کد خبر: 877350
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
اولين كنفرانس تعالي دست‌ورزي بر پايه مهارت‌پروري با حضور مهندس جدي، پدر علم دست‌ورزي و دكتر شهبازي در سازمان بسيج مهندسين صنعتي كشور برگزار شد. 
در اين مراسم مهندس جدي با اشاره به ضعف در سيستم آموزشي كشور در مدارس خاطر نشان كرد: متأسفانه آنچه شاهد هستيم اين است كه دانش‌آموزان‌مان را مبتكر و فناور تربيت نمي‌كنيم و كلاس‌هاي درسي بدون هرگونه علم‌افزايي فني مهندسي به دانش‌آموزان برگزار مي‌شود. پدر علم دست‌ورزي در سيستم آموزشي كشور در ادامه بيان داشت: آنچه امروز در كلاس‌ها در حال رخ دادن است اين است كه معلمان فعال هستند و دانش‌آموزان فقط نظارگره مي‌باشند. 

وي با نقد امكانات محدود آموزشي در مدارس، خطاب به حضار در جلسه بيان داشت: بخش اعظم كتب وسايل آموزشي مدارس نسبت به تعداد دانش‌آموزان بسيار محدود است و اين سبب مي‌شود يك وسيله آزمايشگاهي فقط در دستان معلم باشد و ساير دانش‌آموزان يا نظاره‌گر باشند يا به‌صورت محدود از اين وسايل استفاده كنند. 

دكتر شهبازي رئيس سازمان بسيج مهندسين صنعتي هم با بيان اينكه دغدغه شما همان مصوبات سازمان بسيج مهندسين صنعتي است، بر همكاري بيش از پيش براي توسعه علم و فناوري در عرصه مهندسي كشور تأكيد كرد. دست‌ورزي نوعي تمرين براي زندگي كردن درست براي دانش‌آموزان تا مرحله ورود به جامعه با محوريت صنعت است كه اين كارورزان بتوانند راه درست استفاده از امكانات خدا‌دادي را كه در اختيار دارند بياموزند و نيرويي سالم براي آينده جامعه خود باشند. يكي از محورهاي اساسي اين كنفرانس رونمايي از دو محصول جديد تعاوني دانش‌بنيان توسعه فناوري‌هاي يادگيري كاوش محور (تعاوني فن‌ياد) بود كه محصول اول، با عنوان «پكيج دست‌ساز‌هاي علوم تجربي» شامل 36 نوع وسيله آزمايشگاهي دست‌ساز است و پاسخگوي نياز‌هاي آزمايشگاهي دانش‌آموزان كلاس‌هاي درس علوم تجربي است. محصول دوم، با عنوان «پكيج دست‌ورزي‌هاي علوم تجربي» شامل 36 نوع تركيب متنوع از مواد اوليه استاندارد مثل پيچ و مهره، بادكنك، قطعات پلاستيكي، قيچي و... است كه امكان ساخت وسايل آزمايشگاهي هدف (مرتبط با كتب مذكور) به دست دانش‌آموزان را فراهم مي‌سازد، البته وسايلي كه در اين پكيج وجود دارد به صورت مكانيزه‌‌ است، اما الهام‌بخش تفكر بهره‌گيري از وسايل ساده، در دسترس و دورريختي نيز مي‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار