کد خبر: 877051
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با شکست پرسپولیس به پایان رسید تا حسرت قهرمانی ما ۲۵ ساله شود.بازی پرسپولیس با الهلال عربستان در حالی برگزار شد که پرسپولیس ها به خاطر ۴ گلی که در بازی رفت خورده بودند شانس بسیار کمی برای صعود داشتند اما در نهایت بازی که در عمان با میزبانی پرسپولیس برگزار شد با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت و در مجموع با حساب ۶ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند .
در این بازی پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی (کاپیتان)، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا (احمد نوراللهی ۸۱)، محسن مسلمان ( بشار رسن ۶۵)، وحید امیری، گادوین منشا و علی علی‌پور وارد زمین شد.
پرسپولیس با توجه به باخت دور رفت بازی را بسیار هجومی آغاز کرد. در همان دقایق ابتدایی در دقیقه ۳ منشا در حالی که تک به تک با دروازبان بود کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا می برد. حملات شاگردان برانکو ادامه داشت تا این که گادوین منشا در دقیقه ۱۶ گل نخست پرسپولیس را به ثمر رساند.در این صحنه سانتر بازیکنان پرسپولیس روی دروازه الهلال با واکنش بازیکنان این تیم همراه شد که در بازگشت وحید امیری توپ را روی دروازه فرستاد و منشا با ضربه چکشی دروازه الهلال را فرو ریخت. در ادامه دقیقه ۳۰ عمر خربین با اشتباه محرز داوری توانست با ضربه پنالتی بازی را به تساوی بکشاند. بعد از گل تساوی بخش الهلال، بازیکنان پرسپولیس تلاش زیادی برای جبران نتیجه کردند که مدافعان الهلال راه را بر حملات این تیم بستند تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک تمام شود. در ادامه شاگردان پرسپولیس که چیزی برای از دست دادن نداشتند حملات خود را بیشتر کردند . دقیقه ۵۱ گادیون منشا با دروازه بان حریف تک به تک شد اما فشار مدافعان این تیم، منشا را در موقعیت نامساعدی قرار داد و ضربه او با اصابت به پای مدافعان الهلال به دروازه راه پیدا نکرد. دقیقه ۶۰، با پاس رو به عقب علی علیپور برای منشا، او وارد محوطه جریمه الهلال شد و با یک شوت محکم، دروازه الهلال را فرو ریخت تا حساب کار ۲ بر یک شود.
بازی خوب مدافعان الهلال اجازه ود نمایی با مهاجمان پرسپولیس را نمی داد. گادوین منشا با حرکت پا به توپ مقابل محوطه جریمه الهلال، موقعیت شوت زنی را برای خود فراهم کرد اما ضربه سر نه چندان محکم او را دروازه بان نماینده عربستان در آغوش گرفت. در ادامه این بار نوبت به الهلال رسید و عمر خربین در دقیقه ۷۶ برای تیمش گل ز تا همه چیز به تساوی کشیده شود.الهلالی ها که خیلی راحت تر از قبل بازی می کردند روی ضد حملات کار می کردند .در دقیقه ۸۵، ضد حمله بازیکنان الهلال منجر به تک به تک شدن مهاجم این تیم با بیرانوند شد اما ضربه چیپ او با برخورد به دیرک دروازه تبدیل به گل نشد و مدافعان پرسپولیس توپ را برگشت دادند.در دقیقه ۸۸، ضد حمله تند و تیز الهلالی‌ها منجر به یک موقعیت دیگر برای این تیم شد اما ضربه فنی بازیکن الهلال را بیرانوند در آعوش گرفت.این بازی در نهیت با همان تساوی دو بر دو به پایان رسید تا یکی از فینالیستها مشخص شود.رسانه‌های عربی بعد از صعود الهلال به فینال و ناکام گذاشتن تیم فوتبال پرسپولیس به ستایش از این تیم پرداختند و آنها را شایسته صعود به فینال دانستند.رئیس باشگاه الهلال هم بعد صعود این تیم ملبغ ۱۰۰ میلیون به هر بازیکن پاداش داد و اعلام کرد در صورت پیروزی در فینال به هر بازیکن ۵۰۰ میلیون پاداش خواهد داد.

برانکو: در هر ۲ بازی یک گل الهلال اشتباه بود
برانکو ایوانکوویچ بعد از تساوی تیمش مقابل الهلال عربستان و عدم راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: الهلال توانستند از این میدان خوب عبور کنند. منشا هم امروز به ما کمک کرد و دو گل زد. ما سعی کردیم تا ماموریت غیر ممکن را ممکن کنیم اما در بازی رفت، گل صحیح ما را آفساید گرفتند و امروز هم داور توپی که بیرون از محوطه بود را پنالتی اعلام کرد. نکته مهم این است که امروز نباختیم. بازیکنان تمام تلاششان را کردند تا پیروز شوند اما متاسفیم که نشد پیروز شویم.از امروز برای لیگ استارت می‌زنیم. البته تعداد بازی‌های ما در لیگ زیاد است و بازیکنان ملی هم داریم که در اختیارمان نیستند. اما امروز نشان دادیم که عالی هستیم و از هیچ چیز نمی‌ترسیم و دوباره می رویم تا در لیگ همان تیم عالی باشیم.با این حال من از بازیکنانم راضی هستم و آن‌ها توقعات من را برآورده کردند. برای من عجیب است که از عمان داور می‌گذارند. برای بازی های دیگر از چین و ژاپن داور می‌گذارند. اینکه چرا اعتراض نکردیم را از مدیران بپرسید اما از قول من بنویسید داور در دو بازی رفت و برگشت به ما ضربه زد. این را نپرسید که چرا دو هافبک دفاعی گذاشتم. این مهم است که داور به ما ضربه زد.

دیاز: بازی پرسپولیس و الهلال جوانمردانه بود
رامون دیاز سرمربی الهلال عربستان هم گفت: بازی جوانمردانه‌ای بین دو تیم برگزار شد. از قبل هم همینطور بوده و دو تیم باهم جوانمردانه بازی کردند.در بازی قبل با پرسپولیس به برتری چهار بر صفر رسیدیم و امروز نیز با هوش و حواس بالا می‌خواستیم نتیجه را حفظ کنیم. ما می‌توانیم به همین مسیر خودمان ادامه داده و روی بازی‌ها مسلط باشیم. نتیجه چهار بر صفر نتیجه خوبی در نیمه نهایی بود اما در فینال می‌توانیم بهتر از این هم باشیم. تماشاگران نیز در این مسیر ما را همیاری کردند.


***
 سرخپوشان پایتخت بامداد امروز چهارشنبه، مسقط را ترک کردند و پرواز آنها ساعت ۴ بامداد در تهران به زمین نشست.شاگردان برانکو ایوانکوویچ، طبق برنامه‌ای که پیش از سفر اعلام شده بود، تمرینات خود را از ساعت ۱۸ امروز در ورزشگاه شهید کاظمی از سر خواهد گرفت.تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۱۶:۴۵ شنبه ۲۹ مهرماه در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت های جام حذفی به مصاف نفت تهران می رود.

 
وحید صابری

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار