کد خبر: 876109
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
سختگیری‌های ترامپ درباره امنیت امریکا و قوانین مهاجرتی جواب داد
رکورد کشتار شکسته شد / عامل حمله لاس‌وگاس بیش از 40 اسلحه داشت، آزادی یعنی این! پلیس: قاتل سوپرمن بود! / مردعنکبوتی: ببخشید، من آن شب مهمانی بودم دیر رسیدم
اقدامات امنیتی رئیس‌جمهور امریکا نتیجه داد و بالاخره رکورد بزرگترین کشتار تاریخ امریکا شکسته شد. حادثه لاس‌وگاس با 60 کشته و 500 زخمی خونبارترین حمله مسلحانه در ایالات متحده بود. از روزی که این کشتار اتفاق افتاد، رسانه‌ها از زوایای مختلف به آن پرداختند، ما هم از زاویه دید خودمان نگاهی گذرا به قضایا می‌اندازیم.
 
حریم خصوصی، فشنگ عمومی!
استیون پداک، تیرانداز محترم، در کمال خونسردی حجم بسیار زیادی سلاح و مهمات را با خودش به طبقه 32 هتل برد. در مجموع او صاحب بیش از 40 تفنگ و تیربار بود که نصفش را در خانه گذاشته بود، برای روز مبادا !
اینکه او توانسته در اوج امنیت و آزادی، سلاح‌هایش را با خودش این‌ور و آن‌ور ببرد واقعاً تحسین برانگیز است. این موضوع نشان می‌دهد که امریکا یک کشور کاملاً امن است که به آزادی و حریم خصوصی شهروندانش خیلی اهمیت می‌دهد!
  
تقصیر مُرده‌ها است
بقیه مردم هم باید بیشتر مراقب خودشان باشند. مثلاً همین مورد: شرکت در کنسرت در فضای باز که اطرافش ساختمان بلندی هست که هر لحظه ممکن است از طبقاتش رگبار گلوله روی سر آدم بریزد، واقعاً بی‌احتیاطی محسوب می‌شود و قربانیان این حادثه تقصیر خودشان بوده که در زمان نامناسب در مکان نامناسب حضور پیدا کرده‌اند. وگرنه استیون پداک فقط از حقوق شهروندی خودش استفاده کرده و کار غیرقانونی نکرده است.
  
تفنگ برای شلیک است
اجاره کردن اتاق که قانونی بوده، داشتن اسلحه هم قانونی بوده، شلیک کردن هم قانونی بوده! خب منطقاً وقتی سلاحی با مجوز قانونی به کسی فروخته می‌شود، معنی‌اش این است که صاحب اسلحه حق شلیک دارد دیگر! وگرنه مسلسل را که برای استفاده به عنوان زیر سیگاری نمی‌خرند! فقط مشکل اینجاست که یک سری آدم بی‌احتیاط سر راه گلوله‌هایش قرار گرفته‌اند.
بنابراین حوادثی از این قبیل نباید موجب تهدید آزادی و حریم خصوصی شهروندان شود!
  
محکومیت عادلانه
آقای پداک فقط 10 دقیقه در حال تیراندازی بوده است، در نتیجه مشارکت خود مردم در شکل‌گیری رکورد مرگبارترین حمله مسلحانه در امریکا بسیار مؤثر بوده است. وگرنه استیون پداک هرگز نمی‌توانست چنین آماری را خلق کند. حالا آیا عادلانه است که یک آدم را به خاطر کاری که به تنهایی از عهده‌اش برنمی‌آمده محکوم کنیم؟!
  
بروید دم خانه خودتان برقصید!
شاید ماجرا اصلاً آن طوری که همه فکر می‌کنند نیست. شاید استیون پداک قصد حمله نداشته و اتاق هتل را گرفته بوده که استراحت کند. تصور کنید ساعت 10 شب در تخت‌خواب تازه چشمانتان گرم شده که صدای نتراشیده خواننده با موسیقی بلند می‌شود! دست برقضا چند تا تفنگ هم به طور قانونی دم دستتان است. خود شما هم باشید پنجره را باز می‌کنید و یک لیچاری بار مزاحمان می‌کنید. اما چشمتان که به زاویه مناسب و تیررس عالی می‌افتد، اگر زمینه قبلی بازی‌های رایانه‌ای را هم داشته باشید، به هر حال وسوسه می‌شوید تفریح کنید! البته شاید بگویید: «نه، من ترجیح می‌دهم بروم یک قرص خواب بخورم و دو تکه پنبه توی گوشم فرو کنم و سعی کنم بخوابم.» اما این انتخاب شماست! استیون انتخاب دیگری کرده است. پس من به او حق می‌دهم که مسلسل را بگذارد لب پنجره و مردم را درو کند. قبول کنید خیلی حال می‌دهد!
  
نوازنده خارج می‌زد!
ماجرا از دید «جیسون الدین»، خواننده‌ای که در حین اجرای او این اتفاق افتاد، این طوری است: «اوایل کنسرت بود، من داشتم با هیجان می‌خواندم که متوجه شدم یک نفر در بین جمعیت افتاد زمین. قبلاً در کنسرت خواننده‌های بزرگ دیده بودم که مردم از شدت هیجان و لذت غش می‌کنند. وقتی این صحنه را دیدم خیلی خوشحال شدم و با انرژی بیشتری به خواندن ادامه دادم که متوجه شدم هر چقدر من انرژی‌ام را بالاتر می‌برم نفرات بیشتری روی زمین ولو می‌شوند! آن موقع صدای تیراندازی در صدای موسیقی گم شده بود. حس کردم یکی از نوازنده‌ها دارد خارج می‌زند اما اهمیت ندادم! خلاصه من خیلی عالی داشتم اجرا می‌کردم که کم‌کم دیدم مردم دارند متفرق می‌شوند و فرار می‌کنند! خیال کردم از شدت عشق به آهنگ‌های من، به سرشان زده و دارند می‌روند سر به بیابان بگذارند! در همین حال بودم که یکی از بچه‌های پشت صحنه دستم را گرفت و کشید و با خودش برد. آنجا بود که تازه فهمیدم مسئله چیست. اما حیف! لحظات خیلی پراحساسی داشتم!»
  
تکل دوپا از پشت
قانون‌گذاران امریکایی، مالکیت اسلحه را نشانه آزادی در این کشور می‌دانند. خیلی مسخره است: تفنگ نماد آزادی! مثل اینکه نماد صلح شمشیر باشد، یا چوپان دروغگو نماد راستگویی، یا آرم فدراسیون فوتبال تصویر یک تکل دوپا از پشت باشد، یا گرگ‌ها دامداری بزنند، یا مثلاً اینکه بزرگترین قتل عام تاریخ بشریت زیر نظر صاحب جایزه نوبل صلح اتفاق بیفتد! بله، خیلی مسخره است. بخندید!
  
دلش خنک شد
استیون پداک قبل از اینکه پلیس‌ها وارد اتاقش شوند، خودکشی کرد. احتمالاً بعد از تیراندازی و زمانی که همه مردم فرار کردند و از تیررس خارج شدند، هنوز میل داشته آدم بکشد و دلش خنک نشده بوده! بنابراین به تنها آدمی که در دسترسش بوده شلیک کرده است، یعنی خودش!
  
سوپرمن بی لباس
البته جای سؤال دارد که چرا همیشه در حوادثی از این دست، عامل جنایت یا خودکشی می‌کند یا همان‌جا توسط پلیس به قتل می‌رسد و در نتیجه هیچ ردی از ریشه اصلی حادثه به دست نمی‌آید؟ در پاسخ به این سؤال باید توجه شما را به یک جمله جلب کنم:
«ما تاوان احترام گذاشتن‌های خود را پس می‌دهیم.» (دونالد ترامپ)
این به معنای در راه بودن مقررات و اقدامات جدید امنیتی است که یعنی یکی دیگر به نفع ترامپ در رویارویی با مخالفانش!
این‌ها را بگذارید در کنار حرف‌های رئیس پلیس لاس‌وگاس که در پاسخ به ادعای تنها بودن استیون پداک گفته است: «شاید او یک سوپرمن بوده و همه اینها را تنهایی انجام داده، اما برای من باورش دشوار است!»
خب دو حالت دارد: یا پداک سوپرمن بوده و به کسی نمی‌گفته، آن روز هم لباس سوپرمنی‌اش را نپوشیده بوده چون آن را شسته و انداخته بوده روی بند! و یا اینکه همدستانی داشته که توانسته یک وانت سلاح و مهمات تهیه کند و ببرد در جایی که طبق تحقیقات پلیس بهترین نقطه برای بیشترین کشتار بوده است. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را !
  
مرد عنکبوتی نیامد
تلویزیون تصاویر حادثه را پخش می‌کند، دختر 9ساله‌ام می‌گوید: پس چرا مرد عنکبوتی نیامد آدم بده را بگیرد؟ از پاسخ درمی‌مانم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر