس سازمان پدافند غيرعامل طي يك نشست خبري از كمك‌هاي مستشاري ايران در حوزه پدافند غيرعامل به دوستان ايران در منطقه خبر داد.
به گزارش فارس، سردار غلامرضا جلالي در نشست خبري به مناسبت هفته پدافند غيرعامل طي سخناني اظهار داشت: يكي از وظايف ما پايش تهديدات است. با توجه به راهبرد جديد امريكا ما در يك طيف تهديدات مركبي هستيم كه مؤلفه همه آنها تهديدات هوشمند است.   وي افزود: اصلي‌‌ترين حوزه تخاصم امريكا با ما جنگ اقتصادي است و آنها احساس مي‌كنند اين توانمندي را دارند كه در اين زمينه بر ما اثر بگذارند، لذا ما به يك طرح دفاعي اقتصادي با لحاظ كردن بد‌ترين شرايطي كه ممكن است به آن دچار شويم نياز داريم و در اين زمينه آن چيزي كه مي‌تواند به ما كمك كند برگشت به اقتصاد مقاومتي و توليد ملي است كه اين موضوع در دستور كار ما هم قرار دارد. 

سردار جلالي با اشاره به نوع ديگري از تهديدات امريكا خاطر نشان كرد: موضوع ديگر، تهديدات سايبري است كه رئيس‌جمهور امريكا در اين زمينه پاسخ سايبري به ايران را مطرح كرده است. ما هم در حوزه تهديدات سايبري احتمال مورد هجوم قرار گرفتن را مي‌دهيم كه بايد برايش فكري كنيم. 

رئيس سازمان پدافند غيرعامل ادامه داد: در اين زمينه ما با هوشمندسازي اينترنت مواجه هستيم كه هوشمندسازي در همه حوزه‌ها را دنبال مي‌كند، لذا با تهديد جدي در اين حوزه مواجهيم و اقدامات مصونيت‌ساز در حوزه سايبري در اولويت اول ما قرار دارد، ضمن آنكه علائم برآوردي دستگاه‌هاي اطلاعاتي و همچنين سازمان پدافند غيرعامل نشان از تهديد جدي در اين حوزه دارد. 

وي با بيان اينكه شبكه‌هاي اجتماعي يك ضرورت انكارناپذير براي جامعه هستند، خاطر نشان كرد: در كنار اين موضوع بايد حواس‌مان باشد كه اگر در اين شبكه‌ها حاكميت جمهوري اسلامي اعمال نشود و بر آنها كنترلي نداشته باشيم، كنترل فرهنگي جامعه در اختيار آنها خواهد بود. 
رئيس سازمان پدافند غيرعامل با اشاره به اظهارات اخير رئيس‌جمهور امريكا تصريح كرد: آقاي ترامپ در نطق خود مي‌خواست يك دوقطبي‌سازي براي نماد ملي امنيت ما يعني سپاه شكل دهد و پيامدهاي آن را از طريق تحريم‌‌ها متوجه سفره مردم و افكار عمومي كند و از اين طريق دوقطبي تحريم و امنيت را در سطح جامعه مطرح كند، البته نطق ترامپ نشان داد تنظيم اين راهبرد بسيار ناشيانه است و استفاده از كلمات حساس براي مردم ايران نشان از ناشيانه بودن طراحي كارشناسان مشاور امريكا دارد.  وي ادامه داد: واكنش بيش از 3 ميليون كاربر ايراني در فضاي مجازي به اظهارات ترامپ نشان از وحدت ملي ما دارد. 

رئيس سازمان پدافند غير عامل در ادامه در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اطلاع سازمان پدافند غيرعامل از ديواركشي‌هاي دور مجلس، گفت: ما حدود سه سال قبل گزارش‌‌هايي داشتيم كه داعش احتمال دارد به مجلس حمله كند، لذا طرح‌‌هايي براي جلوگيري از ورود خودروهاي انتحاري به مجلس تهيه كرديم و تأكيد داشتيم در اين طرح‌‌ها ملاحظات معماري و شهرسازي و ميراث فرهنگي رعايت شود. در مرحله اول مجلس شوراي اسلامي با كمال همكاري اين اقدام را انجام داد اما پس از حادثه خرداد ماه دوستان هول شدند و به سرعت دور مجلس را ديواركشي كردند كه ما از جزئيات آن اطلاع نداشتيم.  وي با اشاره به تعاملات سازمان پدافند غيرعامل با ساير كشور‌ها گفت: در اين حوزه تعاملات و انتقال تجربيات با كشورهاي مختلف داشتيم. در كشورهاي سوريه و عراق و حتي به حزب‌الله در حوزه پدافند غيرعامل كمك‌هاي آموزشي انجام داديم كه البته آنها كمك‌هاي بيشتري را درخواست نكردند ولي در صورت درخواست آنها حاضريم كمك‌هاي بيشتري را هم ارائه كنيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار