کد خبر: 877515
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
رئيس پليس فتا از كشف 380 هزار قلم دارو و تجهيزات پزشكي قاچاق و تقلبي و بازداشت 120 نفر در جريان بررسي 122 سايت در فضاي سايبر خبر داد.
سردار كمال هاديانفر گفت: مأموران پليس فتاي كشور اين مقدار دارو را در جريان عمليات بين‌المللي معروف به پانجيا10 كه با حضور كشورهاي مختلف انجام شده است، كشف كردند.  وي ادامه داد: فروش اينترنتي داروهاي قاچاق، غير‌مجاز و تقلبي آنلاين يكي از جرايم مهم در جهان است. وي افزود: طرح مبارزه با داروهاي غيرمجاز و تقلبي از سال ۲۰۰۸ به صورت پليس جهاني با هماهنگي سازمان اينترپل در قالب طرح «پانجيا» انجام مي‌شود كه در شهريور ماه اين طرح با مشاركت ۱۲۳ كشور عضو سازمان اينترپل از جمله پليس سايبري ايران به اجرا در آمد.  ‌رئيس پليس فتا ناجا درباره ابعاد بين‌المللي عمليات گفت: بخش اعظم عمليات بر فروش داروهاي مخدر از طريق اينترنت تمركز داشت كه به انسداد ۳۵۰۰ وب سايت فروش و تبليغ مواد دارويي جعلي و غير‌مجاز منجر شد. 

سردار هاديانفر ادامه داد: در اين عمليات كه در سراسر جهان به اجرا در آمد، ۷۱۵ هزار بسته دارويي بررسي و تفتيش شد كه در اين رابطه ۴۰۰ نفر دستگير شدند؛ اين عمليات به توقيف داروهاي تقلبي و غيرمجاز به ارزش ۵۱‌ميليون دلار منجر شده‌است.  وي با بيان اينكه پليس فتا نيز همگام با پليس ساير كشورها در اين عمليات جهاني مشاركت كرد و ۱۲۲ وب سايت را مورد پي‌جويي قرار داد، افزود: اين پليس توانست بيش از ۳۸۰ هزار قلم دارو و تجهيزات پزشكي قاچاق و تقلبي را كشف و توقيف كند كه در اين رابطه ۱۲۰ نفر شناسايي، دستگير و تحويل مقامات قضائي شدند؛ ارزش ريالي داروها و تجهيزات پزشكي جعلي و غيرقانوني كشف شده توسط پليس فتا بالغ بر ۲۶ ميليارد ريال است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار