کد خبر: 876018
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
در جلسه رسمی شورا مصوب شد:
اعضای شورای شهر اردبیل با اکثریت آرا با پیشنهاد سازمان اتوبوسرانی مبنی بر افزایش 6 درصدی کرایه های اتوبوس ها در سال جاری موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اعضای شورا پیشنهاد سازمان اتوبوسرانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و با افزایش نرخ کرایه های نقدی و به شکل کارتی ناوگان اتوبوس شهری موافقت کردند که بر اساس این مصوبه به سازمان اتوبوسرانی اجازه داده شد تا نرخ کرایه نقدی را از 350 به 500 تومان و کرایه کارتی را به 300 تومان افزایش دهند.

در این جلسه شهردار اردبیل با بیان اینکه همه ساله این افزایش کرایه با ابلاغ وزارت کشور و تا سقف 15 درصد با تصویب شورای شهر بعد از تائید در هیئت مدیره و شورای سازمان اتوبوسرانی اعمال می شود اظهار کرد: امسال نیز به رغم تاخیر در این کار اعضای شورا با افزایش 6 درصدی کرایه های فعلی متناسب با وضعیت درآمدی مردم به این پیشنهاد رای مثبت داند.

حمید لطف اللهیان با اشاره به اینکه در دریافت کرایه به صورت نقدی به نسبت کارت افزایشی را شاهد هستیم بیان کرد: این کار با هدف انگیزه بخشی به مردم در استفاده از کارت بلیط اتفاق افتاده و ما یک افزایش متوسط را در این میان در نظر گرفته ایم.

وی گفت: در این افزایش هم شرایط اقتصادی مردم و هم فعالیت بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفته تا رضایتمندی هر دو طرف فراهم آید.

شهردار اردبیل در پاسخ به یکی از گلایه های اعضای شورای شهر در ارتباط با وضعیت غیرقابل قبول ارائه خدمات در اتوبوس های شهری خاطرنشان کرد: این رضایتمندی نسبی است و ما تمام سعی خود را می کنیم تا هر سال تعدادی از اتوبوس ها را نوسازی و مناسب سازی کنیم که امسال نیز 20 دستگاه اتوبوس در اردبیل استانداردسازی شده است.

لطف اللهیان با بیان اینکه همچنان با ایده آل ها فاصله داریم اما هدفگذاری ما بهبود شرایط با نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است تصریح کرد: هم در بخش اتوبوس و هم تاکسی همه ساله سعی بر اصلاح و بهبود شرایط خدمات رسانی است و سعی ما بر این است تا نارضایتی ها را کم و رضایتمندی همشهریان را با ارائه خدمات مطلوب تر فراهم کنیم.

وی از نوسازی 700 دستگاه تاکسی در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: امسال سازمان اتوبوسرانی نیز به عنوان سازمان موفق در ارائه ایده های برتر معرفی و شناخته شد به طوری که ما برای اولین بار طرح نصب سیستم گرمایشی در کف اتوبوس ها را در ناوگان اتوبوسرانی اردبیل اجرایی کردیم.

شهردار اردبیل با یادآوری اینکه در تهیه لباس فرم برای رانندگان و همچنین نظافت اتوبوس ها تلاشی مضاعف خواهیم کرد گفت: به زودی 10 دستگاه ون برای حمل و نقل دانش آموزان وارد سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی خواهد شد تا از این خودروها برای حمل و نقل ایمن دانش آموزان استفاده شود.

لطف اللهیان از در حال تدوین بودن طرح تفصلی ترافیک در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ما یکی از گزینه هایی که به مشاور طرح تفصیلی ترافیک ارائه کردیم این که از ورود اتوبوس ها به هسته مرکزی شهر جلوگیری و حمل و نقل مردم در این محدوده توسط ون ها انجام شود که منتظریم مشاور طرح تفصیلی نظر خود را در این زمینه اعلام کند.

وی ادامه داد: ما با تهیه طرح تفصیلی ترافیک تلاش می کنیم تا ساماندهی مسیر اتوبوس ها و تاکسی ها را انجام دهیم که در این صورت می توان یک شرایط مطلوبی را در حمل و نقل روان مردم ایجاد کرد.

در این جلسه سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در سخنانی پیشنهاد کرد تا با توجه به گردشگرپذیر بودن اردبیل برای آراستگی رانندگان ناوگان اتوبوسرانی لباس های فرم تهیه و تدارک دیده شود.

حبیب فتحی اظهار کرد: باید به نظافت اتوبوس های شهری و آراستگی ظاهری و باطنی آنها توجه شود تا در مسیرهای مختلف اسباب رضایتمندی مردم فراهم آید.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز لزوم توجه به نظافت اتوبوس ها را به مسئولان امر گوشزد کرد و گفت: امیدواریم خود مردم نیز در استفاده از این وسایط نقلیه عمومی نظافت و پاکیزگی و حفاظت از اموال عمومی و بیت المال را مورد توجه قرار دهند.

علیرضا پوستی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اغلب قشر متوسط و پائین از اتوبوس به عنوان وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند باید این ارائه خدمات در شان آنها باشد.

در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل علاوه بر موافقت اعضای شورای شهر با افزایش نرخ کرایه اتوبوس ها چندین نامه در ارتباط با بخشودگی عوارض و تخفیف در ارائه خدمات شهرداری به تصویب رسید که اعضای شورای شهر با همه این نامه ها موافقت کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر