کد خبر: 877324
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
پایان دور رفت ليگ قهرمانان اروپا
دور رفت رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار شد، آن هم بعد از برگزاري ديدارهاي گروه‌هاي اول تا چهارم كه با برتري بارسا، بایرن، يووه، ‌پاري‌سن‌ژرمن و تساوي پرگل چلسي و رم همراه بود.
دنيا حيدري

دور رفت رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار شد، آن هم بعد از برگزاري ديدارهاي گروه‌هاي اول تا چهارم كه با برتري بارسا، بایرن، يووه، ‌پاري‌سن‌ژرمن و تساوي پرگل چلسي و رم همراه بود.  هفته‌اي مملو از اتفاقات جالب كه بدون شك عجيب‌ترين آن قرص خوردن مسي در حين بازي بود كه توجه رسانه‌ها را به خود جلب و سروصداي زيادي را به پا كرد.
    
قرص خوردن جنجالي مسي
بارسا در يك ديدار خانگي المپياكوس را با حساب 3 بر يك از پيش‌رو برداشت تا با 9 امتياز مقتدرانه صدر گروه D را در اختيار داشته باشد، اما آنچه در جريان اين بازي و بعد از آن نظرها را به خود جلب كرد و نقل محافل شد، نه پيروزي پرگل آبي‌اناري‌ها و گلزني مسي و نه صدمين گل او در رقابت‌هاي اروپايي، بلكه رفتار اين بازيكن درجريان بازي بود. دقايق زيادي از بازي نگذشته بود كه مسي قرصي آبي‌رنگ را از تاي جوراب خود بيرون مي‌آورد و مي‌خورد. قرصي كه نظر بسياري را به خود جلب كرد. البته گفته مي‌شود چيزي جز گلوكز نيست كه مسي براي کنترل حالت تهوع‌اش که هر از گاهي قبل و بعد از مسابقه به سراغ او مي‌آيد، آن را مصرف مي‌کند. البته حالت تهوع‌هاي عجيب مسي در چند سال گذشته را هنوز كسي از ياد نبرده، حالت‌هاي عجيبي كه گاه او را به گوشه ميدان مي‌كشاند و گفته مي‌شد آثار بيماري نادري است كه در كودكي داشته است. البته دلايل مطرح شده براي استفاده اين قرص متفاوت است. برخي از جمله خبرنگار شبكه راديويي «راديو کاتالونيا» مي‌گويد كه فوق‌ستاره آرژانتيني به خاطر مشکل عضلاني که داشته، چنين قرصي را مصرف كرده و دليل استفاده از آن در ميانه بازي را اين‌گونه تحليل مي‌كند: «خوردن چنين قرصي پيش از پايان 15 دقيقه ابتدايي بازي توصيه شده، چراكه عضلات در اين زمان بهتر مي‌توانند آن را جذب کنند، به همين خاطر مسي آن زمان را براي خوردن قرص گلوکز انتخاب کرده است.»

البته واكنش والورده، سرمربي آبي‌اناري‌ها نيز به اين مسئله جالب توجه است: «مي‌دانم بازيكنان قرص گلوكز همراهشان است، اما نمي‌دانم مسي قرص گلوکز با خود به همراه داشته يا خير! اما اگر خوردن اين قرص باعث گلزني‌اش شده، بايد از اين به بعد تعداد بيشتري از اين قرص‌ها را همراه داشته باشد.» ازجمله اتفاقات جنجالي اين بازي اخراج پيكه و 10 نفره شدن بارسا بود كه باعث هو شدن اين بازيكن شد و البته سر دادن شعارهاي سياسي كه سرمربي بارسا آن را طبيعي می‌خواند و می‌گوید كه مردم به ورزشگاه مي‌آيند كه هرچه دلشان مي‌خواهد، بگويند. در ديگر بازي اين گروه ‌يوونتوس هم موفق شد 2 بر يك اسپورتينگ را شكست دهد و با شش امتياز، جايگاه خود را در رده دوم جدول تثبيت كند با اين وجود آلگري معتقد است شاگردانش شادابي لازم را در اين ديدار نداشتند.
  
اوضاع اورژانسی چلسی!
مهم‌ترين بازي گروه  C ديدار چلسي و رم بود كه با تساوي پرگل 3- 3 به پايان رسيد تا چلسي با هفت امتياز همچنان صدرنشين باشد و رم با پنج امتياز تيم دوم جدول. در پي اين تساوي كونته وضعيت تيمش را اورژانسي خواند .ديگر بازي اين تيم نيز با تساوي نااميدكننده اتلتيكومادريد در زمين قره‌باغ و اولين تك‌امتياز ميزبان در اين رقابت‌ها همراه بود. 
   
شب بايرن و ميلياردرهاي پاريسي
بايرن هم كه با اخراج آنجلوتي و نشستن هاينكس روي نيمكت اين تيم نتايج خوبي را در بوندس‌ليگا و ليگ قهرمانان كسب كرده در ادامه اين روند، موفق شد سلتيك را با حساب 3 بر صفر شكست دهد تا هاينكس بگويد كه ليگ قهرمانان در اين سن و سال هم برايش هيجان‌انگيز است. البته باواريايي‌ها با اين برد شش امتيازي شدند و در رده دوم جدول قرار گرفتند، چراكه صدرنشين گروه  B همچنان پاري‌سن‌ژرمن است. تيمي كه سومين پيروزي خود برابر ستليك را رقم زد، آن‌هم با نتيجه پرگل 4 بر صفر. 
  
برد انتقادآميز منچستر و بي‌توجهي آقاي خاص
پيروزي يك بر صفر برابر بنفيكا در خانه حريف اگرچه انتقادهاي زيادي را براي منچستريونايتد به دنبال داشت، اما مورينيو بي‌توجه به منتقدان مي‌گويد كه برايش نتيجه مهم است و اينكه حالا براي صعود به مرحله بعد تيمش تنها به يك امتياز نياز دارد. ياران او حالا با 9 امتياز صدرنشين هستند و نزديك‌ترين تيم به آنها بازل شش امتيازي و تيم دوم جدولي است كه برابر زسكاي مسكو به پيروزي 2 بر صفر رسيده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار