کد خبر: 876622
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل:
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 288 واحد تولیدی با 640 فرآورده در استان اردبیل تحت پوشش استاندارد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، هاشم علایی در مراسم گرامی داشت روز جهانی استاندارد در اردبیل که با حضور رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی در سالن اداره کل استاندارد اردبیل برگزار شد اظهار کرد: برای اولین بار در کشور طرح روز جهانی استاندارد که در پوستری تهیه شده به نمایش درآمده است به عنوان طرح موفق هنرمند ایرانی معرفی شد تا در بین 162 عضو سازمان بین المللی ایزو کشورمان بتواند به یک توفیق بی نظیر دست پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه براساس اصل 24 سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی سازمان استاندارد وظیفه استانداردسازی تولید محصولات داخلی را دارد بیان کرد: ما با هوشمندی در سال های اخیر تلاش کردیم تا با تهیه و تدوین استاندارد کالاها و خدمات اقداماتی گسترده و فراگیر انجام دهیم.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه عمده واحدهای تولیدی تحت پوشش استان در بخش مصالح ساختمانی و موادغذایی هستند تصریح کرد: امسال از 37 پروانه کابرد استانداردی که باید صادر کنیم تاکنون 22 پروانه صادر شده است تا زمینه تحقق 57 درصد برنامه های پیش بینی شده عملیاتی شود.

علایی به بازدیدهای فنی از مراکز تولیدی و صنعتی اشاره کرد و افزود: از 560 بازدید فنی تدارک دیده شده برای استان تاکنون 307 بازدید فنی انجام شده و نمونه برداری نیز به تعداد 621 مورد به انجام رسیده است.

وی در مورد بازرسی های انجام شده از مراکز تولیدی و واحدهای صنعتی نیز تصریح کرد: از 7 هزار و 621 مورد بازرسی از مراکز تولیدی و عرضه کننده محصولات که برای امسال تدارک دیده شده است 4 هزار و 654 مورد بازرسی تاکنون به انجام رسیده است.

این مسئول در مورد فعالیت شهربازی ها و نظارت بر استانداردسازی تجهیزات این تعداد شهربازی خاطرنشان کرد: از 41 شهربازی استان 27 شهربازی فعال هستند که ما در 14 شهربازی تجهیزات مورد نظر را بازدید کردیم به طوری که 156 مورد تاسیسات شهربازی ها استانداردسازی شده است.

علایی به ممانعت استاندارد از فعالیت شهربازی های بدون گواهینامه استاندارد نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه اوزان مقیاس و باسکول تاکنون 172 باسکول مورد سنجش قرار گرفته و در بخش آزمون نیز 47 درصد اهداف سنجش و آزمون تحقق یافته است.

وی به آزمون نازل های سوخت نیز اشاره کرد و بیان داشت: از یک هزار و 576 مورد آزمون نازل های سوخت در سال جاری تاکنون یک هزار و 219 آزمون به انجام رسیده که شاهد تحقق 78 درصدی برنامه های تعریف شده بودیم.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل به فعالیت های حوزه تدوین، آموزش و ترویج استاندارد ملی اشاره و تصریح کرد: از 20 مورد تدوین استاندارد ملی در استان اردبیل تاکنون 15 استاندارد تدوین شده که تحقق 75 درصدی برنامه ها را شاهد هستیم.

علایی نمونه این تدوین استاندارد استانی را در حوزه فناوری اطلاعات، مدیریت بحران، آب شرب، عینک های آفتابی و همچنین استانداردسازی سیستم های حرارتی اعلام کرد و بیان داشت: برای اولین بار در کشور در سال گذشته موفق شدیم استاندارد مراکز آب های گرم و سرد را با کمک آب منطقه ای و میراث فرهنگی تدوین کنیم.

وی در مورد آموزش های ارائه شده به شکل درون سازمانی گفت: از 2 هزار و 270 نفر ساعت برنامه تدارک دیده شده در سال جاری تاکنون آموزش یک هزار 387 نفر ساعت به انجام رسیده که نشان از تحقق 63 درصدی برنامه هاست.

عضو شورای اداری استان اردبیل آموزش های برون سازمانی را نیز یادآور شد و اضافه کرد: در این حوزه نیز با 80 درصد تحقق برنامه 2 هزار و 48 نفر ساعت برنامه آموزشی اجرایی شده است.

علایی به برنامه های استاندارد در تحقق اصل 44 قانون اساسی و واگذاری بخشی از امور و همکاری با آزمایشگاه های همکار اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه 18 مورد تائید صلاحیت به انجام رسیده و 5 مرکز همکار آزمایشگاهی با ایجاد اشتغال 100 نفر زمینه اجرای تعهدات و برنامه ها را داشته اند.

وی اعطای سه پروانه کارشناسی استاندارد و همچنین راه اندازی دفاتر استانداردسازی را در دانشگاه آزاد اسلامی و محقق یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما با هدف استفاده از ظرفیت اساتید و پژوهشگران این دفاتر استانداردسازی را در دانشگاه ها راه اندازی کردیم.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل همچنین از امضای 7 تفاهمنامه با ادارات مختلف با هدف توسعه و ترویج استانداردسازی محصولات عرضه شده به بازار خبر داد و گفت: ما در ارزیابی های انجام شده براساس شاخص های عمومی و تخصصی موفق شدیم در حوزه خدمات عمومی و همچنین شاخص های تخصصی جزو دستگاه های برتر استان اردبیل شناخته شده و معرفی شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر