کد خبر: 877210
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، پانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز را پنجره ورود به رویداد تبریز ٢٠١٨ عنوان کرد.
محمد محمدپور در نشست اعضای شورای هماهنگی نمایشگاه کتاب تبریز با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه در آستانه تبریز ٢٠١٨ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است،اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تبریز با توجه به وسعت و گستردگی برگزاری همچنین تعداد ناشران داخلی و خارجی که در این نمایشگاه حضور می‌یابند، پس از نمایشگاه کتاب تهران در رده‌ی دوم کشوری قرار دارد و برهمین اساس مهم‌ترین رویداد فرهنگی منطقه محسوب می‌شود .

وی افزود: همچنین در آستانه تبریز ۲۰۱۸ بخش بین‌الملل نمایشگاه تقویت شده و در کل ١٢٠ ناشر خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه برای مردم استان و منطقه، ‌تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تبریز یک مطالبه‌ جدی و شاخص فرهنگی برای اصحاب فرهنگ و اقشار مختلف مردم در منطقه محسوب می‌شود.

محمدپور، ‌تقویت اقتصاد فرهنگ را از دیگر آوردهای پراهمیت نمایشگاه کتاب تبریز برشمرد و گفت: این نمایشگاه با توجه به حجم عظیم بازدیدکنندگان علاوه بر توجیه فرهنگی برای مخاطبان،‌ توجیه اقتصادی نیز برای ناشران دارد و در این دوره از سوی ناشران کشوری نیز به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تبریز موجب تحرک در عرصه‌ گردشگری و اقتصاد استان است، تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تبریز در حوزه‌ اقتصاد فرهنگ حرفی برای گفتن دارد.

محمدپور با اشاره به میانگین مطالعه در سطح استان گفت:‌‌ پایین بودن آمار مطالعه آسیبی جدی برای فرهنگ محسوب می‌شود که سایر آسیب‌های اجتماعی نیز پیامد آن است و نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیده فرهنگی تاثیرگذار،‌موجب افزایش شاخص‌ مطالعه در میان اقشار مختلف مردم می‌شود.

وی مهم‌ترین هدف نمایشگاه کتاب را افزایش مصرف کالاهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: نمایشگاه کتاب به عنوان یک پدیده‌ فرهنگی، آخرین تولیدات عرصه‌ کتاب را در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد و این امر به خودی خود باعث ارتقای شاخص مطالعه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تبریز در طول 14 دوره برگزاری موفق خود همواره در امنیت کامل و نظمی مثال‌زدنی برگزار شده  است و امسال نیز که در پله‌‌ ‌پانزدهم قرار داد با تمهیدات انجام گرفته در نظم و امنیت کامل برگزار خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه کتاب تبریز در حال حاضر به یک برند نمایشگاهی مطرح تبدیل شده و امیدواریم با هم‌اندیشی و همکاری نهادهای فرهنگی استان بتوانیم این نمایشگاه را که بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی منطقه محسوب می‌شود به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر