کد خبر: 877328
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مجرم سابقه‌دار كه در مرخصي زندان پس از تعرض به زن 60 ساله، طلاهاي او را سرقت كرده بود به دام پليس افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، 27 شهريور ماه بود كه مأموران كلانتري 103 گاندي از حادثه‌اي شوم با خبر شده و خود را به محل حادثه در طبقه چهارم مجتمع مسكوني رساندند. شاكي كه زني 60 ساله بود، گفت دزد به خانه‌اش زده و بعد از تعرض، دست و پايش را بسته و 30 ميليون تومان طلايش را هم سرقت كرده‌است. بعد از مطرح شدن شكايت، پرونده به دستور قاضي شعبه چهارم دادسراي ناحيه 34 در اختيار تيمي از كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي قرار گرفت. 
زن 60 ساله در جريان بررسي‌هاي بعدي جزئيات بيشتري از حادثه را شرح داد. او گفت: روز حادثه در آپارتمان را نيمه‌باز گذاشتم و براي پهن كردن لباس به پشت بام رفتم. وقتي به خانه‌ام برگشتم احساس كردم كه فردي غريبه داخل خانه است. بعد از جست‌وجوي اتاق‌ها در حمام را باز كردم. همان لحظه مردي جوان به من حمله كرد. از ترس توان مقابله با او را نداشتم. آن مرد با تهديد دست و پايم را بست و من را داخل يكي از اتاق‌ها كشاند. بعد به من تعرض كرد و 30ميليون تومان طلايي كه در خانه داشتم را سرقت كرد و گريخت. 

در شاخه ديگري از تحقيقات كارآگاهان با بررسي دوربين‌هاي مداربسته متوجه شدند كه دوربين‌ها قديمي است و تصوير واضحي از متهم را ضبط نكرده است. براساس تصاوير به دست آمده متهم سوار بر يك خودروي پژو پارس سفيدرنگ شده و از محل دور شده بود. 
در حالي كه بررسي‌ها در جريان بود به كارآگاهان پليس خبر رسيد كه سرقت مشابهي در خيابان آفريقا رقم خورده است. وقتي مأموران پليس در محل حاضر شدند يكي از ساكنان گفت: متوجه حضور فردي غريبه داخل ساختمان شدم. وقتي علت حضور را پرسيدم ناگهان چاقو كشيد. فهميدم كه اين فرد دزد است. او با تهديد چاقو از ساختمان بيرون رفت. بعد سوار يك پژو پارس سفيدرنگ شد و فرار كرد. 

مشخصاتي كه از متهم در اختيار پليس قرار گرفت با مشخصات فردي كه به زن ميانسال تعرض كرده بود، مطابقت داشت. كارآگاهان همچنين متوجه شدند كه ساختمان مجهز به دوربين مداربسته‌اي پيشرفته‌ است، بنابراين با بررسي تصاوير، موفق شدند پلاك خودرو به شماره انتظامي ايران99/*** س 25 را به دست آوردند. بعد از به دست آمدن اين سرنخ بود كه مجرم شيطان‌صفت كه مرد 28 ساله‌اي به نام عليرضا. ب بود شناسايي شد. 
بررسي سوابق عليرضا حكايت از اين داشت كه او ساكن اسلامشهر است و بارها از سوي مأموران پليس‌آگاهي به اتهام سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو و سرقت اماكن، سرقت منزل و درگيري همراه با تيراندازي دستگير و روانه زندان شده و آخرين‌بار، با تأمين قرار قانوني از زندان آزاد شده است. وقتي كارآگاهان براي بازداشت عليرضا راهي خانه‌اش شدند، فهميدند كه او از مدتي قبل به خانه‌اش مراجعه نداشته است. 

بعد از آن بود كه دستور توقيف خودروي متهم و بازداشت سرنشينان آن در سامانه پليس ثبت شد. بررسي‌ها در اين باره جريان داشت تا اينكه ساعت 22 شامگاه 15 مهرماه مأموران كلانتري 140 باغ فيض هنگام گشت‌زني به خودروي پژو پارس مظنون شدند. آنها در بررسي پلاك خودرو متوجه شدند كه اين پژو همان خودروي تحت تعقيب پليس است، بنابراين سواري پژو را متوقف و راننده را بازداشت كردند. مأموران در بازرسي از خودرو چندين ضبط خودرو سرقتي كشف كردند. 

متهم بعد از انتقال به پليس آگاهي از سوي شاكي شناسايي شد. عليرضا. ب كه چاره‌اي جز اعتراف نداشت به سرقت همراه با ضرب و جرح و تعرض به زن 60 ساله اعتراف كرد و گفت: طلاهاي سرقتي را به مبلغ 5 ميليون تومان به خريدار اموال مسروقه فروخته است. 
او درباره نحوه ورودش به ساختمان هم توضيح داد: روز حادثه به دنبال محلي براي سرقت بودم. كه متوجه شدم نوجواني حدوداً 12ساله در حال خارج شدن از يك مجتمع مسكوني است. بدون اينكه واكنشي نشان دهم وارد ساختمان شدم و او تصور كرد كه از ساكنان ساختمان هستم. شروع به بررسي طبقات كردم. وقتي به طبقه چهارم رسيدم، ديدم كه در آپارتمان باز است. خوشحال شدم و وارد آپارتمان شدم. در حال بررسي اتاق‌ها بودم كه زن صاحبخانه از راه رسيد. خودم را به حمام رساندم و آن جا پنهان شدم. در انتظار فرصتي براي فرار بودم كه زن ميانسال من را پيدا كرد. بعد با او درگير شدم و بعد از اجراي نيت‌شيطاني‌ام طلاهايش را سرقت كرده و فرار كردم. 

متهم كه اعتياد شديدي به شيشه دارد به سرقت‌هاي سريالي از مجتمع‌هاي مسكوني مناطق شمال و شمال غرب تهران به ويژه در سعادت‌آباد، شهرك قدس و خيابان آفريقا و همچنين دهها فقره كيف‌قاپي و قاپ‌‌زني گوشي تلفن همراه از شهروندان اعتراف كرد.
 سرهنگ كارآگاه محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات براي شناسايي جرائم احتمالي بيشتر متهم در پايگاه سوم پليس آگاهي جريان دارد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
متهم بارها از سوي مأموران پليس‌آگاهي به اتهام سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو و سرقت اماكن، سرقت منزل و درگيري همراه با تيراندازي دستگير و روانه زندان شده و آخرين‌بار، با تأمين قرار قانوني از زندان آزاد شده است!!!!!!چرا فردی با چنین سوابقی آزاده؟!یعنی چی آخه؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار