کد خبر: 876621
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی:
باید سازمان استاندارد نسبت به تجهیز و توسعه ادارات استاندارد در شهرهای مختلف استان کمک کند چرا که برازنده مرکز استان نیست که یک اداره مستقل استاندارد نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد فیضی در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل خطاب به رئیس سازمان استاندارد کشور گفت: در هیچ یک از شهرهای استان نمایندگی اداره استاندارد وجود ندارد و ما به ویژه در مرکز استان با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت نیاز داریم تا اداره استاندارد با چارت سازمانی مشخص راه اندازی شده و در ارائه خدمات به مردم و تولیدکنندگان فعالیت چشمگیری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد استان اردبیل از نظر نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی با کمبودهایی روبروست افزود: ما از رئیس سازمان استاندارد به عنوان یکی از مدیران فعال کشور انتظار داریم تا با تجهیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اداره کل استاندارد استان اردبیل اقدامات گسترده ای را انجام دهند تا در تمام حوزه ها اعم از نظارت بر بازار، تولید و آسانسورها و شهربازی ها با بکارگیری امکانات فراهم شده ارائه خدمات با سرعت مطلوب تری به انجام برسد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه مزیت رقابتی امروز را در کیفیت دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که کیفیت در عرصه رقابت های جهانی و بین المللی در امر تولید مورد توجه قرار نگیرد نمی توانیم به شرایط مطلوب تولید و عرضه محصولات دست پیدا کنیم که در این باب به دور از تقلید و کپی برداری ها باید استانداردهای متناسبی را تدوین و تهیه کنیم.

فیضی سه موضوع دانش، مهارت و توانایی را در عرصه رقابت های جهانی بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در این راستا استانداردسازی و توجه به کیفیت محصولات مورد دقت بیشتر باشد و ضرورت دارد در سازمان استاندارد نیز امر کیفیت و توجه به مولفه ایزوهای جهانی هم در فرآیند تدوین و تهیه بسته های آموزشی و ارائه خدمات به مردم مورد دقت و توجه بیشتر قرار گیرد.

وی مدل تعالی سازمانی باکیفیت اروپایی را در کشورمان یادآور شد و اظهار داشت: ما خوشحال هستیم که ایزو ۹۰۰۴ با نام ایران در سطح جهانی شناخته می شود و این مدل و الگو می تواند جایگاه کشورمان را در حوزه استاندارد و ایزو که هم اکنون بیست و سوم است به سرعت ارتقا دهد.

وی از همکاری های نزدیک رئیس سازمان استاندارد کشور با نمایندگان مجلس در تغییر وضعیت پیش آمده قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این تعامل و همکاری ها به بهبود شرایط استاندارد در کشور و صادرات محصولات متنوع با استاندارد بالا منجر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر