کد خبر: 875679
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
در ديدار نخست‌وزير ارمنستان
جنگ و تشديد اختلافات منطقه‌اي به نفع هيچ کشوري نيست و همه دولت‌هاي منطقه بايد براي برقراري صلح پايدار و آرامش تلاش کنند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، دکتر روحاني روز گذشته در ديدار کارن کاراپتيان، نخست‌وزير ارمنستان روابط و همکاري‌هاي دو کشور را مثبت ارزيابي و اظهار کرد: ايران مصمم به توسعه همکاري‌ها و روابط دوستانه با کشورهاي همسايه از جمله ارمنستان است و هيچ محدوديتي در اين مسير قائل نيست. وي افزود: توسعه مناسبات با ارمنستان به عنوان کشوري دوست و همسايه، همواره براي ايران حائز اهميت بوده است. روحاني با اشاره به روابط تاريخي، فرهنگي و تمدني ايران و ارمنستان در منطقه و مواضع مشترک دو کشور در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي خاطرنشان کرد: امروز روابط سياسي، اجتماعي و فرهنگي، تهران - ايروان در سطح مطلوبي قرار دارد، اما در زمينه مناسبات و همکاري‌هاي تجاري و اقتصادي، تلاش بيشتري در راستاي استفاده حداکثري از توانمندي‌ها براي توسعه روابط به نفع دو ملت ضروري است. 

رئيس‌جمهوري با بيان اينکه ايران و ارمنستان در بخش‌هاي مختلف از جمله انرژي، ترانزيت و صنايع مي‌توانند همکاري‌هاي مطلوبي با يکديگر داشته باشند، افزود: توسعه همکاري‌ها و روابط دوجانبه و چند‌جانبه در تقويت مناسبات منطقه‌اي بسيار حائز اهميت خواهد بود. رئيس‌جمهوري يادآور شد: پيوستن ايران به جمع کشورهاي عضو اتحاديه اقتصادي اوراسيا در شکل‌گيري روابط و همکاري‌هاي جديد در منطقه نقش بسزايي دارد. بايد از ظرفيت و توانمندي‌هاي مناطق آزاد تجاري در مرزهاي دو کشور در جهت توسعه همکاري‌ها و تحرک در مناسبات تجاري و اقتصادي ايران و ارمنستان استفاده حداکثري داشته باشيم. روحاني با تأکيد بر ضرورت ايجاد صلح و ثبات پايدار در منطقه خاطرنشان کرد: جنگ و تشديد اختلافات منطقه‌اي به نفع هيچ کشوري نيست و همه دولت‌هاي منطقه بايد براي برقراري صلح پايدار و آرامش تلاش کنند. وي اوضاع کشورهاي منطقه از جمله سوريه، يمن و عراق را نگران‌کننده خواند و گفت: حل و فصل مسائل و بحران‌هاي موجود در هر يک از کشورها موجب خوشحالي و به نفع کل منطقه خواهد بود که در اين راستا ايران و ارمنستان مي‌توانند همکاري‌هاي خوبي را با يکديگر داشته باشند. 

کارن کاراپتيان، نخست‌وزير ارمنستان نيز در اين ديدار بر ضرورت توسعه روابط و همکاري‌هاي دو کشور در بخش‌هاي مختلف تأکيد کرد و گفت: بايد از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي موجود در ايران و ارمنستان براي توسعه حداکثري همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري في‌مابين، استفاده کنيم. نخست‌وزير ارمنستان با يادآوري ظرفيت‌ها و پتانسيل خوب مناطق آزاد مرزي ايران و ارمنستان براي توسعه روابط اقتصادي دو کشور، خواستار حضور بيشتر شرکت‌ها و سرمايه‌گذاران ايراني در مناطق آزاد ارمنستان شد. وي همکاري‌هاي سه‌جانبه ايران و ارمنستان با گرجستان در حوزه ترانزيت و با ترکمنستان در بخش انرژي را مهم دانست و بر لزوم تلاش بيشتر کميسيون‌هاي مشترک همکاري دوکشور براي ساماندهي اين مناسبات تأکيد کرد. 
کاراپتيان مواضع جمهوري اسلامي ايران در عرصه بين‌الملل را در راستاي توسعه روابط دوستانه ميان کشورها برشمرد و گفت: موضع‌گيري متوازن ايران در راستاي مسائل منطقه ضامن صلح و ثبات بيشتر در منطقه خواهد بود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار