کد خبر: 875986
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
ویژ‌ه‌های جوان:
شبهه‌اي كه روز سه شنبه سخنگوي دولت در مورد حكم جاسوسي دري اصفهاني ايجاد كرد، روز گذشته تيتر اول روزنامه شرق شد.
شبهه‌اي كه روز سه شنبه سخنگوي دولت در مورد حكم جاسوسي دري اصفهاني ايجاد كرد، روز گذشته تيتر اول روزنامه شرق شد. اين روزنامه از قول محمدباقر نوبخت تيتر‌زده است كه «شناسايي جاسوس با وزارت اطلاعات است» اين جمله در واقع كل حكم حبس قطعي پنج ساله عبدالرسول دري اصفهاني را كه دستگاه قضايي صادر كرده، زير سوال مي‌برد. نوبخت در آن سخنان درباره حكم دري‌اصفهاني به عنوان يكي از اعضاي كارشناسي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي گفته بود كه: «با عنايت به اينكه مباحث جاسوسي از وظايف وزارت اطلاعات است و همان‌طور كه شهادت و گزارش وزير محترم اطلاعات درباره اتهامات نارواي جاسوسي به فرزند يكي از رؤساي قوا را قبول كرديم و واقعاً هم بايد قبول كنيم، اين موضوع را نيز واسپاري به سيستم‌هاي اطلاعاتي و ضد جاسوسي كنيم، چراكه آنها از همه موارد باخبر هستند. اجازه دهيم وزير اطلاعات در اين زمينه گزارشي به عنوان نهاد اطلاعاتي به جامعه و ما ارائه دهد كه قطعاً ما آن را هم قبول خواهيم كرد.» 

نكته اين است كه اولاً وزارت اطلاعات تنها دستگاه اطلاعاتي كشور نيست و ممكن است اطلاعات جاسوسي يك نفر از نهاد اطلاعاتي ديگر به قوه قضائيه برسد. بنابراين گرچه شناسايي جاسوس و كشف جاسوسي با وزارت اطلاعات است، اما صرفاً با وزارت اطلاعات نيست و مي‌تواند نهاد اطلاعاتي ديگر، آنچنان كه قانون به آن اجازه داده، چنين تشخيصي دهد. 

ثانياً چه اين وزارتخانه و چه نهاد اطلاعاتي ديگر هر زمان به شواهدي در مورد جاسوسي فردي دست يابند، بايد اسناد و مدارك را به دستگاه قضايي ارائه دهند و اين حكم دستگاه قضايي است كه روشن مي‌كند فردي جاسوس است يا خير. 
ثالثاً مثال نوبخت در مورد قصه تخيلي دختر آيت‌الله آملي لاريجاني با حكم دري اصفهاني از اين نظر جالب توجه است كه او حكم قطعي دادگاه صالحه جمهوري اسلامي را با قصه‌اي كه يك كانال معلوم‌الحال ضد انقلاب سر هم كرده قياس مي‌كند. از سويي همان طور كه وقتي دستگاه قضايي حكم جاسوسي عضو تيم مذاكرات هسته‌اي را مي‌دهد و ما مي‌پذيريم، اگر حكم بر جاسوسي فرزند فلان مسئول هم بدهد، مي‌پذيريم. 

دولتي‌ها درصدند ننگ جاسوسي عضو تيم هسته‌اي بر پيشاني‌شان نباشد، اما تلاش براي تبرئه خودشان را نبايد به اين گونه پيش برند كه تبرئه جاسوس از آن استنباط شود. 
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
1
0
ایشان چه جاسوسی می توانسته بکند. اینقدر در باره انرژ ی هسته ای غلو کرده اید که امر بر خودتان هم مشتبه شده که کاری کردیدی کارستان
احمد پالشی شماره کارت ملی2259487467 شماره تلفن 09112789087
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
فضای پر التهاب جهان سیاست که دوست دارد سایه سنگینی بر کشور ما حاکم باشد اینقدربهم نپیچید بصلاح ما نیست هم دیگر را تضعیف نکنیم که دشمن سود می برد البته این بدان معنا نیست که دامنه اگاهی را کنم و زمینه بی تفاوتی گسترش یابد ان وقت وووووا ویلا......
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
سایت محترم" ایجاد شبهه در جاسوس بودن دری اصفهانی بوسیله اقای نوبخت " عملکرد امروز ایشان نیست " اقای نوبخت مدیران نجومی را سرمایه ملی اعلام کرد " به دروغ خزانه خالی را پیش چشم مردم کشید " تا انتظارات مردم ازدولت یازدهم را کم کند " اما با ناباوری مردم بادریافتی های نجومی مدیرانی از خواب بیدار شدند " که در زمان خزانه خالی چنین دریافتی داشتند " چگونه بایدانتظار داشت " از نوبخت که در مسیر منافع کشور گام بردارد " نه اینکه حقوق دریافت کند " تاافراد ناصالح در کشوررا " که عملکردشان برهمه ثابت گردیده ست " توجیه کند.
حافظ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
توجیه بسیار غلطی است اقای نوبخت در ماست مالی کردن و توجیهات غلط اند غلط ید طولایی دارد
کارگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
اگه دقت کنیم وبیشتر کنکاش شود شاید بعضی ازاینهایی که امروز سعی میکنند این ننگ را پاک کنند؛ یا خودشان عامدانه در امر جاسوسی دخالت داشته و دارند ؛ و یا با
کوتاهی و اشتباه آنها این ننگ بوجود آمده است؛ واز همه بدتر میخواهند اشتباه را با اشتباه پاک کنند.
ناشناس
|
France
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
0
0
اصولا موضوع اتهام زهرا لاریجانی برای سر پوش گذاشتن بر روی رابطه جاسوسی وهمکاری کل دولت روحانی وسابقه پدر خوانده این جریان بوده است ......والبته موضوع لوث کردن برخی انتقادات جبهه مردمی به قوه قضاییه .....
زاهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
0
واقعا برای نوبخت بخاطر این دیدگاه متاسفم
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
0
0
حقیقتا امیدی به برخی از این سیاستمداران نیست. همین آقای نوبخت در مورد نجومی بگیر (صفدر حسینی) گفتند ایشان از ذخایر نظامند. مردم باید هوشیار باشند و به این مسئولین تکیه نکنند و مسئولین باید احساس کنند مردم آگاهند و درصدد فریب دادن مردم برنیایند. ما متاسفانه کلی مسئول مایه دار داریم که فقط دنبال قدرت و پول هستند و مردم را برای به قدرت رسیدن می خواهند و الا چه کسی باور می کنند این افراد از روی ناآگاهی چنین کارهایی انجام می دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
جاسوسی نمایندگان مجلس ششم رو هم یادمون نرفته که هر چی میکشیم از دست اونا میکشیم. بعدش هم دقیقا قبل از اون اوباشگری حزب سبر ما داشتیم پرونده هسته ای رو می بستیم. من نمی دونم اینهایی که برای اصلاحات یقه پاره میکنن روشون میشه در زمینه هسته ای حرفی بزنن. نه اصلا حرفی برای گفتن دارید؟؟ هر چی میکشیم از دست شما میکشیم. شما خیلی خوب، خیلی عالی، همه چیز تمام ولی لطفا در مورد قضایای هسته ای بهترین کار براتون اینه که سنگین بشینید و خفه خون بگیرید.
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
از زحمات قوه قضائیه به خاطر برقراری عدالت در برابر تبلیغات مسموم دشمنان قسم خورده کشورمان تشکر میکنم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار