کد خبر: 876793
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
ویژه‌های جوان:
حسام‌الدين آشنا كه از سعيد جليلي خواسته بود، متن مذاكرات هسته‌اي دوران مسئوليت خود را منتشر كند، در پاسخ به انتقادات، طي مطلبي از تمامي مسئولان قبلي مذاكرات هسته‌اي، يعني روحاني، لاريجاني و جليلي خواست متن مذاكرات را منتشر كنند.
حسام‌الدين آشنا كه از سعيد جليلي خواسته بود، متن مذاكرات هسته‌اي دوران مسئوليت خود را منتشر كند، در پاسخ به انتقادات، طي مطلبي از تمامي مسئولان قبلي مذاكرات هسته‌اي، يعني روحاني، لاريجاني و جليلي خواست متن مذاكرات را منتشر كنند. 
در يادداشت مشاور فرهنگي حسن روحاني با نقل اين جمله‌ جليلي كه «بايد در دانشگاه‌ها يك دوره برجام‌خواني شروع شود، اين بحث علمي است نه سياسي. برجام يك سند ۱۵۹ صفحه‌اي مهم است كه تا سال‌ها كشور درگير آن است.» و با طعنه زدن به جليلي آمده است: «كاش برادرمان كه بدون هيچ حزب و بودجه‌اي به صورت آتش به اختيار و خودجوش مشغول رهبري و اداره دولت سايه هم هستند در كنار طعنه مدام به مذاكره‌كنندگان و برجام، گزارش متن مذاكرات و دستاوردهاي سياسي و نه صنعتي شش سال و نيم مذاكرات خود را منتشر مي‌كردند تا امكان مقايسه دو رويكرد و دو عملكرد براي همگان فراهم شود.» او در ادامه مي‌نويسد: «البته اين تقاضا متوجه مذاكره‌كنندگان محترم قبل از ايشان يعني آقايان روحاني و لاريجاني هم هست. مردم ايران حق دارند بدانند خوب يا بد، چه شد كه به برجام رسيديم؛ چرا كه برجام نه فقط حاصل يك مذاكرات دو ساله بلكه محصول يك فرايند بيست ساله و مجموعه‌اي پيچيده از راهبردها، تصميمات و اقدامات موفق و ناموفق فني و سياسي است.»

نكته جالب در مورد درخواست حسام الدين آشنا اين است كه مردم ايران در جريان همين مذاكرات منجر به برجام هم قرار نگرفتند، چه رسد مذاكرات قبلي و‌اي كاش سرآغاز اين انتشار مذاكرات از دولت كنوني شروع مي‌شد كه اكنون اختيار انتشار هم ندارد،  وگرنه جليلي كه اكنون مقام و سمتي ندارد. از سويي نمي‌شود وقتي پاي تحسين و تمجيد برجام است، همه افتخار سهم دولت كنوني باشد و وقتي به انتقاد از برجام مي‌رسيم، بگويند نقش مذاكره كننده‌هاي قبلي چيست! اگر قبلي‌ها در برجام شريك هستند، در بد و خوب شريك باشند. كاش دولت كنوني در مورد چگونگي راهيابي جاسوس دوتابعيتي به تيم مذاكره‌كننده هم شرحي مي‌داد. 

انصراف هادي خامنه‌اي با تشديد اختلافات در شوراي اصلاحات
اولين جلسه از دور جديد شوراي هماهنگي اصلاحات برگزار شد و هادي خامنه‌اي كه رياست اين شورا را بر عهده دارد، در آن شركت نكرد. آرش حبيبي كه نماينده حزب مردم سالاري در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات است، با اعلام خبر انصراف سيد هادي خامنه‌اي از رياست دوره‌اي اين شورا گفت كه «روز يك‌شنبه كه اولين جلسه دور جديد شوراي هماهنگي برگزار شد آقاي هادي خامنه‌اي در اين جلسه حضور نيافت و به جاي وي حميد قزويني به عنوان نماينده مجمع نيروهاي خط امام در جلسه حضور يافت.» او در مورد سرنوشت رياست اين شورا با انصراف هادي خامنه‌اي گفت: «افرادي در حال رايزني با آقاي خامنه‌اي براي بازگشت به رياست اين جبهه هستند ولي اگر ايشان اين رياست را نپذيرد حزب اسلامي كار به دبيركلي حسين كمالي رئيس شوراي هماهنگي خواهد شد.» حبيبي در پايان دليل انصراف خامنه‌اي از رياست دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات را برخي اختلاف‌ نظرهاي درون جبهه‌اي عنوان كرد. 

کارشناس مامایی ایده سیاسی به دنیا آورد!
ناهيد خداكرمي كه كارشناس مامايي و البته عضو كميته محيط زيست شوراي شهر تهران است، در همايش ضرورت توسعه رويكرد كودك و طبيعت درشهر تهران گفته كه «بچه‌هاي ما تا كي بايد سرصف‌هاي مدارس كلمه مرگ را تكرار كنند؟... بچه‌هاي ما بايد شعر ايران من، گنجشك‌هاي من و... را بخوانند. با اين آموزش‌ها پيش مي‌رويم و بعد شاكي مي‌شويم چرا يك جوان با يك مقتول سلفي مي‌گيرد.»
وقتي قرار است كارشناس مامايي عضو شوراي شهر باشد و از طبيعت و محيط زيست بگويد، آن هم در كشوري كه همه خود را كارشناس سياسي مي‌دانند، دور از ذهن هم نيست كه استكبار ستيزي انقلاب اسلامي را به سلفي گرفتن چند جوان مست با جنازه رفيقشان ربط دهد! از قضا مرگ بر امريكا، مرگ بر همين مظاهر تمدن غربي . از سويي گفته شد كه آن قتل گويا از سر شيطان پرستي قاتلان و بعد هم دعوا بر سر دوستي با دوست دختر يكي از قاتلان بوده است. اگر ناهيد خداكرمي نگران تربيت اين نسل بود، بايد از مستي و شيطان پرستي و روابط بي بند و بار با جنس مخالف نگران مي‌شد كه باعث شده تا دوستشان را ضربات متعدد چاقو بزنند، بعد زنده بسوزانند و سلفي بگيرند؛ اما اگر تربيت كودكان برايش بهانه و ابزاري است تا حرف‌هاي سياسي بزند، بله؛ مرگ بر امريكا به همه چيز ربط دارد؛ حتي ممكن است باعث خرابي پوست و ريزش مو هم بشود! 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
0
0
اقای اشنا " چرا؟ از سخن اقای جلیلی به جوش امده اید " ایا؟ دانشجوی کشورمان انقدر بی محتوا هستند " که قادر نیستند در مسئله ای به این مهمی کشور اظهار نظر داشته باشند " بررسی مذاکرات چندین ساله در دوره های مختلف " جهت رسیدن به برجام " کارخوبی ست " اما یادتان به ماند " که
مذاکره کنندگان تیم دولت روحانی انرا به امضائ " و سند برقراری انرا ایجاد کرده اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار