کد خبر: 877822
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: دانشگاه های ما در تربیت نیروی انسانی کارآمد نباید پشت میز نشینی را ترویج و توسعه دهند بلکه باید زمینه اشتغال متناسب با بازار کار را به خوبی فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صدیف بدری در آئین اختتامیه کنفرانس ملی سلولی و مولکولی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: برگزاری چنین کنفرانس های علمی با غنا و محتوای بسیار عالی می تواند زمینه خوبی را در ارائه الگوهای موفق برای مدیران اجرایی در روند کارها فراهم آورد که قطعا در این زمینه باید رابطه صنعت و دانشگاه و مدیران کمتر شده و بستر کار و فعالیت های علمی و تحقیقات محور در کشور فراهم آید.

وی با بیان اینکه امروزه دانشگاه های ما در تربیت نیروی انسانی بسیار ضعیف و پیش پا افتاده عمل می کنند خاطرنشان کرد: در حالی که باید نیروی کار متناسب با بازار و شرایط جامعه انجام شود متاسفانه برخی از دانشگاه ها در تربیت نیروی انسانی حرکتی را انجام می دهند تا به نوعی پشت میزنشینی توسعه و ترویج یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در توجه جدی به حوزه پژوهش و تحقیقات عملیاتی و کاربردی گفت: ما در مجلس و در برنامه ششم توسعه توجه جدی به این حوزه داریم و از دانشگاه هایی که در این باب اقدامات عملی و جدی را انجام می دهند حمایت کرده و آنها را مورد توجهی واقعی قرار می دهیم.

بدری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور به دلیل سلیقه بد مدیران اتفاق افتاده است اضافه کرد: ما تا زمانی که از توانمندی علمی دانشگاه ها در برطرف کردن مشکلات و نارسائی های اقتصادی و مدیریتی استفاده نکنیم قطعا همچنان ضعف و کاستی ها نمود پیدا می کند.

وی به تنوع رشته های دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: در ایجاد رشته های جدید باید بیشتر به سمت رشته های بین بخشی و بین رشته ای حرکت کنیم تا تلفیقی از رشته های مختلف بتواند زمینه و فرصت اشتغال مولد را فراهم آورد.

بدری با یادآوری اینکه نباید فارغ التحصیلان دانشگاهی به اشتغال دولتی و پشت میزنشینی دلخوش کنند خاطرنشان کرد: انتظار می رود فارغ التحصیلان دانشگاه ها با توانمندی بیشتر در ورود به بازار کار و حوزه صنعت، تولید و بخش های خدمات به نوعی عمل کنند تا خودشان زمینه درآمدزایی و کسب رزق و روزی حلال را فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه باید خروجی تحقیقات و پژوهش دانشگاه ها در اختیار مراکز صنعتی و تولیدی قرار گیرد تصریح کرد: حوزه تحقیقات و پژوهش دانشگاه آزاد توانسته است در سال های اخیر اقدامات خوبی را انجام دهد و همچنان امیدواریم در مسیر توسعه استان یاریگر مدیران و نمایندگان استان باشد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به دیدار اخیر خود با کاندیدای وزارت نیرو در رایزنی برای تامین آب شرب و حقابه ارس اشاره کرد و افزود: در این دیدار وزیر پیشنهادی نیرو از بنده خواستند تا مراکز علمی و دانشگاهی توانمندی را در استان اردبیل برای انجام کارهای تحقیقاتی در این حوزه معرفی کنم که بنده نیز دانشگاه محقق اردبیلی و آزاد را از جمله مراکز علمی و دانشگاهی خوب و مناسب در این زمینه اعلام کردم که انتظار می رود از ظرفیت و قابلیت های آنها برای حل مشکلات استان استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر