کد خبر: 877384
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر اینکه پیاده‌روی اربعین، ابراز ارادت به سالار شهیدان است ،می‌توان آن را به عنوان یک مانور سیاسی در این مقطع زمانی نیز دانست.

مجید خدابخش  با بیان اینکه چند سالی است پیاده‌روی اربعین با جمعیت ۲۰ میلیون نفری در حال برگزاری بوده، اظهار داشت: بزرگ‌ترین پیام تجمع پیاده‌روی اربعین نشان دادن وجدان بیدار شیعیان واقعی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که مبارزه با ظلم و دفاع از مظلومان را همانند سرور سالار شهیدان جزو سیره خود قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شیعیان با راهپیمایی اربعین حقانیت خون‌های ریخته شده در واقعه عاشورا را به همگان نشان می‌دهند، افزود: در تاسوعا و عاشورای حسینی خون‌های زیادی از کودک 6 ماهه تا پیرمرد ۷۰ ساله ریخته شد که همگی برای آزادی، بقای ارزش‌های اسلامی، آزادگی مسلمانان و بی‌آبرو ساختن یزید و یزیدیان بود و ملت متدیّن و شریف در عزاداری امام حسین(ع) و برپایی راهپیمایی اربعین وفاداری و تعهد خود نسبت به این خون‌های ریخته شده را نشان می‌دهند.

پیاده روی اربعین یک مانور سیاسی است

استاندار آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: علاوه بر اینکه پیاده‌روی اربعین، ابراز ارادت به سالار شهیدان است ،می‌توان آن را به عنوان یک مانور سیاسی در این مقطع زمانی نیز دانست.

زائران اربعین تودهنی بزرگی به استکبار جهانی و گروهک‌های تروریستی زده‌اند 

وی اضافه کرد: در این مقطع زمانی که استکبار جهانی گروه‌های تکفیری مخصوصاً داعش را تجهیز کرده‌ و خواهان نابودی مسلمانان به خصوص تشیع را داده بودند، با این راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین نشان دادیم که چنین کاری شدنی نیست و جز نابودی خودشان نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

تعیین سهم ۲۷ هزار نفری استان برای پذیرایی از زائران اربعین 

خدابخش در خصوص تمهیدات استان آذربایجان‌شرقی در میزبانی از زائران اربعین بیان کرد: امسال سهم استان آذربایجان‌شرقی در پذیرایی از زائران ۲۷ هزار نفر در دو منطقه شلمچه و سامرا اعلام شده است.

وی ادامه داد: امسال استان آذربایجان‌شرقی متعهد شده که به مدت ۲۰ روز پذیرایی زائران پیاده حرم امام حسین(ع) در اربعین حسینی باشد که خوشبختانه این پذیرایی به صورت مردمی بوده و دولت نقش هماهنگ‌کننده را داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه کاروان موکبان از ۲۹ مهرماه عازم مناطق پیش‌بینی شده هستند، افزود: در این میزبانی صبحانه، ناهار، شام و برخی محل اسکان برای استقرار زائران در نظر گرفته شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر