کد خبر: 877148
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
حسن ركني، معاون امور توليدات دامي وزارت جهاد‌كشاورزي از صدور دستور رسيدگي فوري به مشكلات مرغداران در مورد قرارداد خريد شركت پشتيباني امور دام كشور خبر داد و گفت: ۸۰۰ تن گوشت مرغ مازاد از توليد‌كنندگان خريداري مي‌شود. 
به گزارش فارس به نقل از وزارت جهاد‌كشاورزي، معاون امور توليدات دامي وزارت جهاد كشاورزي از صدور دستور رسيدگي فوري به مشكلات مرغداران در مورد قرارداد خريد شركت پشتيباني امور دام كشور خبر داد.  وي در حاشيه نشست با معاونان امور دام استان‌هاي كشور با تأكيد بر اجراي برنامه‌ريزي مناسب براي جلوگيري از آسيب به مرغداران كشور گفت: در مقطع كنوني با توجه به كاهش تقاضا نسبت به عرضه مرغ، دولت از برنامه‌هاي حمايتي خود در جهت رفع مشكلات مرغداران استفاده كرده و با اصلاح در قرارداد شركت پشتيباني امور دام، خريد گوشت مرغ مازاد بر نياز جامعه را در دستور كار قرار داده است تا مرغداران دچار زيان نشوند. 
وي افزود: در اين راستا در حال حاضر بين 800 تا هزار تن خريد گوشت مرغ از مرغداران سراسر كشور در دستور كار قرار دارد.  ركني خاطر نشان كرد: توليد مرغ به صورت مستمر ادامه دارد، ولي تقاضاي مرغ ممكن است در مقاطع مختلف سال نوساناتي داشته باشد، بنابراين اگر بخواهيم استمرار در توليد مرغ به شكل اقتصادي در كشور ادامه يابد، در وهله اول بايد اين توليد براي مرغدار و توليد‌كننده اقتصادي باشد. 
  ضرورت اختصاص مشوق‌هاي صادراتي براي حمايت از توليد 
معاون امور توليدات دامي وزارت جهاد‌كشاورزي با تأكيد بر لزوم افزايش امكان صادرات گوشت مرغ گفت: با توجه به زيرساخت‌هاي موجود در كشور، دولت بايد بسته‌هاي تشويقي براي صادرات گوشت مرغ در نظر بگيرد.  وي افزود: اگر بتوانيم مشوق‌هاي صادراتي براي اين بخش داشته باشيم، مي‌توانيم در مواقعي كه توليد مازاد بر نياز جامعه داريم، اين محصول را به سادگي صادر كنيم.  ركني با بيان اينكه در بحث صادرات بايد برنامه بلندمدت داشته باشيم، اذعان داشت: براساس اين برنامه، بايد توليدات گزينشي براي صادرات متناسب با خواسته‌هاي بازار صادراتي به لحاظ سايز، نوع بسته‌بندي  و تفكيك قطعات لاشه داشته باشيم. 
  راه‌اندازي سامانه صنعت طيور كشور
معاون امور توليدات دامي وزارت جهاد‌كشاورزي از راه‌اندازي سامانه پايش صنعت طيور از ابتداي مهر‌ماه امسال خبر داد و گفت: با استفاده از اين سامانه، بخش زيادي از مشكلات صنعت طيور بهبود مي‌يابد.  وي افزود: در اين سامانه مواردي همچون افزايش ميزان توليد، تعديل توليد به تناسب نياز بازار، عملكرد مديريتي مثل ضريب تبديل، توليد مرغ سايز و مباحث بهداشتي به طور كامل ديده شده است. 
اين مقام مسئول ادامه داد: همچنين لينك بين اين نرم‌افزار و نرم‌افزار سازمان دامپزشكي به زودي عملياتي خواهد شد كه هفته آينده نشست مشتركي با سازمان دامپزشكي در خصوص اين موضوع خواهيم داشت. 
ركني با بيان اينكه تشكل‌ها نيز مي‌توانند در تنظيم بازار به ما كمك كنند، تصريح كرد: تشكل‌ها با رفع نياز نقدينگي خود، مي‌توانند با ارائه طرح و برنامه در موضوع تنظيم بازار همكاري كنند و ما نيز در مواقع لزوم مي‌توانيم ظرفيت سردخانه پشتيباني را به صورت رايگان در اختيارشان قرار دهيم.  وي خاطر نشان كرد: ما در كنار توليدكنندگان هستيم و تا جايي كه بتوانيم در چارچوب وظيفه سازماني خود در جهت رفع آسيب به اين بخش اقدامات لازم را اجرا خواهيم كرد. 
ركني با بيان اينكه توليدات دامي در سبد‌غذايي مردم داراي اهميت بالايي است، افزود: همانطور كه ما انتظار داريم استمرار توليد در طول سال به بهترين شكل ادامه يابد، بايد در مواقع لزوم بيشترين حمايت را از توليد‌كنندگان داشته باشيم، بنابراين مكلف به حمايت‌هاي جدي از توليد‌كنندگان زحمتكش كشور هستيم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار