کد خبر: 877812
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
معاون وظیفه عمومی استان هرمزگان از ارائه تسهیلات ویژه جدید برای خروج مشمولان از کشور در پیاده روی اربعین حسینی خبرداد.
میزان: سرهنگ مرتضی حیدری گفت: در پی تسهیلات ابلاغی قبلی و به منظور مشارکت حداکثری مشمولان در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی، سازمان وظیفه عمومی ناجا تسهیلات جدید برای مشمولان زائر حضرت اباعبدالحسین (ع) در نظر گرفته است که این تسهیلات صرفا برای مراسم اربعین امسال بوده و قابل تعمیم برای سایر مجوز‌های خروج از کشور نخواهد بود.

وی افزود: بر اساس این تصمیم جدید سازمان، مقرر شد مجوز خروج از کشور زیارتی برای مراسم معنوی پیاده روی اربعین بصورت یک بار خروج و به مدت ۵۰ روز صادر شود، دانشجویان با ضمانت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و طلاب با ضمانت حوزه‌های علمیه بدون محدودیت می‌توانند مجوز خروج از کشور دریافت کنند، دانش آموزان در صورت انعقاد تفاهم نامه بین ادارات کل آموزش و پرورش با معاونت وظیفه عمومی می‌توانند با ضمانت سازمانی مجوز خروج از کشور اخذ کنند، دانشجویانی که عملاً فارغ التحصیل شده اند، اما به علت عدم ثبت نمرات، ارائه مقاله و ... هنوز موفق به اخذ گواهی فراغت از تحصیل نشده اند، در صورت ارائه مدارک مستندی همچون کارت شرکت در آزمون ترم قبل و ... می‌توانند مجوز خروج دریافت کنند.

معاون وظیفه عمومی هرمزگان خاطر نشان کرد: برهمین اساس دانشجویانی که در مهلت معرفی در حال تحصیل هستند، استثنائاً می‌توانند مجوز خروج از کشور زیارتی برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین امسال را اخذ کنند، همچنین مشمولانی که فارغ التحصیل شده اند، با داشتن برگه اعزام به خدمت بدون غیبت تا ۱۵ روز مانده به تاریخ اعزام می‌توانند مجوز خروج از کشور دریافت کنندد، سربازان حین خدمت نیز می‌توانند بدون مراجعه به وظیفه عمومی می‌از طریق حفاظت اطلاعات یگان محل خدمت مجوز خروج از کشور برای شرکت در مراسم معنوی پیاده روی دریافت کنند.

این مسئول انتظامی تاکید کرد: متقاضیان تعویض کارت پایان خدمت و سایر معافیت‌ها و همچنین متقاضیان کارت‌های المثنی در صورت وجود سابقه، ثبت و تأیید درخواست در سامانه مجاز به خروج از کشور هستند و متعهدین خدمت که در حال اشتغال به خدمت در سازمان‌ها هستند،با ارائه موافقت نامه از یگان بکارگیرنده می‌توانند با سپردن وثیقه مجوز اخذ کنند، همچنین متعهدهای خدمت در سازمان‌ها چنانچه مدت تعهد آن‌ها به اتمام رسیده در صورت ثبت و تایید اتمام تعهد آن‌ها در سامانه، بدون سپردن وثیقه می‌توانند مجوز خروج از کشور اخذ کنند.

سرهنگ حیدری افزود: متقاضیان جریمه مشمولان غایب در صورتی که حداقل ۳۰ درصد از مبلغ جریمه را پرداخت کرده باشند، با تودیع وثیقه ۳۰ میلیون ریال می‌توانند مجوز خروج از کشور اخذ کنند. همچنین فرزندان کارکنان نیرو‌های مسلح می‌توانند با تکمیل فرم تعهد اشخاص و ارائه حکم کارگزینی با تودیع چک، مجوز خروج از کشور اخذ کنند، مقامات کشوری و اعضای شورای تامین استان نیز با تایید فرمانده انتظامی استان می‌توانند با تکمیل فرم تعهد اشخاص و تودیع چک شخصی برای فرزندان خود مجوز خروج از کشور اخذ کنند.

معاون وظیفه عمومی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تسهیلات جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا، سایر معاف شدگان از خدمت پس از تایید و معرفی به صدور کارت در سامانه، مجاز به خروج از کشور می‌باشند و سربازانی که خدمت خود را به اتمام رسانده، با ثبت و درخواست کارت پایان خدمت از طریق نیرو‌های مسلح مجاز به خروج از کشور شناخته می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار