کد خبر: 876540
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
وزير نفت در حالي خود را فردي سفارش‌ناپذير مي‌داند كه موافقت وي با استخدام دختر يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين روزها نقل محافل مجازي است. 
چندي است دانشجويان دانشكده نفت، طي تجمعات زنجيره‌اي خواهان احقاق حق خود و به كارگيري در اين صنعت هستند اما وزير نفت در واكنش به اين درخواست، با اشاره به اينكه وزارت نفت مكلف به استخدام همگي اين دانشجويان نيست گفته بود تنها رتبه‌هاي الف اين دانشكده را پس از گذران آزمون استخدام مي‌كند. در چنين شرايطي كه بسياري از جوانان كشور با اميد به آينده‌اي بهتر وارد دانشكده نفت مي‌شوند، استخدام دختر يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از يك نماينده ديگر خبرساز شد كه البته با توجيه وزير نفت همراه بود؛ توجيهي كه قضاوت آن بر عهده مردم است. به گزارش مهر، بيژن زنگنه، وزير نفت طي تماس تلفني در برنامه زنده تلويزيوني شبكه 3 سيما، در پاسخ به سوال مجري كه پرسيد: « با توجه به اينكه مطرح مي‌كنيد فرد سفارش‌پذيري نيستيد، چندي پيش نامه‌اي در فضاي مجازي منتشر شده دال بر اينكه با به كارگيري دختر يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي موافقت كرده‌ايد»، گفت: دختر اين نماينده مجلس داراي مدرك دكتري (Ph. D) است. اين در حالي است كه ضوابط استخدامي براي مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد با دكتري متفاوت است. افراد داراي مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد بايد از طريق آزمون جذب شوند، در حالي كه اين شرايط براي مدرك دكتري وجود ندارد. 
وي ادامه داد: مدتي قبل هم شنيدم كه استخدام نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي را مطرح كردند. نخست بايد گفت اين نمايندگان مأمور به خدمت بودند. طرح اين يك موضوع در راستاي اهداف سياسي بود كه ما هم بحثي نداشتيم. 
اين مقام مسئول در پاسخ به سوال مجري كه پرسيد اگر فرد معرفي شده به شما، دختر يكي از نمايندگان مجلس نباشد هم با استخدام وي موافقت مي‌كنيد، تصريح كرد: اگر صلاحيت داشته باشد بله. نامه‌ها و درخواست‌هايي به نحوي به دست من مي‌رسد و من پاسخ‌هايي به آن مي‌دهم كه پاسخ من به نامه آنها در فضاي مجازي پخش نمي‌شود. 
وزير نفت همچنين در پاسخ به اينكه به عقيده شما اين جواب‌ها كه مطرح كرديد، قانع‌كننده است، گفت: از نظر من قانع‌كننده است اما بايد ديد براي افرادي كه اين پاسخ‌ها را مي‌شوند نيز قانع‌كننده است يا خير. 
زنگنه در پايان خطاب به مجري برنامه گفت: بايد تفاوت استخدام مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد را با دكتري بدانيد كه مجري نيز پاسخ داد به طور طبيعي همينطور است و بايد تفاوت يك فرد عادي داراي مدرك دكتري با دختر يك نماينده مجلس كه داراي اين مدرك است نيز دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار