کد خبر: 876830
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
سرپرست شهرداری تبریز خبر داد؛
سرپرست شهرداری تبریز از برگزاری «دهمین اجلاس بین المللی رشد توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا» به میزبانی تبریز در سال 2018 میلادی خبر داد.
محمدحسین اسحقی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با تصميم شوراي سياستگذاري اجلاس بین‌المللی رشد توسعه شهری و حفاظت از بافت تاریخی در حوزه اوراسیا، تبريز در سال ٢٠١٨ میلادی، ميزبان متخصصان حوزه مديريت شهري از كشورهاي حوزه جاده ابريشم خواهد بود.
وی تصریح کرد: در مراسم اختتاميه نهمين دوره این اجلاس كه با حضور نمايندگان حقوقي و حقيقي كشورهاي حوزه اوراسيا در شهرهاي مسكو و ساماراي روسيه برگزار شد، اعضاي شوراي سياستگذاري، با راي قاطع خود شهرداري تبريز را به عنوان ميزبان دهمين دوره اجلاس انتخاب کردند.
سرپرست شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: اقدامات و برنامه‌های کلی مدیریت شهری تبریز در حوزه‌های زیست‌محیطی و حفظ بافت‌های تاریخی، از امتیازات مهمی است که زمینه به ثمر رسیدن این میزبانی ارزشمند را فراهم کرده‌است.
اسحقی با اشاره به ‌این‌که جذب فرصت‌ میزبانی مجامع مختلف شهری و منطقه‌ای، از بدو انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 در دستور کار شهرداری تبریز بوده‌است، گفت: مطابق این رویکرد، مجمع عمومی UCLG MEWA (شهرهای متحد و حکومت‌های محلی خاورمیانه و غرب آسیا) و همچنین سومین نشست کمیته زیست محیطی  این سازمان جهانی، به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: مصمم هستیم با جلب میزبانی‌های علمی و فرهنگی، ارتباطات بین‌المللی شهر را فعال کرده و زمینه‌های گردشگری  پایدار و تاثیرگذار را توسعه دهیم.

گفتنی است ریچی میاکه رئیس موسس کنفرانس و استاد دانشگاه علوم توکیو، ویتالی استانیکوف معاون دانشگاه شهرسازی مسکو، سرگی مالاخوف رئیس دپارتمان طراحی خلاقانه SSTU سامارا و اوگینا ریپینا استاد دپارتمان طراحی خلاقانه SSTU سامارا، از اعضای شورای سیاستگذاری اجلاس، در مراسم اختتامیه این گردهمایی، در سخنرانی‌های جداگانه، با اشاره به جایگاه بین‌المللی کلان‌شهر تبریز و دستاوردهای مهم آن در حوزه‌های زیست محیطی، تبریز را شایسته میزبانی اجلاس دهم خوانده و ابراز امیدواری کردند مباحث کلی اجلاس، در بستر میزبانی تبریز، منجربه تاثیرگذاری‌های عملی در آینده‌ای نزدیک شود.


محمدحسین اسحقی، سرپرست شهرداری تبریز، در این اجلاس، طی سخنانی بر ضرورت حفاظت از هویت تاریخی و طبیعی کهن‌شهرهای حوزه اوراسیا تاکید کرده و از آمادگی کلان‌شهر تبریز برای میزبانی مطلوب اجلاس دهم خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر