کد خبر: 877820
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
بعد از دو روز انجام شد:
سومین کنفرانس ملی سلولی و مولکولی کشور در حالی در اردبیل به پایان رسید که از برترین های این کنفرانس با اهدای هدایایی در بخش های مختلف تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در آئین اختتامیه این کنفرانس که در سالن دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: ما امروز متوجه عمق این سخن نبی مکرم اسلام می شویم که یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت برتر است چرا که در عالم هستی از همه عبادت ها سخت ترین عبادت تفکر کردن روی یک موضوع و مساله خاص است.

اسحق رسولی با بیان اینکه محققان و پژوهشگران با صبر و حوصله روی مسایل مختلف تحقیق و بررسی انجام داده و به عمق علوم پی می برند خاطرنشان کرد: در فرهنگ دانشگاهی باید فکر کردن، اندیشیدن و پژوهش کردن به عنوان یک هویت اصیل مورد توجه قرار گیرد چرا که این خود شاخصه مهمی در توسعه یک کشور محسوب می شود و باید آغازگر این حرکت دانشگاه ها و مراکز علمی باشد.

وی با بیان اینکه مراکز علمی به عنوان پیش قراولان توسعه و پیشرفت جامعه باید وظیفه خطیر خود را در این زمینه انجام دهند اضافه کرد: ما امروز در همه حوزه ها به تحقیق، پژوهش و روح بالندگی در فضای دانشگاه ها نیاز داریم تا بتوانیم همپای پیشرفت های جهانی به توسعه کمی و کیفی دست یابیم.

این مسئول با یادآوری اینکه امروزه در دنیا روی موضوع تحقیق و پژوهش و انتشار آن به صورت یافته های موفق تاکید می شود گفت: باید حاصل تحقیقات و پژوهش ها به درستی انتقال یابد وگرنه تولید انبوهی از مقالات و تحقیقات و خاک خوردن آنها د ر کتابخانه ها نمی تواند زمینه تغییر مسیر و ایجاد بستر توسعه را فراهم آورد.

رسولی بیان کرد: باید در دانشگاه ها تلاش شود تا اندیشمندان، پژوهشگران، اساتید و محققان به صورت خودجوش روی مسایل و موضوعات مختلف تحقیقات و پژوهش های خود را به نتیجه رسانده و جامعه از نتابج آن استفاده کند که در این صورت می توان گفت: دانشگاه ها می تواند مبدا تحول و تحرک جدی باشد.

وی با قدردانی از تلاشگران برگزاری سومین کنفرانس سلولی و مولکولی در اردبیل از اساتید برجسته و محققان حوزه زیست شناسی که در این کنفرانس حضوری گرم داشتند قدردانی کرده و از آنها خواست تا به تقویت و توسعه توانمندی های رشته زیست شناسی به ویژه علوم سلولی و مولکولی بیش از این کمک کننند.

در این مراسم دبیر کنفرانس ملی سلولی و مولکولی در اردبیل اظهار کرد: ما بعد از دو روز ارائه مقالات به صورت پوستر و شفاهی به این کنفرانس پایان می دهیم و قرار شد چهارمین کنفرانس نیز در واحد دانشگاه آزاد رودهن برگزار شود.

محمد ضعیفی زاده گفت: یکی از خواسته های ما این است تا رفتار تبعیض آمیز وزارت بهداشت و وزارت علوم بین فارغ التحصیلان رشته های زیست شناسی برطرف شده و پیشرفت های علمی در این بخش بیشتر متوجه فاز تشخیصی شود.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس از اساتید برجسته ای همچون سعید ذاکر بستان آبادی و علیرضا ایران بخش از چهره های ماندگار زیست شناسی تجلیل شد بیان کرد: امیدواریم در سال های آینده این تجلیل ها به صورت مستمر و در یک قالب مشخص انجام شود تا تکلیف مراکز علمی و دانشگاهی برگزار کننده این کنفرانس در تجلیل از پیشکسوتان مشخص شود.

دبیر سومین کنفرانس ملی سلولی و مولکولی از اسپانسرها و پنج انجمن علمی، زیست شناسی، میکروب شناسی، کشت بافت سلولی و بیوشیمی در برگزار این کنفرانس قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در سال های آینده این کنفرانس با غنا و محتوای بیشترز برگزار شود.

در این کنفرانس علاوه بر تجلیل از مقامات برتر از پروفسور علیرضا ایران بخش به عنوان چهره نام آشنا و پیشکسوت رشته زیست شناسی و سعید ذاکر بستان آبادی به عنوان رئیس دبیرخانه دائمی این کنفرانس با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر