کد خبر: 876966
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطرح شدن دوباره بحث خصوصي‌سازي دو تيم پرسپوليس و استقلال طي روزهاي گذشته، در حالي است كه مجلس شوراي اسلامي طرح تحقيق و تفحص از اين دو باشگاه را كليد زده است.
فریدون حسن
مطرح شدن دوباره بحث خصوصي‌سازي دو تيم پرسپوليس و استقلال طي روزهاي گذشته، در حالي است كه مجلس شوراي اسلامي طرح تحقيق و تفحص از اين دو باشگاه را كليد زده است.

تداخل اين دو مسئله نشان‌دهنده اين است كه برخي مي‌خواهند از آب گل‌آلود ماهي بگيرند و البته حامياني نيز براي آنها در خود مجلس پيدا مي‌شود، ديروز جلسه‌اي در مجلس برگزار شد، جلسه‌اي با حضور تعدادي افراد بي‌ربط در خصوص اين دو باشگاه، تعدادي كه اگر عنوان كنيم مسببان اصلي بدهي‌هاي چندده ميلياردي يكي از دو باشگاه هستند، بيراه نگفته‌ايم. چنين جلسه‌اي حتماً در روزهاي آينده با حضور آدم‌هاي بي‌ربط ديگر براي تيم رقيب نيز برگزار خواهد شد تا ثابت شود كه خيلي‌ها براي حضور دوباره در رأس دو باشگاه كيسه دوخته‌اند.
سؤال اينجاست كه چه نتيجه‌اي قرار است از اين جلسات عايد شود؟ آيا آقاياني كه ديروز دور هم جمع شدند و ناهاري هم خوردند! تاكنون كم از قبل اين دو تيم كسب و كار راه انداخته‌اند كه امروز دوباره با گل‌آلود شدن آب و غبارآلود شدن فضا سروكله‌شان پيدا شده است.

بهارستان‌نشينان اين روزها به درستي روي وضعيت دو باشگاه بزرگ پايتخت حساس شده‌اند، وقتي به قول نايب‌رئيس فراكسيون ورزش مجلس، وزارت ورزش برخورد دوگانه با اين دو باشگاه دارد؛ از طرفي آنها را خصوصي معرفي مي‌كند و از طرف ديگر در امور آنها دخالت مي‌كند، بايد هم حساس بود. بايد حساس بود چون اين دو باشگاه خاطره‌خواه زياد دارند، نمونه كوچكش هم ديروز در مجلس مشاهده شد. پس آنها كه واقعاً‌ دلسوزانه مي‌خواهند شرايط سرخابي‌ها تحقيق و تفحص شود بايد از اين بابت نيز مراقب باشند و بازي نخورند.

نكته ظريف‌تر اينكه معمولاً عادت كرده بوديم كه بحث خصوصي‌سازي اين دو باشگاه در زماني نزديك به انتخابات رياست جمهوري يا مجلس رسانه‌اي شود، اما اينكه چرا اين‌بار در چنين شرايطي به يك‌باره مطرح شده؛ علت را بايد در حرف‌هاي چندي پيش وزير ورزش جست‌وجو كرد، وقتي گفت كه مي‌خواهد راه خصوصي‌سازي در ورزش را هموار كند، هرچند كه در همان صحبت‌ها هم عنوان كرد كه در خصوص سرخابي‌ها بايد جلساتي جداگانه برگزار و بعداً صحبت كرد، اما وقتي نشانه‌هاي عملياتي شدن طرح مجلس ديده شد، آن وقت تكاپوها هم شروع شد آن هم از سوي كساني كه به‌طور حتم در طرح تحقيق و تفحص مجلس به عنوان اصلي‌ترين متهمان شرايط نابسامان اين روزهاي استقلال و پرسپوليس معرفي مي‌شوند. بنابراين خيلي سريع خود را جلو انداختند تا از قافله عقب نمانند و دست پيش بگيرند تا پس نيفتند.

اين افراد در حالي اين روزها سعي مي‌كنند خود را دايه مهربان‌تر از مادر نشان دهند كه خود خوب مي‌دانند مسئله خصوصي‌سازي پرسپوليس و استقلال چيزي نيست كه آنها بتوانند در مورد آن تصميم‌گيري كنند، اما بالاخره در كنار آن با هزينه بيت‌المال پشت يك ميز مي‌نشينند و غذايي مي‌خورند و عكس يادگاري مي‌گيرند.

در كنار اين جلسه و احتمالاً جلسات بي‌ربط بعدي، اما خبر مي‌رسد كه به زودي جلسه فراكسيون ورزش مجلس با مسئولان وزارت در خصوص معضلات سرخابي‌ها برگزار مي‌شود، جلسه‌اي كه اميد آن مي‌رود طي آن طومار اين قبيل جلسات بي‌ربط و افراد بي‌ربط آن هم براي هميشه بسته شود، چراكه گفتيم بهارستان‌نشينان حتماً در تحقيق و تفحص درستي كه انجام خواهند داد به اين نتيجه خواهند رسيد كه بسياري از معضلات كنوني سرخابي‌هاي پايتخت حاصل دوران مديريت و حضور همين افراد بي‌ربط امروز است.
جلسه بي‌ربط ديروز يك زنگ خطر است، زنگ خطري كه اميدواريم بهارستان‌نشينان در روزهايي كه مجلس تعطيل است آن را بشنوند و جلوي كينه‌دوزي برخي مدعيان را بگيرند، آنها كه قاعدتاً بايد از ترس طرح مجلس اين روزها پنهان می‌شدند، اما حالا به بهانه خصوصي‌سازي آفتابي شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار