کد خبر: 877300
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
نیکی هیلی: برجام را اصلاح می‌کنیم
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای گفت که کشورش برای اصلاح توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در این توافق می‌ماند!
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای گفت که کشورش برای اصلاح توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در این توافق می‌ماند!
نیکی هیلی در مصاحبه با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت: «فکر می‌کنم فعلاً می‌بینید که در این توافق می‌مانیم. چیزی که امیدوار به انجام آن هستیم این است که وضعیت را بهبود ببخشیم. این هدف ما است.»
هیلی اضافه کرد: «بنابراین، در حال حاضر ما داخل توافق مانده‌ایم تا ببینیم چطور می‌توانیم آن را بهتر کنیم و هدف ما این است. هدفمان این نیست که از توافق خارج شویم. ما فقط می‌خواهیم اوضاع را بهتر کنیم تا مردم آمریکا احساس ایمنی بیشتری بکنند.»
 
 دست دادنِ ترامپ خیلی باحال‌تر است!
وی بعد از مصاحبه، درگوشی به خبرنگار گفت: «راستش را بخواهید ما خیلی سعی کردیم ترامپ را قانع کنیم که حرف نامربوطی درباره برجام نزند، اما از خر شیطان پایین نیامد که نیامد. به خاطر همین به صرافت افتادیم که خود برجام را اصلاح کنیم. حالا امیدواریم طرف ایرانی هم این موضوع را درک کند و یک بار دیگر مذاکره کنندگانش را بفرستد اینجا تا ما مقدمات دست دادن و تماس تلفنی و پیاده‌روی را فراهم کنیم. اگر این کارها را بکنیم بقیه چیزها خودش حل می‌شود. من مطمئنم دست دادن با ترامپ خیلی باحال‌تر از اوباما است و تیلرسون هم قدم‌زدن را بهتر از کری بلد است و حداقل پایش توی گچ نیست!
 
 خر سواری با شیطان
وی افزود: در حال حاضر دونالد ترامپ هنوز سوار بر خر شیطان است و خیال پیاده شدن هم ندارد. می‌گوید خر سواری خیلی کیف می‌دهد و این خرِ سوپردولوکسِ شیطان مدل 2018 فول امکانات است و من روی آن راحتم! حق دارد، شما تصور کنید شیطان بزرگ سوار خرِ شیطان شود چقدر بهش می‌آید!
 
 هر روز دو تا گشایش!
نیکی هیلی در ادامه این مصاحبه درگوشی گفت: من به ایرانی‌ها قول می‌دهم که اگر دوباره مذاکره کنند گشایش‌های بسیار زیادتری نصیبشان شود و هر روز باران بر مردم ببارد در عین حال که آفتاب تابان می‌تابد. ضمناً قول من قول است و مثل قول آن بابا نیست!
 
 ماجرای عشقی ترامپ
نشریه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی به قلم «جان بولتون» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز جمعه، توافق هسته‌ای را زخمی کرد اما باید آن را از بین می‌برد! همچنین جان بولتون درِ گوشِ سردبیر «وال استریت ژورنال» گفته است: اگر ترامپ آنقدر که برای زن سابقش وقت می‌گذارد برای پرونده هسته‌ای ایران وقت می‌گذاشت، تا الان برجام را نقض کرده بودیم و خلاص!
 
 خنده بر درد بی‌درمان
وی اضافه کرد: اما این لامذهب را هر کاری می‌کنیم نقض نمی‌شود! دو برابر قبل از توافق، پس از توافق تحریم وضع کردیم اما نقض نشد. اگر هم شد نقض فاحش نشد. چندین مرتبه روح برجام را احضار کردیم و سعی کردیم یک جوری نقضش کنیم، اما آخ هم نگفت. بدتر از همه این بود که در تمام این مدت یک نفر از ایرانی‌ها نشسته بود و قاه‌قاه بهمان می‌خندید! ما ایرانی‌ها را زیاد تهدید کرده‌ایم، اما هرگز یک ایرانی را تا این حد نخندانده بودیم!
 
 برجام را درمان می‌کنیم
به نقل از سردبیر «وال استریت ژورنال»، بولتون سرش را به نشانه تأسف تکان داده و گفته است: واقعیت این است که ترامپ زورش به برجام نرسید و آن همه تمرین کشتی کج که کرده بودیم بر باد رفت. حالا نگرانم که نه تنها کم بیاوریم، بلکه مجبور شویم همین زخمی را هم که به برجام زدیم پانسمان کنیم و طول درمانش را هم بپردازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر