کد خبر: 876971
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رئيس پليس پايتخت از بازداشت 227 سارق در جريان عمليات طرح رعد3 خبر داد و با تأکيد بر اصرار پليس براي جمع‌آوري معتادان از سطح شهر از دستگاه‌هاي مسئول از جمله شهرداري، وزارت بهداشت و بهزيستي خواست که پاي کار حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار ما، سردار حسين رحيمي صبح ديروز در حاشيه اجراي طرح به خبرنگاران گفت: با اجراي طرح رعد‌3 که در 24 ساعت گذشته با تلاش همکارانمان در کلانتري‌­ها‌ي تهران صورت گرفت، 155‌مخفيگاه سارقان، مالخران و خرده فروشان مواد‌مخدر شناسايي و منهدم شد که در اين عمليات‌ها 227 سارق و مالخر دستگير شدند. در اجراي اين طرح 180 دستگاه خودرو و موتورسيکلت نيز کشف و ضبط شد. وي همچنين گفت: از مخفيگاه متهمان 398‌دستگاه انواع گوشي تلفن همراه مسروقه و حدود 500 دستگاه لپ‌تاپ سرقتي هم کشف شد. سردار رحيمي ارزش ريالي اموال کشف شده را بيش از 12‌ميليارد تومان اعلام کرد.

رئيس پليس تهران با اشاره به انهدام 12 باند سرقت که در زمينه سرقت منزل و خودرو فعاليت مي‌کردند، گفت: چهار نفر از اعضاي يک از اين باندها همگي اعضاي يک خانواده‌ بودند. وي همچنين از متلاشي شدن سه باند قاچاق کالا و يک باند قاچاق عتيقه خبر داد. سردار رحيمي گفت: از اعضاي اين باند 90 قطعه عتيقه با ارزش چند هزار سال کشف شد که کارشناسان در حال ارزش‌گذاري اين آثار هستند.

‌دستگاه‌ها پاي کار باشند

رئيس پليس تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص نشست خبري شهردار تهران که اعلام کرد شهرداري برنامه‌اي روشن درباره معتادان متجاهر ندارد در حالي که پليس همواره در حال جمع‌آوري اين افراد است، گفت: بخشي از تصادفات در محور خيابان‌ها و بسياري از جرم‌ها به علت حضور معتادان است، به همين دليل در جمع‌آوري و ارجاع آنها به بهزيستي اصرار داريم و به شدت اين موضوع را دنبال مي­‌کنيم. در اين خصوص در هفته جاري 1000‌نفر از آنها جمع‌­آوري و به اداره بهزيستي تحويل داده شد.

حال مي‌­بايستي بقيه دستگا­ه‌ها از جمله وزارت بهداشت، شهرداري و بهزيستي پاي کار باشند. البته روز گذشته نماينده شهرداري در کميسيون مقابله با مواد مخدر حضور داشتند و اعلام کردند مراکز بهاران شهرداري با ظرفيت 10 هزار نفر آمادگي همکاري دارد و اميدواريم بقيه دستگاه‌ها نيز کارشان را انجام دهند. وي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ما درباره برنامه پليس براي ترافيک تهران گفت: پليس به شدت روي موضوع ترافيک موضع جدي دارد و حتي دستور داده‌­ايم خودروهاي دودزاي پليس را نيز متوقف کنند.

پرايد پرسرقت‌ترين خودرو

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در توضيح پرسرقت‌ترين خودرو در تهران هم گفت: متأسفانه بيشترين سرقت خودرو در تهران متعلق به شرکت‌هاي خودروسازي است که به ايمني خودروها توجه نمي‌کنند و در اين ميان مي‌توان به پرايد اشاره کرد. اين خودرو در ميان خودروهاي مکشوفه بيشترين آمار سرقت را دارد. اين موضوع بايد در دستور کار اين شرکت‌ها قرار گيرد. وي در پايان گفت: متهمان دستگير شده پس از تشکيل پرونده براي ادامه روند رسيدگي روانه دادسرا شدند.

***

گفت و گو با متهمان

سرقت از انبار بانكها و شركتها!

يكي از متهمان، جوان 31 سالهاي بود كه طي دوسال اخير مرتكب سرقت از انبار چندين بانك و شركت در مناطق مطهري و سهروردي شده بود. او ميلياردها تومان چك بانكي فاقد اعتبار و صدها كارت عابربانك بدون پشتوانه را از انبار يكي از بانكها به سرقت برده بود. متهم به سرقت دهها لپتاپ، دوربينهاي مداربسته، تلفن همراه، ضبط و باند و ساير تجهيزات الكترونيكي اعتراف كرده است.

متأهلي؟

بله، يك پسر 14 ساله دارم.

از كجاها سرقت ميكردي؟

از بانكها، شركت، گاهي منازل و خودروها.

از شيوه سرقتت بيشتر توضيح بده؟

ساعت 12 شب به بعد با از كارانداختن دوربين بانكها وارد انبار بانكها ميشدم و با كليدي كه داشتم قفل آنها را باز ميكردم.

معمولاً قفل انبار بانكها بايد ايمني بالايي داشته باشد چطور آنها را باز ميكردي؟

نه اينطور نبود، حتي بعضي قفلها خراب بود!!!

چه لوازمي سرقت ميكردي؟

لپ تاپ و لوازم جانبي كامپيوتر، دستگاه كارتخوان، كارت هديه و... .

اعتراف كردهاي كه از انبار بانك ميلياردها تومان چك پول و كارت عابربانك سرقت كرداي؟

بله. اما هيچ كدام اعتبار نداشت. ميخواستم چك پولها را خمير كنم و با آن اسكناس چاپ كنم.

لوازم را بعد از سرقت چكار ميكردي؟

به منزل پدرم ميبردم. او معلول بود و با مادرم سرايدار ساختمان بودند.

چرا آنها را نگهداشتي؟

چون مالخري براي فروش آنها پيدا نكرده بودم.

پس در اين مدت مخارج زندگيات را چطور تأمين ميكردي؟

از جيب ميخوردم. از كار در طلاسازي حدود 10 ميليون پسانداز داشتم.

چند شاكي داري؟

20 شاكي و 40 نفر ديگر هم شناسايي شدند.

***

كيف قاپي براي تأمين هزينه ازدواج

ديگر متهم تازه دامادي بود كه به خاطر مشكلات و مخارج جشن عروسي از مسافران متروي شهرري كيف قاپي ميكرد. او كه به اصرار يكي از خبرنگاران مجبور به بازسازي صحنه هنگام كيفقاپي مسافران شده بود، با اجبار و بيميلي صحنه را بازسازي كرد و اصرار داشت بيشتر از اين آبرويش نرود!

چند سال داري؟

26 سال دارم.

شغلت چيست و چقدر درآمد داري؟

مبل شوري. ماهانه حدود 700 هزارتومان درآمد دارم.

به چه پشتوانهاي دختري را به عقد خودت درآوردي؟

با پشتوانه پدر و مادرم، آنها مرا كمك كردند، اما براي مخارج عروسي كم داشتم و وقتي براي وام ازدواج اقدام كردم با هزارمشكل و مانع روبهرو شدم به همين خاطر مجبور شدم كيفقاپي كنم.

در چه ايستگاههايي مرتكب سرقت ميشدي؟

فقط در ايستگاه شهرري چون نزديك خانهمان بود و ايستگاه شلوغي بود.

چقدر كاسب شدي؟

تازه دو هفته بود دستم به اين كار آلوده شد و فقط 50 هزار تومان گيرم آمد.

خانواده و همسرت از دستگيريات باخبر شدند؟

بله. ولي اجازه ندادند كه همسرم را ببينم.

پشيماني؟

بله. ميترسم همسرم مرا رها كند و برود. به خاطر او اين اشتباه را كردم ميخواستم برايش مراسم مفصلي بگيرم.

به چه قيمتي؟

[ سكوت و گريه متهم ]

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار