کد خبر: 876980
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
رئيس كميته امداد امام خميني(ره) در جمع فعالان اقتصادي بيان كرد
رئيس كميته امداد كه اين روزها به فكر ايجاد شغل براي خانواده‌هاي تحت پوشش كميته امداد است از عدم‌حذف يارانه نقدي مرفهين انتقاد مي‌كند و...
بهناز  قاسمی

رئيس كميته امداد كه اين روزها به فكر ايجاد شغل براي خانواده‌هاي تحت پوشش كميته امداد است از عدم‌حذف يارانه نقدي مرفهين انتقاد مي‌كند و حجم بالاي ورود كالاي قاچاق را زير سؤال برده و مي‌گويد: شما كه مي‌رويد شبانه دو داعشي را كه در روستايي در كرمانشاه پنهان شده‌اند جزغاله مي‌كنيد، نمي‌توانيد جلوي ورود دو كانتينر قاچاق در روز روشن را بگيريد؟
پرويز فتاح يكي از مديران فعال كشور است كه به محض ورود به كميته امداد ساختمان گران‌قيمت چيذر را به قيمت هزار ميليارد تومان فروخت تا با پول آن به اعضاي تحت پوشش كميته امداد وام اشتغالزايي پرداخت كند و به تدريج با ايجاد شغل، اعضاي تحت پوشش را از گرفتن مستمري بي‌نياز كند. 

 وي روز گذشته به اتاق تهران آمد و در جمع فعالان بخش خصوصي از برخي سياست‌هاي دولت در پرداخت يارانه نقدي و عدم‌مبارزه با قاچاق انتقاد كرد. وي كه اكنون بيش از گذشته ورود كالاي قاچاق را رقيب جدي توليد و صنعت داخلي مي‌داند، از نبود اراده براي مبارزه با قاچاق سخن مي‌گويد و معتقد است: زياد شدن وسعت فقر به دليل اين است كه اقتصاد ما بيمار است. وقتي در كشور قاچاق هست، يعني فقر هم هست؛ وقتي واردات بيش از صادرات باشد يعني فقر، اين بدان معناست كه ايراني بيكار مي‌ماند و چيني‌ها، كره‌اي‌ها و... براي ما كار مي‌كنند. دولت هم فقير است، همين ماه حقوق بعضي از پرسنل را نمي‌توانستيم بگيريم، برخي سازمان‌ها هم همين‌طور بودند. صادرات ضعيف است، قاچاق به كشور وارد مي‌شود، وضعيت صادرات و واردات هم بدين‌گونه است. 

وي افزود: ‌اگر بخواهيم اينها را درست كنيم بايد راه اقتصاد مقاومتي را پيش بگيريم. وي با اشاره به مشكلات پيش روي درآمدهاي دولت گفت: من در ارتباط با قطع يارانه‌ها از يك سال پيش با آقاي رئيس‌جمهور صحبت كردم و گفتم كه من مسئوليت قطع يارانه‌ها را مي‌پذيرم. به آقاي روحاني گفتم از چه مي‌ترسيد كه يارانه‌ها را قطع نمي‌كنيد، الان كه رأي گرفته‌ايد و دوران بعدي رياست‌جمهوري هم كه نيستيد، من مسئوليت قطع يارانه‌ها را مي‌پذيرم، بگذاريد فحش آن را به من بدهند. 

وي گفت: كارهاي بزرگ انجام دادن فحش‌خوري هم دارد. من به ايشان گفتم شما بگوييد هركس نيازمند است برود كميته امداد و ما وضعيت آن را بررسي مي‌كنيم، مردم ما فهيم و بزرگ هستند و مسائل را درك مي‌كنند. ۴۰ هزار ميليارد تومان پول زبان بسته را به عنوان يارانه پرداخت مي‌كنند كه اگر نصف آن را هم حذف كنند 20هزار ميليارد تومان مي‌شود. 
 
۲۰ ميليارد دلار ميزان قاچاق 
فتاح با اشاره به واردات 20 ميليارد دلاري قاچاق به كشور اظهار داشت: اگر 50 درصد آن كنترل شود، قاچاق به 10 ميليارد تومان مي‌رسد. وي با طرح اين سؤال كه چرا نمي‌توانيد قاچاقچيان را بگيريد، گفت: وقتي مي‌خواهيم قدرتمان را به گوش دنيا برسانيم و توي دهنشان بزنيم مي‌گوييم دو تا داعشي را شبانه در فلان روستايي در كرمانشاه گرفتيم و جزغاله كرديم. 
فتاح گفت: وقتي اين توانمندي را داري كه در شب تاريك بروي پدر آن دو را دربياوري، چرا در روز روشن كانتينرهاي قاچاق را نمي‌تواني بگيري؟ آخر كسي از تو مي‌پذيرد؟ 
وي اظهار داشت: منافع ما به يكديگر گره خورده و وقتي جلوي قاچاق را بگيريم، در كشور توليد ايجاد مي‌شود و به دنبال آن اشتغال خواهيم داشت. 
رئيس كميته امداد گفت: مبارزه با قاچاق فقط اراده مي‌خواهد، آيا كسي اين حرف را از تو مي‌پذيرد كه نمي‌شود جلوي قاچاق را گرفت. اگر 10 ميليارد دلار از ميزان قاچاق را كم كنيم، اشتغالي در كشور ايجاد مي‌شود. 
فتاح گفت: در اين شرايط دولت نيز فقير است. در اين ماه حقوق بعضي از پرسنل را نمي‌توانستيم بگيريم كه اين شرايط در برخي سازمان‌هاي ديگر نيز وجود دارد. وضعيت صادرات كشور مناسب نيست و كالاي قاچاق نيز به كشور مي‌آيد. 

رئيس كميته امداد در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه سال قبل براي تخصيص بودجه به كميته امداد يك هزار ميليارد تومان داده‌اند، گفت: قرار شد اين وام در قالب تسهيلات قرض‌الحسنه اشتغال به افراد تحت پوشش كميته امداد تا سقف 15 ميليون تومان اختصاص يابد. فتاح افزود: به لطف خدا از بانك‌ها هزار و 100 ميليارد تومان جذب كرديم و بانك‌ها همكاري خوبي در اين زمينه با ما داشتند كه اين همكاري دستوري نيز نبود. 
    
افراد تحت پوشش كميته امداد 10 درصد كاهش يافت
وي گفت: در كنار هزار و 100 ميليارد توماني كه از بانك‌ها گرفتيم 300 ميليارد تومان نيز خودمان به آن اضافه كرديم و در مجموع به هزار نفر هزار و 400 ميليارد تومان وام اشتغال پرداخت كرديم كه نتيجه آن كاهش 10 درصدي آمار افراد تحت پوشش كميته امداد است. 
رئيس كميته امداد گفت: در سال جاري سهم ما از سوي بانك‌ها براي تخصيص تسهيلات اشتغال 2هزار و 100 ميليارد تومان شده است كه قرار شده اين رقم به عنوان وام اشتغال به 150 هزار نفر پرداخت شود. 

فتاح يادآور شد: 330 هزار دانش‌آموز و 72 هزار دانشجو تحت پوشش كميته امداد قرار دارند و تمام افراد تحت پوشش اين كميته پوشش‌هاي بيمه‌هاي درماني دريافت مي‌کنند و حتي به آنها فرانشيز پرداخت مي‌شود. فتاح اظهار داشت: كميته امداد، ديگر امداد سنتي نيست كه فقط نان و آب به محرومان بدهد بلكه امداد علمي است و نگاه فني دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار