کد خبر: 876829
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی خبرداد
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره فضای مجازی و رسانه گنگره ملی شهدای دانشجو صرفاً برای گسترش آرمان‌های شهدا و تبیین این روحیه در جامعه صورت گرفته که عمده شهدای مدنظر این جشنواره شهدای دانشجو هستند.
فرزان قالیچی در نشست خبری با عنوان برنامه‌های اختتامیه نخستین جشنواره فضای مجازی و رسانه گنگره ملی شهدای دانشجو با اشاره به اینکه کنگره شهدای دانشجو با همت روسای دانشگاه‌های استان و فرماندهی سپاه عاشورا و بسیج دانشجویی شکل گرفته، اظهار داشت: این کنگره صرفاً برای گسترش آرمان‌های شهدا و تبیین این روحیه در جامعه صورت گرفته که عمده شهدای مدنظر این جشنواره شهدای دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه امسال در کنار کنگره شهدای دانشجو، موضوع فضای مجازی و رسانه نیز تدوین شده است، گفت: با توجه به اینکه هنوز عمر زیادی از گسترش فضای مجازی نمی‌گذرد ولی میزان نفوذ این فضا بسیار با سرعت انجام می‌گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی مبنی بر اینکه اگر رهبر نبودم حتما مدیریت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم،تاکید کرد: اگر به صورت فیزیکی با دشمن روبه رو نیستیم بلکه دشمن با سلاح فضای مجازی با عنوان شبیخون فرهنگی وارد جنگ با کشور ایران اسلامی شده است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با عناوین مختلف بر آن تاکید می‌کنند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه پیشرفت‌های تکنولوژی یک نعمت بوده و باید مثبت و در راستای ارتقاء از آن بهره‌مند شویم،گفت: جشنواره فضای مجازی،رسانه و کنگره شهدای دانشجو با تکیه بر همین اصل شکل گرفته است زیرا می‌دانیم دشمنان با قصد انحراف باورهای دینی جوانان ایران اسلامی می‌خواهند فضای مجازی را آلوده کنند.

رئیس اولین جشنواره فضای مجازی و رسانه گنگره ملی شهدای دانشجو اذعان داشت:سستی در بنیان خانواده، ارتباط والدین و فرزندان، عادی‌سازی ناهنجاری‌ها در بین خانواده، بحران در هویت و شکل‌گیری شخصیت، اعتیاد به اینترنت و غیره از جمله مسائل و معضلات فضای مجازی بوده که کشور با آن دست به گریبان است.

وی با تاکید به سواد، علم و تمسک به ایمان و عمل همچنین تعصب و باور دینی ایرانیان خاطرنشان کرد: اگر موفقیتی در تجهیزات نظامی و علمی داشته‌ایم همه زیرسایه باورهای دینی و سطح سواد بالای مردم بوده است تا توانستیم ما می‌توانیم را عملیاتی کنیم.

قالیچی در تشریح اقدامات صورت گرفته در جشنواره ابراز کرد: این جشنواره با توجه به اینکه در راستای تدوین و اندیشه‌پروری دانشجویان با استفاده از سیره شهدای دانشجو شکل گرفته است، تحقق منویات رهبر فرزانه، زنده نگهداشتن نام شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه عرصه‌های نرم و سخت هدف اصلی جشنواره است.

وی ابراز کرد:  شهدای دانشجو، انقلاب دانشجویی، مطالبه‌گری دانشجو، نگاه زندگی دانشجویی از جمله محورهای جشنواره بوده که آثار بسیار ارزنده‌ای به دستمان رسیده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان تعداد آثار واصله به جشنواره را ۱۵۰ اثر از سراسر دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی کشور عنوان کرد و گفت: ۳۳ آثار در زمینه شهدای دانشجو، ۲۱ اثر در اقتصاد مقاومتی، ۷۵ موضوع در بخش آزاد تحت داوری بسیار قوی ارزیابی شد و در نهایت ۲۱ اثر پذیرفته شده است که برنامه تجاری‌سازی این آثار را داریم.

وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره روز چهارشنبه از ساعت 14:30 تا 18 در سالن پتروشیمی تبریز با حضور خانواده شهدای مدافع حرم استان که دو نفر از این شهدا جزو دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی بوده، برگزار خواهد شد که در این مراسم خانواده شهید حججی نیز حضور خواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر