کد خبر: 876248
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام :
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنر شهدا این بود که واقعیت های موجود را به واقعیتهای مطلوب تغییر دادند.

محمد حسین صفارهرندی  درپانزدهمین یادوراه  شهدای شهرک شاطره اسلامشهرکه با حضورمسئولین واقشار محتلف مردم در مسجد حضزت مهدی موعود(عج) این شهرک برگزار شد،اظهار داشت :هنر شهدا در دوران دفاع مقدس  این بود که ،با نثار جان  و خونشان، واقعیتهای موجود را به واقعیتهای مطلوب  تغییر داد.

صفار هرندی بیان کرد:چیز مهمی فلسفه وجودی این نشستها است  ، خطی را که شهدا ی عزیز این سرزمین   با بالاترین  درجه ایثار  و با  خون خود ترسیم کرده و گشودند  ، چه طور می شود  ادامه داد و به آیندگان نشان داد که  خط  راه شهدا جاری بوده و تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه  بین راه شهدا و مجاهدین فی سبیل الله  با  واقع گرایی فاصله  است ، بیان کرد:  واقع گرایان در مواجه با  واقعیتها  بیان  می کنند که  چاره ای جز تسلیم شدن  به این واقعیت   وجود ندارد  ، راهی که   بعضی از دولتمردان در  اوایل  انقلاب  می رفتند و تمام حرفشان این بودکه  تا حالا   دیده اید که  آهویی  در برابر گرگ بایستد و مقابله کننند ، آنها واقع گرا بودنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت : امام خمینی (ره) و  شهدا و پیشگامان  در مسیر  انقلاب در دفاع از حریم  نظام در دوران  دفاع مقدس  ، واقع گرا  نبودند ، اما  با واقع گرایی توانستند واقعیتهای  موجود را  به سمت واقعیتهای مطلوب تغییر دهند.

وی افزود : در آن دوران  آدمهای ضعیف النفس  واقع گرا می خواستند ، اروند رود را که بعنوان یک آبراه  مرزی و از دارایهای عظیم کشورمان است را به دشمن  واگذار نمایند ، اما شهدا و دلیرمردان جان برکف با  نثار جان خود واقعیت را تغییر دادند و  دشمن قدرتمند و زورگو را   به شکست واداشتند.

 سخنران یادواره شهدای شاطره   تاکید کرد: امروز ایران اسلامی  واقعیتهای  موجود جهان  را تغییر داده و  با ایستادگی دربرابر دشمنان  نظام ، هیولای  اهریمن را وا دار نموده تا  امروز  با ناکامی  بزرگی که دچارش شده ، در تفکیک کشورهای  خاور میانه و تشکیل  شکست بخورد و عقب نشینی نماید .

وی  با اشاره به حضور مدافعان حرم  اهل بیت (ع)  ،تصریح کرد:برادران افغانستانی امروز یک لشگر پیروز  در ساحت شامات  بوجود آورده  از مبارزه کوچک خارج شده  و به یک مبارزه  تمدنی  تبدیل شده است .

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: امروز ایران اسلامی  منظومه  عظیم   و بین المللی اسلامی  را شکل داده  و در سطح دنیا  و در بین کشورهای مختلف ، از جایگاه ویژه ای برخوردار شده و منشا تحولات  منطقه ای و ژئو پلو تیکی  و استراتژیکی  در سطح خاور میانه شده است .

وی  با تاکید به جایگاه  ایراندر منطقه  ، بیان کر د: جماعتی که  پیش از این  بعنوان یک واقعیت می گفتند  ایران حقش نیست در مداخلات منطقه  وارد شود ، امروز  از همه چیز گذشته  و برای حل مسائل سوریه از ایران می خواهند که برای ایجاد صلح و ثبات  وارد مذاکرات بین کشورهای مذاکره کننده ، حاضر  شود.

 صفار هرندی  گفت : در سالهای گذشته دشمنان انقلاب اسلامی که  هرلحظه مورد تهدید  نظامی و گزینه های روی میز بود  ، امروز با  اقتدار واقعیتها را تغییر داد و در ازای  هر موشک بر علیه ایران  صدها موشک با اهداف از پیش تعیین شده   شلیک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: خداوند  به  برکت خونهای  پاک  ریخته شده شهدا و  نفس قدسی رهبر انقلاب   و عزیزان دلسوز  و فداکار  مسیر را  به گونه ای  رقم زد که  دستاوردهای نظام  به مراتب  بالاتر از دوران دفاع مقدس  است .

صفارهرندی خاطر نشان کرد:  انقلاب و ایران  اسلامی ایران در مکتب شهیدان و مجاهدان  فی سبیل اله و به برکت  وجود مقام  معظم رهبری ، مستدام و قدرتمند تر ازگذشته خواهد بود.

در ادامه یادوراه شهدا   با نوای مداح اهل بیت عصمت و طهارت  استاد کلامی زنجانی ، حاضرین با پیکر شهید مدافع حرم ابراهیم محمدی   وداع نمودند .

انتهای پیام /  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر