کد خبر: 875622
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
فرمانده انتظامی استان اردبیل:
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: نرخ جرایم در استان اردبیل در 6 ماهه امسال به نسبت سال گذشته بیش از 45 درصد کاهش یافته و این نشان از فرهنگ و معنویت بالای مردم اردبیل است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سردار حسین عبدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان اردبیل خبری از جرایم خشن نیست و عمده جرایم رخ داده در این استان سرقت های جزئی، موادمخدر و نزاع و درگیری است که به عنوان سه جرم مشهود مقابله با آن به همت نیروی انتظامی و مراجع قضایی به جد دنبال می شود.

وی 73 درصد سرقت های رخ داده در استان را سرقت خرد و کم ارزش بیان کرد و افزود: ما در کشف سرقت ها با یک رشد 83 درصدی روبرو هستیم به طوری که پلیس آگاهی سعی کرده است با ورود به موقع اکثر این سرقت ها را کشف کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل به کاهش تصادفات منجر به فوت درون شهری و برون شهری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در مجموع ما با 25 درصد کاهش تلفات جاده ای و درون شهری روبرو هستیم که در نیمه اول امسال براساس ارزیابی ناجا استان اردبیل جزو سه استان برتر در کاهش تصادفات برون شهری و درون شهری محسوب می شود.

سردار عبدی در ادامه سخنان خود به عمده نگرانی مسئولان و خانواده ها از بابت افزایش تحرک سوداگران مرگ اشاره کرد و گفت: ما در کشف محموله های هروئین با یک شرایط بی سابقه در استان روبرو هستیم به طوری که معاونت مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی استان موفق شده است در سال جاری حتی محموله های 30 و 40 کیلویی را نیز کشف کند.

رئیس پلیس استان اردبیل از رشد 17 درصدی کشفیات موادمخدر در استان خبر داد و اظهار داشت: در مبارزه با دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز و قاچاقچیان در این حوزه ما با یک رشد 31 درصد روبرو بودیم به طوری که با کشف 16 قبضه سلاح گرم 17 نفر راهی زندان شدند.

سردار عبدی عمده جرایم رخ داده در استان را مربوط به نزاع و درگیری اعلام و تصریح کرد: آمار بالای نزاع و درگیری همچنان در این استان نگران کننده است و همه باید تلاش کنیم تا با جایگزین کردن فرهنگ صلح و آرامش و صبر و تحمل در مردم نرخ شیوع درگیری و نزاع را به شدت کاهش دهیم.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و شعار تعیین شده برای این هفته با محوریت پلیس برای امنیت و امنیت برای همه اضافه کرد: در هفته نیروی انتظامی که تلاش می کنیم کارآمدی و توانمندی نیروی انتظامی را نشان دهیم بیش از 90 برنامه با همراهی مردم و با رویکرد افزایش سرمایه های اجتماعی و جلب رضایت مردم برگزار می شود.

عضو شورای تامین استان اردبیل به هدیه پلیس در این هفته برای بخشودگی جرایم راهنمایی و رانندگی و ترخیص خودروها و موتورسیکلت های توقیف شده و افزایش ساعات کاری پلیس + 10 در سطح استان اشاره کرد و گفت: در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی چهار پروژه عمرانی نیروی انتظامی نیز در شهرهای مختلف به بهره برداری می رسد.

در گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و در نخستین روز این هفته علاوه بر حضور گسترده پرسنل نیروی انتظامی در نماز جمعه نمایشگاهی نیز از توانمندی های نیروی انتظامی در بخش ها و معاونت های مختلف در محوطه مصلای بزرگ امام خمینی اردبیل میعادگاه نمازگزاران برپا شده که در آن پلیس انواع خدمات خود را به مردم معرفی می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر