کد خبر: 875745
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
سردار سليماني:
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پيامي، درگذشت جلال طالباني، رئيس‌جمهور سابق عراق و دبير كل اتحاديه‌ ميهني كردستان عراق را تسليت گفت. 
به گزارش مهر، در بخشي از پيام سردار سرلشكر پاسدار قاسم سليماني آمده است: مرگ شخصيت مجاهدي كه قريب به بيش از 60 سال براي آزادي ملت عراق اعم از عرب، كرد، تركمن، شيعه، سني، مسيحي و ايزدي مبارزه كرد، مردي كه به حق كلمه «مام» برازنده او بود. شخصيتي كه بارها سنگر خود را سنگر دفاع از شيعه، سني، كرد و عرب قرار داد. منزلت اين مرد بزرگ هنوز در بين ملت عراق شناخته نشده است، كما اينكه در كردستان عراق نيز آنگونه كه بايد، فرصت شناساندن و شناخت اين رجل بارز حاصل نشد. 
سليماني افزوده است: طالباني مردي بزرگ بود كه رياست‌هاي جديد بر بزرگي او نيفزود، بلكه جايگاه‌ها را ارزشمند و بزرگ كرد. شخصيتي كه بارها موجب نجات ملت عراق از گرداب‌ها، كشمكش‌ها و تفرقه‌ها شد.  شخصيت بزرگي كه پيوسته استقلال و يكپارچگي عراق را مد نظر داشت و معتقد بود حقوق همه اقوام و مذاهب عراقي مي‌بايست در قالب يك كشور واحد در قانون اساسي ديده و گنجانده شود. پارلمان و دولت كنوني عراق كه نماد حضور همه قوميت‌ها، اقوام و مذاهب گوناگون عراق است، نمونه بارزي از حكمت اين مرد بزرگ و چريك خستگي ناپذير است كه با درايت و كمك ديگر رهبران عراقي به خوبي طراحي و اجرا شد. در ادامه اين پيام آمده است: طالباني بزرگ در استراتژي خود جهان اسلام را مأمن و كشورهاي همسايه خصوصاً جمهوري اسلامي ايران را عمق اين استراتژي مي‌دانست، بنابراين در تمام بحران‌ها و كشمكش‌ها اين دو بعد به عنوان خط قرمز غيرقابل عدول، مدنظر براي آن بزرگوار محسوب مي‌شد و از آن مراقبت مي‌كرد. ويژگي و برجستگي ديگر اين شخصيت مبارز بزرگ اين بود كه اجازه ورود و ظهور و هيچ‌گونه مشروعيتي به دشمنان عالم اسلامي خصوصاً رژيم صهيونيستي نداد و او به خيلي از شخصيت‌هاي اسلامي اعم از شيعه و سني كمك كرد و در رشد و توسعه عالم اسلامي خصوصاً در صحنه عراق نقش اساسي داشت.  امروز جاي آن دوست عزيز و فقيد خالي است و بحران كنوني در كردستان عراق ناشي از خلأ وجود چنين شخصيت حكيم و موقعيت‌شناسي مي‌باشد. شخصيتي كه پيوسته نه تنها بر موج احساسات سوار نمي‌شد بلكه احساسات را در يك چارچوب منطقي و عقلاني هدايت مي‌كرد. 
سردار سليماني تأكيد كرده است: طالباني عمر خود را فداي ملت عراق كرد و حقيقتاً بايد ايشان را شهيد راه عراق دانست. طالباني مدرسه خاصي تأسيس كرد كه اميدواريم شاگرداني كه در اين مدرسه درس خوانده و تربيت شده‌اند راه آن بزرگمرد را در پيش گيرند كه آن راه همواره تأكيد ديگري بر خود بود و ترجيح وحدت بر تفرقه و تفكيك و رجحان منطق بر احساسات و اولويت همسايه بر بيگانه و برتري اسلام بر كفر و ترجيح آزادي بر اشغالگري و ترجيح فلسطين بر رژيم صهيونيستي، ديگر برجستگي‌هايي است كه ذكر آن نيازمند كتاب‌هاي قطوري مي‌باشد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار